Parada brandurilor de lux din Sex and the City si Gossip Girl

Parada brandurilor de lux din Sex and the City si Gossip Girl

Aruncati cat colo punga de cumparaturi de la Carrefour. Trageti aproape de voi pantofii de la Prada, o sa aveti nevoie de ei pentru sprijin moral. Ne pregatim sa intram in lumea brandurilor de lux si chiar si pentru opulenta si sclipire ne trebuie timp ca sa ne adaptam. Asta ca sa nu fim dati pe spate la conferinta Luxury and Aspirational Brands de pe 8 octombrie. Iar ca puncte de pornire propun doua dintre cele mai la moda sitcom-uri din ultimii ani: Sex and the City si Gossip Girl.

Sex and the City

Sex and the City e un Luxury Brandfest pentru marcile premium care se lupta sa le imbrace, sa le parfumeze, sa le accesorizeze sau sa le serveasca drept fundal personajelor Carrie Bradshaw, Samantha Jones, Charlotte York si Miranda Hobbes. Manolo Blahnik, Ralph Lauren, Fendi, Versace, Dolce, Gucci, D&G, Chanel sunt cateva dintre brandurile pe care le puteti prinde din zbor daca va uitati in diagonala la sezonul sase (ultimul). Multe dintre marci sunt sugerate, fetele merg in tot felul de locuri in care noi, privitorii, educati inca de la inceputul primului sezon, stim ce ar trebui sa poarte si ce nu. Iar sezonul sase are un episod intreg dedicat pantofilor Manolo Blahnik si dreptului femeilor de a purta pantofi de designer – "A woman's rights to shoes".

  
Carrie vorbind despre perechea Manolo Blahnik pierduta

Alteori vedem personajele dandu-si intalnire in fata unui Bergdorf (filmul Sex and the City 2) sau mancand inghetata – fara sa specifice brandul – intr-un mod atat de ostentatv incat ne ramane intrebarea: ce marca o fi aia si cat o fi platit sa apara in atatea secvente? Singurele branduri relativ constante in serie sunt Blackberry-ul Mirandei si Apple-ul lui Carrie, dar asta nu mai e valabil cand vorbim despre al doilea film Sex and The City, cand Hewlett – Packard pare sa fi preluat controlul asupra tuturor tehnologiilor din film. Ceea ce pentru fanii fideli relatiei Carrie – Mac ar putea insemna blasfemie, pentru noi, pasionatii de publicitate, inseamna niste curiozitati foarte mari legate de bugetul de advertising al HP.

 

Product placement-ul e, in cea mai mare masura, de bun gust, frumos integrat in poveste si putin vizibil. Mai e si genul de product placement pe care nici nu-l sesizam, mai ales in ceea ce priveste hainele si cosmeticele. Nu stim ce branduri sunt, dar se presupune ca pana in sezonul sase invatam sa recunoastem cusaturile, nuantele si stilurile. In orice caz, putem sa banuim ca sunt branduri de lux.

 
Lily Goldenblatt patand fusta cream Valentino a lui Charlette Goldenblatt (York) & Miranda si Carrie la cumparaturi

Gossip Girl
Gossip Girl aduce ceva mai multa drama in vietile privitorilor. Audienta pare sa fie constituita din generatia care vine puternic din urma celei care urmarea cu aviditate Sex and the City, dar cu aspiratii similare in ceea ce priveste brandurile de lux. Parada incepe cu brandul Marc Jacobs, care definea la inceputul primului sezon un stil scolaresc obraznic, si acum pune mai mult accent pe branduri destinate unui public mai matur precum Dom Perignon, Porsche sau Prada. Pe pista de defilare pusa la dispozitie de creatorii serialului Gossip Girl se perinda asadar Bacardi, Armani, ABC Carpet & Home, Ban de Soleil, Belvedere, Bentley, Blackberry, Bloomingdales, Bluefly, Bvlgari, BMW, Brian Keyes, Burberry, Cadillac Escalade, Chanel, Cole Haan, Dolce & Gabanna, Gucci, Henri Bendel, Hermes, Jaguar, Lexus, Louis Vuitton, Macy's, Ralph Lauren, Sergio Rossi, Vanity Fair, Vitamin Water, Vogue si W Magazine.

 

Comparativ cu Sex and the City, Gossip Girl aduce in prim-plan mai multe branduri de hoteluri si masini, desi in materie de designeri si articole de fashion cele doua seriale ar putea fi considerate pe picior de egalitate. Chiar daca si in Sex and the City exista suficiente scene care ar putea sa para doar pretexte pentru a-si etala hainele de la un anumit designer, aspectul asta e mai evident in Gossip Girl. Spre exemplu, Blair Waldorf isi schimba rochia de la inceputul episodului "Despicable B" (sezonul 5) intr-una care sa o faca sa gandeasca mai mult ca Diana Payne, iar Selena van der Woodson imbraca alte haine in "Fugitives" (sezonul 5) ca sa para o Blair mai veridica la o alta intalnire. Chiar daca brandurile nu sunt clar mentionate si etichetele nu sunt la vedere, nu putem sa nu observam spectacolul pe care il ofera fiecare set nou de haine si sa nu ne intrebam ce designer le-a creat si cat costa.

 
Serena in locul lui Blair & Blair in locul Dianei

Nici serialul Gossip Girl nu e foarte generos cu spatiul oferit brandurilor in fiecare cadru, daca nu luam in considerare brandurile de pe fundal atunci cand protagonistii merg la cumparaturi. Dar asta pentru ca prefera sa le ofere un loc atent ales in discursurile personajelor.

 
Cumparaturi la Prada si planuri de cumparaturi la Barney's

Acum luati o gura de apa Vitamin Water daca simtiti ca brandurile de lux din cele doua seriale v-au coplesit. Urmeaza sa vorbim despre strategii, pozitionari si mecanisme in cadrul conferintei Luxury and Aspirational Brands, organizate de Smark KnowHow pe 8 octombrie.

Luxury & Aspirational Brands este un eveniment SMARK KnowHow, sustinut de Regatta si Homeycomb. Partenerii evenimentului sunt: Business24, Ziare.com, Luxury Magazine, Forbes, Realitatea.net, Money.ro, Money Magazine, The Money Channel, CCIFER, Agrafa, Casa de Traduceri, Zumzi, Radio Guerrilla si IQads.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Subiecte

Sectiune



Related