[Silver Lion la Cannes 2010] Gabriela Lungu: "Avem o vorba: de-aia ne numim THE Practice si nu A Practice"

Buzz cu Gabriela Lungu (Managing Partner, The Practice)

IQads: Trebuie sa te intreb cum ati reactionat cand vi s-a strigat numele pe scena aseara, pentru ca am citit aici ca ai inceput sa tipi de bucurie in momentul in care ai fost anuntata ca esti in juriul Cannes 2010. Cum a fost gala pentru tine personal si cum ai petrecut dupa?
Gabriela Lungu Sa-ti vezi numele agentiei pe ecranul Galei de la Cannes este aproape incredibil. Inca procesez ceea ce ni se intampla - valul de felicitari si entuziasm este mult mai mare decat orice am trait pana acum, si nu-i primul premiu important castigat de agentia noastra.
Inca n-am apucat sa petrec cum se cuvine pentru trofeu - aseara, ca jurati, am fost invitati la petrecerea reprezentantilor Cannes-ului, unde scopul a fost altul - unul foarte frumos: sa-i onoram pe cei care reprezinta Cannes Lions in tarile din intreaga lume. Asa ca da, am ciocnit aseara, dar pentru si cu Teodora Migdalovici si Roxana Balan, reprezentantele Cannes Lions in Romania.
Petrecerea pentru premiu cred ca o voi pastra pantru cand ajung acasa, ca sa ciocnesc alaturi de echipa mea de la THE PRACTICE si de colegii din grupul Leo.

IQads: Tot in materialul de pe money.ro declarai ca in 2008 The Practice a fost cea mai buna agentie din Europa de Est. Iata acum, prin acest Silver Lion, va clasati printre cele mai bune agentii de PR din lume. De cate ori ai mers la festivalul de la Cannes ca vizitator ("pe persoana fizica") si de cate ori ati participat? Ai crezut vreodata ca vei ajunge pe podium?
Gabriela Lungu In 2008 am fost cei mai premiati din Europa de Est ("bun" suna subiectiv; numarul de premii este insa un criteriu cat se poate de obiectiv). Acum da, sunem printre putinele agentii de PR din lume (prea putine, din pacate - majoritatea castigatorilor sunt agentii de publicitate) premiate la Cannes Lions, cea mai importanta competitie de comunicare din lume. Sigur ca am sperat, dar nu am crezut ca un premiu la Cannes se va intampla asa de curand - este al doilea an de cand exista sectiune de PR la aceasta competitie. Faptul ca la PR Lions nu concurezi doar cu agentii de PR, ci si cu cele mai bune agentii de advertising din lume care inscriu proiecte cu o componenta puternica de PR, face competitia mult mai grea si castigul cu atat mai dulce.
La Cannes eu personal vin de 3 ani, iar in competitie este al doilea an cand inscriem.

IQads: In afara de faptul ca a fost o campanie foarte buna, care crezi ca sunt factorii care v-au permis sa creati o campanie de Cannes: brandul, deschiderea clientului....pe scurt: de ce crezi ca ati castigat?
Gabriela Lungu Un cumul de factori cred eu ca au dus la acest rezultat exceptional: un client foarte deschis, o tema frumoasa, un produs foarte bun, creativitatea si eficienta agentiei noastre, deja dovedite de multe ori prin zeci de campanii cu rezultate clare, premiate, o implementare fara cusur...

IQads: Ce parere ai despre romanii care au castigat la Cannes de-a lungul timpului: au ei ceva special in comun (trasaturi de caracter, branduri potrivite, clienti deschisi...), in afara de faptul ca 3 din 4 au fost agentii din cadrul Leo Burnett?
Gabriela Lungu Se intampla sa-i stiu personal destul de bine pe toti castigatorii romani ai Leilor. Da, cred ca exista niste trasaturi comune: pasiune pentru idei, obsesie pentru nou si diferit, determinare pentru a duce ideile creative la bun sfarsit… Si in ce priveste clientii pot spune ca exista trasaturi comune - nu-i cunosc pe cei de la Mandra (brandul pentru care GMP a castigat un Leu), dar ii stiu pe cei de la Gusto, Avon si Antipa (clientii The Practice, respectiv Starcom si Leo Burnett) - sunt oameni curajosi, deschisi, cu apetenta pentru proiecte creative, carora nu le e teama sa faca lucruri deosebite.

