Trecerea de la o agentie de publicitate clasica (Headvertising) la una de online (Pukka)

[Nota redactiei: Octavian a demisionat de curand de la Headvertising, unde a fost Art Director 4 ani, iar acum se dedica in intregime agentiei Pukka, infiintata cu 5 ani in urma.]

Cand am fost intrebat daca pot scrie un articol despre trecerea din advertisingul clasic in cel online nu am stiut despre ce sa scriu. Nu vad mare diferenta intre cele doua, practic am schimbat A3-ul cu 1024x768. Ok, in mare e altceva. Sunt o gramada de diferente intre cele doua medii, dar esentialul e acelasi. Pentru ca ne adresam acelorasi oameni. Internetul e facut din oameni, mai transparenti ca niciodata in fata Vanzatorului.

Cu asta simt ca am terminat dezvaluirile tainelor Marii Treceri, dar simt ca altceva s-ar fi vrut sa raspund. E undeva o falie intre agentiile de online si cele de advertising si se asteapta un cutremur.

Agentiile de online primesc de obicei "finalele"; ei ar vrea sa primeasca un brief. De-aici si lipsa unor proiecte puternice in online-ul romanesc. Agentia online stie sa foloseasca Facebook-ul la fel cum stie cea de publicitate sa foloseasca lacuirea selectiva pe un material de presa. Atunci cand trebuie, daca trebuie.

De partea cealalta, publicitarii cer lucruri "de nefacut" de catre agentiile web. Pentru ca acestea din urma s-au blocat in tabele, div-uri, js-uri si au ca argument al mediocritatii uzabilitatea.

Conlucrarea poate multumi pe toata lumea. O agentie de online are oricand nevoie de serviciile uneia de publicitate, nu doar invers. Orice 1024x768 se supune acelorasi reguli scrise de Claude Hopkins. Tot ai nevoie de un copy bun, tot de un art director ai nevoie si mecanismele clasice trebuie doar transpuse, nu reinventate.

Va mai dura 2 ani pana cand conlucrarea va fi inteleasa. De ce 2 ani? Pentru ca la anul vor creste bugetele de online la companii. Si se vor bate toti pe bannere, vor asfixia publishing-ul online si vor plati foarte scump bannere ineficiente. Tot atunci o colaborare fericita intre cele doua surori de tata va arata tuturor cum trebuie facuta treaba. Si apoi, in urmatorul an, clientii se vor alinia prin cerinte la noul standard.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Pozitii

Sectiune



Related