Ruxandra Scortea (Action Global Communications) despre bugete: "Companiile sunt precaute, dar continua sa investeasca in mentinerea reputatiei lor"

Ruxandra Scortea (Country Manager, Action Global Communications) vorbeste despre comunicarea corporativa, comunicarea interna si media relations – principalele segmente in care se plaseaza proiectele agentiei, granita dintre disciplinele comunicarii si orientarea clientilor catre rezultate si eficienta.

Clienti activi in 2012

In anul 2012 am derulat proiecte pentru Alpari Financial Services, Boehringer Ingelheim, Comisia Europeana, Enel, GTS Telecom, IMMOFINANZ Group, OMV, Porsche Finance Group, Rosegur si voestalpine. De asemenea, am realizat o serie de proiecte de comunicare punctuale pentru companii precum Intesa San Paolo sau Novartis.

Cele mai importante proiecte ale anului 2012

In primavara 2012 am realizat campania de marketing si comunicare pentru oferta publica secundara Transelectrica, al carei succes a fost un reper important pentru piata financiara locala. Agentia a realizat conceptul creativ, a coordonat campania de informare si a gestionat relatia cu mass-media. Expertiza de comunicare in sectorul energiei si in tranzactii investitionale ample au sustinut participarea noastra la acest proiect.

Pentru al doilea an consecutiv am coordonat activitatile de relatii cu mass media si stakeholder engagement din Romania pentru campania anti-fumat derulata de Comisia Europeana - "Ex-fumatorii sunt de neoprit".

Schimbari importante in agentie

Anul 2012 a fost business-as-usual pentru noi, fara schimbari in cadrul agentiei.

Split-ul pe tipuri de proiecte

Comunicarea corporativa, comunicarea interna si media relations au reprezentat baza activitatii pentru clienti, avand in vedere natura afacerilor acestora. Proiectele social media, campaniile integrate, evenimentele sau comunicarea de criza au completat programele de comunicare.

Noutati si influente in industria de PR din 2012.

Tendintele din ultimii cativa ani s-au cristalizat si mai bine in anul 2012. Clientii sunt mai orientati spre eficienta si rezultate, iar integrarea relatiilor publice cu celelalte discipline de comunicare si marketing este mai evidenta. Granitele dintre discipline sunt din ce in ce mai fine, iar rolul relatiilor publice mai complex in abordarea unor audiente variate.

In egala masura, in aceasta perioada companiile au fost mai alerte cu privire la potentiale riscuri de imagine. Departamentele de comunicare au nevoie de parteneri experimentati, care sa reactioneze rapid si profesionist intr-o situatie de criza.

Cerinte si bugete ale clientilor in 2012

Orientarea spre rezultate a imprimat o deschidere mai mare din partea clientilor cu privire la activitatile recomandate, care depasesc sfera de relationare cu mass-media. Au fost mai multe programe de comunicare cu angajatii, cu forta de vanzare si distributie sau cu alte audiente de nisa.

In ce priveste alocarea bugetelor, companiile sunt precaute, dar continua sa investeasca in mentinerea reputatiei lor. De fapt, cu cat o companie are mai multa experienta in a comunica, cu atat intelege mai bine rolul relatiilor publice si aloca bugetele in consecinta.

Premii obtinute

Anul acesta am depus doua proiecte in competitiile de profil. Pentru campania de listare secundara a Transelectrica am primit o nominalizare la European Excellence Awards, iar filmul documentar realizat pentru implicarea OMV in Centrul de sarituri cu schiurile de la Rasnov a fost premiat cu o diploma de excelenta la PR Award.

Creativitatea proiectelor de PR din Romania in 2012

In ultimul timp, creativitatea in relatii publice este foarte mult legata de experimentarea noilor media, prin prisma noutatii pe care acestea inca o aduc in mixul de comunicare.

In plus, cred ca potentialul creativ al industriei este mai mare decat se poate observa, deoarece stim ca unele dintre cele mai creative idei nu ajung sa fie puse intotdeauna in practica.

Asteptari de la industria de PR in 2013

Ultimii cativa ani au stat sub semnul pragmatismului si cred ca aceasta tema va ghida industria de relatii publice si in anul urmator. Acum este momentul pentru specialistii de relatii publice sa demonstreze calitatea lor de consultanti si sa-si ghideze clientii spre solutii potrivite, masurabile, care sa aduca rezultate. Abordarea realista si consultativa este cea care va castiga in viitor.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Related