Vlad Popovici despre work-ul Kubis Interactive in 2011

Branduri din protofoliul Kubis Interactive active in 2011 

Kubis se poate mandri cu un portofoliu complex de branduri active si foarte active, fiind agentia de online marketing pentru URSUS Breweries (URSUS, Grolsch, Peroni si Redds), Citibank, Sony Ericsson, Carrefour, Toyota, Unilever (Dove, Dove Men, Clear, Rexona, Dero), Belvita, Vichy, samd.

Tipuri de proiecte implementate si proportia in care au fost realizate

Cred ca 2011 a fost anul experimentelor si al incercarilor. Tot mai multi dintre clientii nostri si-au dat seama ca online-ul iti permite sa faci incercari, sa vezi ce merge si ce nu. Nu risti, nu inveti.

Kubis are o expertiza extinsa pe partea de strategie integrata si mecanici complexe; pornind de la aceasta premisa, echipa noastra a fost implicata in toate tipurile de servicii, de la creatie pura pana la dezvoltarea de aplicatii pentru Facebook dar si site-uri optimizate pentru mobil.

Impartirea bugetului pe proiecte

In continuare partea de creatie-productie este cea mai insemnata felie din venitul Kubis, dar si partea de social media (aplicatii de Facebook si mentenanta de asseturi / canale digitale) si cea de mobile creste suficient astfel incat sa fie o importanta sursa de venit in 2012. Cat timp online-ul ofera rezultate masurabile si vizibile, cred ca managerii vor fi dispusi sa investeasca din ce in ce mai mult in online in detrimentul altor medii de comunicare.

Cerintele clientilor

In general clientii cauta cateva cuvinte cheie in parteneriatul lor cu agentiile online: o expertiza extinsa, asumarea responsabilitatilor, livrare de rezultate masurabile, si mai ales... un bun service level / client service care sa ii ghideze si sa le explice, in termeni de marketing, cum pot anumite servicii sa le aduca rezultatele mult dorite – exact ceea face Kubis in acest moment si ce o diferentiaza pe piata.

In 2011, parca mai multi dintre clienti stiu ce sa ceara, sau cel putin au auzit de KPI-i specifici: ROI, rata de engagement, talking about, time spent on site, funnel si alte denumiri specifice. Este un lucru bun, si atat timp cat la inceputul fiecarui proiect se vor seta niste obiective, toata lumea va sti ce are de facut si care sunt asteptarile. Acum, daca vor fi si depasite, depinde doar de calitatea lucrarii.

Modificari de bugete

Situatia economica nu foarte roz a impins companiile sa gaseasca metode si canale mai eficiente de promovare. Pentru ca online-ul este cel mai masurabil si flexibil mediu de comunicare, pentru prima data am observat realocari de bugete spre digital in dauna canalelor clasice.

In ce priveste bugetele de creatie, cred ca in continuare ca piata mai are loc de crestere. 2011 a fost un an bun, dar nu cred ca este vreun manager de agentie care sa spuna "gata, sunt multumit, e bine!". In 2012, as vrea sa vad din partea clientilor o incredere mai mare in puterea ideilor creative venite din online, si un buget marit pe tot ce inseamna productie (web si mobile). Nu suna utopic, nu?

Premii castigate

Pentru acest an, decizia noastra a fost sa nu inscriem in festivalurile locale, cu toate ca proiectele au fost mai mult decat inovative si rezultatele foarte vizibile, dar cu siguranta vom fi o prezenta constanta si sper eu – castigatoare – in anii ce urmeaza, atat pe plan local dar mai ales international.

O concluzie despre publicitatea online in 2011

Cred ca 2011 a fost un an al ideilor mari. Am avut si in alti ani executii punctuale reusite, dar parca anul acesta ideile s-au integrat si derivat foarte bine pe toate canalele; un singur Red thread, asta contand enorm in dezvoltarea industriei dar si a acordarii premiilor pe piata locala.

Nici partea de social media nu a stat pe loc, unde aproape orice brand isi doreste cel putin o pagina cu 10.000 fani de inceput dar si aplicatii, Facebook ads si rata de engagement marita. Cred ca aici lucrurile au evoluat mult, partial in bine, dar mai sunt multe de reglementat pana sa terminam cu concursurile cu Like-uri si sa ne concentram pe adevaratele aplicatii pentru fani care aduc cu adevarat un user experience ridicat.

Nu in ultimul rand, s-a vorbit mult de mobile dar nu am vazut niste aplicatii care sa iasa in fata in 2011. Cred ca anul viitor, odata cu cresterea numarului smartphones, lucrurile vor sta altfel si vom avea si branduri care chiar vor investi masiv in a dezvolta aplicatii personalizate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Kubis

KUBIS is a creative agency led by curiosity. Vigilant and open-minded, we feed our minds with science and our hearts with fiction. We like to go bold, we want to go big, and we like to go first. Our ideas are... vezi detalii »

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related