[Stiri SMARK pe scurt] Promotii de vara pentru Unilever, Bosch, Pepsi, Carpatair

Desi este vara, industria de marcom nu a intrat in vacanta. Atat pietele locale cat si cele internationale sunt in continuare dinamice, playerii facand pasi strategici care sa le asigure atingerea obiectivelor amintite la sfarsiul anului trecut sau la inceputul lui 2011. Brandurile nu isi permit luxul de a lua repaos intr-o industrie dominata de trenduri si schimbari alerte nici macar in sezonul estival, iar din acest motiv vom face o trecere in revista a celor mai semnificative miscari din ultima perioada din diverse sectoare ale marketingului si comunicarii.

Cele mai noi stiri de pe piata companiilor aeriene ne releva atat succesul Austrian Airlines care a fost premiata pentru "Cel mai bun catering la Clasa Business" si "Cele mai bune servicii europene", in cadrul Premiilor internationale ale aviatiei 2011, dar si tendinta de a transfera comunicarea in retelele de socializare online, compania aeriana Carpatair deruland in aceasta vara o serie de promotii pe propria pagina de Facebook.

Popularitatea promotiilor printre activitatile de marketing ale companiilor este vizibila si in aceasta vara. Acest fapt fiind confirmat atat de Unilever, care desfasoara campania "Deo Fest, festivalul deodorantelor cu premii pe stilul tau!" si in care vor fi implicate 6 branduri din portofoliu: Dove, Dove Men+Care, Rexona Women, Rexona Men, AXE si Impulse, cat si de Pepsi care a lansat campania „Milioane de premii rapide pentru zile toride” in care ofera premii “racoritoare”, "acidulate" si imbuteliate la sticle de 0,5l, in valoare totala de 5,4 milioane RON.

Alaturandu-se sirului de branduri care serbeaza anul acesta 125 de ani de la infiintare, Bosch desfasoara in perioada 7 iulie - 6 august 2011 campania aniversara “De ziua lui, Bosch face cinste!”, fiind a treia promotie desfasurata de Bosch in luna iulie. Promotii Bosch avem din plin, acum ne mai trebuie doar cheful de mesterit si gradinarit.

Alte miscari pe piata locala ce merita mentionate mai sunt lansarea primului card cu design tactil pentru nevazatori, o initiativa Visa Europe, cat si decizia Pagini Aurii S.A., compania care detine 70% din piata de ghiduri clasificate din Romania, de a devenit Partenerul Oficial Europages pe teritoriul Romaniei oferind clientilor lor vizibilitatea la nivel intenational.

Tot la nivelul Romaniei, Seed Consultants va rebrandui gratuit brandul Plantavorel, castigatorul primei editii a programului “Cel mai promitator brand romanesc”, urmand ca acesta sa fie lansat in toamna anului curent. Vom fi cu ochii pe ei.

In ce priveste comunicarea brandurilor prin intermediul social media, in urma unui sondaj realizat de Daedalus Millward Brown, a reiesit faptul ca la intrebarea "Pentru care dintre aceste marci ati vazut campanii in retele sociale in ultimele 6 luni?", 35% dintre respondenti au numit Avon si Coca Cola, un procent de 34% BCR, in timp ce doar 9% si-au amintit de Asirom. Care au fost brandurile care au generat cea mai mare implicare in social media dar si care au avut un impact asupra opinei, puteti citi aici.

La nivel global, investitiile advertiserilor in media traditionale au crescut cu 8,8% in cursul primului trimestru din 2011 fata de anul precedent, TV-ul ramanand in continuare preferat atat de clientii de publicitate cat si de consumatori, potrivit rezultatelor studiului realizat de firma de cercetare Nielsen.

In ce privesc obiceiurile de consum, romanii se arata deschisi in a imbratisa e-commerce-ul, reiese dintr-un raport realizat in baza rezultatelor obtinute de 2Paralele, acestia cheltuind pe cumparaturile online 6,44 milioane de lei (fara TVA) in primele sase luni ale acestui an, de aproximativ patru ori mai mult fata de perioada similara a anului 2010.

Dupa ce au fost analizate rezultatele a 40 de competitii Effie de pe intregul glob, in cadrul festivalului de la Cannes, Effie Worldwide si Warc au divulgat care sunt cei mai eficienti marketeri la nivel global. Astfel, Procter & Gamble a fost desemnat cel mai eficient advertiser, McDonald's cel mai eficient brand, Omnicom cel mai eficient holding, iar BBDO Worldwide cea mai eficienta agentie de publicitate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Festivaluri

Sectiune



Related