AdCouture: oglinda pietei romanesti de publicitate

Interviu cu Serban Ciusca, Managing Partner Tabasco & Ciusca si moderator al emisiunii AdCouture

AdCouture, prima emisiune de informatie si analiza care trateaza subiecte legate de piata de media&advertising din perspectiva business-ului, a ajuns la editia cu numarul 21. Cu aceasta ocazie, am stat de vorba cu Serban Ciusca, moderatorul emisiunii, cel care aduce in fata telespectatorilor The Money Channel cele mai importante stiri de business si ia pulsul industriei in discutiile cu invitatii de la rubricile "Hot Spot" si "Insider". El ne-a dezvaluit din culisele productiei unei astfel de emisiuni, ne-a declarat ca emisiunea creste intr-un ritm multumitor si ca nu se va opri aici, pentru ca mai sunt multe de aratat.

IQads: AdCouture a ajuns la editia cu numarul 21. Ti-au fost confirmate asteptarile?
Serban Ciusca: Intr-adevar e un parcurs care-mi confirma asteptarile. Cand am primit invitatia sa intru in acest proiect, aveam o temere legata de content si de pregatirea emisiunii. Poate suna comic s-o spun chiar intr-un interviu IQads (care, fiind co-producator, e furnrizor de content): e mai usor sa gatesti bine cand ai la indemana un cos de ingrediente, bine cules de la piata (a se citi "din piata") suficient de complet, incat sa sustina orice reteta.

IQads: Ce ar fi de imbunatatit la formatul actual al emisiunii AdCouture?
Serban Ciusca: Cred ca e timpul sa ne facem un obicei din a "iesi mai mult din barlog". Spre exemplu la Conferinta PR Innovation, am moderat la o masa rotunda 5 lideri din piata relatiilor publice, intr-o dezbatere desre inovatie in PR. Odata ajunsi la editia 10, in noiembrie anul trecut, am moderat 7 lideri din top 10 al agentiilor romanesti, incercand sa privim anul 2009 prin luneta crizei.
Pentru a celebra 20 de editii AdCouture, am facut o editie 100% integrata in festivalul AdPrint, in Poiana Brasov. Aceasta prezenta in miezul celor mai hot intamplari din piata, este in fapt versiunea 2.0 a rubricii noastre "Hot Spot". Si ... in editia urmatoare va vorbim chiar din miezul galei de decernare a Premiilor de Excelenta in publicitate, decernate de IAA.

IQads: Care a fost editia cu subiectul cel mai controversat? Editia despre festivalul Internetics, cea despre studiul AdMarket sau alta?
Serban Ciusca: Editia din cadrul zilelor BIZ, vorbind despre 2009 prin luneta crizei. Practic acest "animal" nemaivazut pana acum - criza - face ca nimeni sa nu aiba cheia problemei, in ciuda experientei, cifrei de afaceri sau a premiilor castigate.

IQads: Ca intervievator trebuie sa fii mereu pregatit si sa anticipezi raspunsurile partenerului de dialog. Care a fost invitatul care te-a pus totusi in dificultate la AdCouture?
Serban Ciusca: Nu-i un task greu. Am avantajul ca sunt insider. Lasand modestia la o parte, n-am avut inca un invitat care sa ma puna in dificultate. Videocastul de pe IQads, sta marturie.

IQads: Care a fost invitatul care te-a surprins placut si cu care a fost cel mai usor sa comunici?
Serban Ciusca: Teddy Dumitrescu. A fost la editia numarul 1. Suntem vechi prieteni. E cel care mi-a deschis usa in piata publicitatii, acum 16 ani.

IQads: Care a fost invitatul cel mai curajos in confruntarea cu ardeiul de pe canapeaua rosie?
Serban Ciusca: Toti. Si, nu e numai curaj. E si depre maiestria "rasucirii cuvintelor". Si nefiind politicieni, invitatii mei sunt mai putin disperati s-apara la TV, deci mai putin incrancenati, deci mai dezinvolti.

IQads: Ca moderator de emisiune, ce este mai important, sa stabilesti o relatie buna cu invitatul din platou sau cu publicul de acasa?
Serban Ciusca: Aici sa-i dea Dumnezeu sanatate lui Robert Turcescu, care m-a-nvatat "sa joc" si cu invitatii si cu camera. Nu prea-mi iese totdeauna...

IQads: Ce reprezinta AdCouture pentru industria de marcomm dupa 20 de editii?
Serban Ciusca: Simtim ca suntem aproape de obiectivul propus. Ca sa-l parafrazez, daca-mi este permis, pe Leo Burnett. "Ridicand mainile in sus, poate nu reusim s-atingem stelele, dar sigur nu ne murdarim de noroi".

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Festivaluri

Sectiune


Comentarii

Leu Brunett
acum 15 ani
Ridicand mainile in sus, poate nu vom reusi sa atingem stelele, dar nu ne vom murdari de noroi. Este cert insa ca nu vom fi impuscati si vom fi arestati.
Andrei Nedea
acum 15 ani
Ridicand mainile in sus, poate ca nu vom reusi sa atingem stelele, dar cu siguranta nu ne vom murdari mainile prinzand pestii cei mari care inoata in noroi.


Branded


Related