IQads: Ai scris un editorial pe IQads despre diferenta fee-uri mici/stres mare in Romania vs. fee-uri mari/stres putin in afara. Cu toate astea, ati luat Silver Cannes. E mult mai greu pentru Romania sa ia Cannes sau dimpotriva, sunteti mai caliti / mai bine antrenati decat ceilalti si de-asta ati reusit sa luati Gold la Sabre de 2 ori si iata acum Silver la Cannes?
Gabriela Lungu As zice ca este foarte greu pentru Romania sa ia premii internationale. Facem campanii mult mai putine decat pietele mari, deci statistic avem mai putine sanse. Apoi facem campanii pe bugete mult mai mici, care pot fi deci mult mai putin dezvoltate, mai putin complexe (si, din postura de jurat, am vazut cat de important era in evaluare ca ideea de PR sa fi fost bine exploatata, sa fi fost "dusa pana la capat" cum se spune).
Cu toate acestea da - se pare ca invingem cumva statistica si reusim sa urcam mereu pe podium. Numai agentia noastra, THE PRACTICE, are pana acum la Sabre 4 Gold si 1 Grand Prix - Platinum, la European Excellence Awards 2 Gold, si iata, de luni, si un Leu argintiu la Cannes.

IQads: Cum au fost campaniile jurizate de tine la Cannes anul acesta? Care ti se pare ca e directia de viitor in PR ?
Gabriela Lungu: In prima faza (cea de identificare a finalistilor) am jurizat intr-un grup mai mic (o treime din intreg juriul) campaniile din 9 categorii: healthcare; automotive; media art & entertainment; retail; financial services; public affairs; best use of social media; best use of live events & celebrity endorsement; best integrated campaign PR led.
Apoi in formatie completa, juriul a desemnat castigatorii tuturor categoriilor si Grand Prix-ul.
Nivelul lucrarilor incrise mi s-a parut foarte ridicat - chiar daca nu toate campanile erau spectaculoase dpdv creativ, majoritatea erau programe de PR solide, complexe, cu rezultate foarte bune, lucruri care contau foarte mult in evaluare.

Ca si concluzie finala, tot juriul a ajuns la un numitor comun: PR-ul - atat al prezentului, cat si al viitorului - este legat de conversatie. Atat noi, ca profesionisti in PR, cat si clientii si brandurile trebuie sa invete sa initieze conversatii reale, care sa-i atinga pe oameni intr-o cheie emotionala, creand relatii puternice intre branduri si public. Vremea controlului si monologului a apus - autenticitatea si dialogul sunt singurele cai in comunicarea moderna.

IQads: Spune-ne despre echipa cu care lucrezi - cum o motivezi, de cati ani lucrati impreuna, cum ati reusit sa nu va lasati afectati de criza?
Gabriela Lungu La The Practice suntem numai fete - tinere, energice si cu multa pasiune pentru idei. Media de varsta este de 27 de ani. Cu unele lucrez de peste 5 ani, inca de cand eram in alta companie, cu altele lucrez de doar 7 luni ca si colege, dar tot de ani de zile ca si colaboratori (fiind fosti jurnalisti). Desi nu suntem o echipa foarte extinsa si desi suntem toate aparent foarte compatibile, nu-i intotdeauna usor sa fim pe aceeasi lungime de unda. Oamenii buni au personalitati puternice, nu sunt usor de condus. Apoi femeile sunt mai impulsive, mai emotionale, mai sensibile de multe ori. Incerc sa le fiu mereu sursa de inspiratie si sa le ghidez in munca lor astfel incat sa dam mereu ce-avem mai bun, sa nu ne multumim cu putin (avem si-o vorba: de-aia ne numim THE Practice si nu A Practice). Se pare ca pana la urma functioneaza - reusim lucruri spectaculoase impreuna!
Ma folosesc de prilej sa le spun un mare si public: BRAVO FETELE!!!

Impresiile Gabrielei la cald, a doua zi dupa Gala, se pot vedea in acest interviu video de pe money.ro.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related