Ansamblul personalului intern si extern avand drept misiune principala comercializarea efectiva, prospectarea si impulsionarea vanzarilor firmei printr-un contact permanent si nemijlocit cu clientela potentiala. Eficienta fortei de vanzare joaca un rol esential in succesul sau esecul comercial al firmei. Organizarea si gestionarea fortei de vanzare trebuie sa aiba in vedere aspecte privind selectarea si formarea vanzatorilor, marime, structura (specializare pe produse, pe clienti, geografica, mixta), motivare (remunerare flexibila, stimulare in raport de performante), controlul activitatii etc.





![[Brand Pulse] Andrei Bartesch: Marketingul adevărat nu este despre a găsi oameni pentru produsul tău, ci despre a crea produse pentru oamenii tăi](https://media.iqads.ro/2025/10/andrei-bartesch-5-cover-410.jpg)











![[Hrană bună] János Katona: Există și provocări, legumele nu vor fi atât de frumoase și mari, cum sunt acelea din supermarket, „cultivate” deseori într-o noapte. Însă calitatea este deasupra cantității](https://media.iqads.ro/2025/01/436357994-478762304502084-2816055609731639109-n-cover-410.jpg)
![[Rewind & Play] Alice Gavril: Poveștile fac parte din ADN-ul nostru și vor avea mereu un impact mai puternic și pe termen lung](https://media.iqads.ro/2025/01/portret-alice-cover-410.jpg)






![[HR Trends] Cristina Cărămizaru: Într-o lume ideală, cred că o companie ar putea fi un sat pentru comunitatea sa](https://media.iqads.ro/2024/03/me-1-cover-410.jpg)



![[Designeri români] Raluca Soare: O mare provocare vine din lipsa de curaj a românilor, în special a doamnelor de a purta culoare. Se tem](https://media.iqads.ro/2024/01/fotojet-2024-01-25t130835-769-cover-410.jpg)










