Irina Popp si Lucian Cernat (Saatchi & Saatchi) despre cum arata un brainstorming productiv

Cum arata un brainstorming productiv? Irina Popp (Senior Copywriter, Saatchi & Saatchi) si Lucian Cernat (Art Director, Saatchi & Saatchi) vorbesc despre cum arata un brainstorming la ei in agentie, care au fost cele mai productive si neproductive sesiuni de brainstorming la care a participat, folosirea tehnologiei in timpul brainstormingului, surse de inspiratie si idei de imbunatatire a sesiunilor de brainstorming.

Programarea brainstormingului in agentie
Aici nu se prea face brainstorming in grupuri mari. Si cred ca e bine asa. Inainte sa ajunga la noi, briefurile trec prin strategie, asa ca liniile mari sunt stabilite, iar noi ne jucam in intimitate. Nu e panica, nu se ajunge la brainstorming de grup.

Acomodarea cu subiectul inainte de brainstorming
Nu avem o regula. Depinde si de cat timp avem...

Lucrul de unul singur vs. lucrul in echipa
In echipa – cand unul din noi e cu capul in nori, celalalt e cu picioarele pe pamant. Si invers.

Spatiile in care se desfasoara brainstormingul
Cele mai bune idei vin pe banca a treia din fata sediului. In special vara. Iarna trebuie sa gandesti repede, ca sa nu ingheti. Avem si un acvariu cu canapele inauntru, dar cam trage la somn.

Cel mai eficient brainstorming la care am participat
Toate sunt eficiente. Daca nu iese nimic interesant in prima ora, facem o pauza si o luam de la capat. Factorii? Sa razi destul si nu te iei prea mult in serios. Si sa nu mananci seminte, pentru ca atunci nu te poti gandi decat la urmatoarea pe care o s-o pocnesti intre dinti.

Cel mai neproductiv brainstorming la care am participat
Cele de la ore tarzii, cu multi oameni, din multe departamente – ca niste focus grupuri – din care ies castigatoare cele mai moi idei, cu care e de acord toata lumea.

Relatia dintre brainstorming si tehnologie
Chiar nu conteaza unde esti sau ce ai langa tine. O idee buna te poate lovi oriunde.

Perioada zilei cand flow-ul creativ este mai bun
Dimineata... Dar daca bei o cafea buna, dimineata poate fi la orice ora.

Sursele de inspiratie inainte de un brainstorming
Inainte de brainstorming, imi place sa intru pe bestadsontv spre exemplu, ca sa imi iau avant – adica sa imi amintesc ca standardele spre care tintim sunt mai sus decat flyer-ul pe care trebuie sa-l dam de pe azi pe azi.

Idei de imbunatatatire a sesiunilor de brainstorming
Briefuri clare, oameni optimisti si intrebarea: "ce-ar fi daca?" cred ca sunt mai importante decat un tapet cu flori pe pereti.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related