Marturii de la Unicornul Sef: "Nu vreau sa fim luati drept satanisti sau atei. Suntem oameni deschisi si radem de ceea ce e interzis sa se rada"

Marturii de la Unicornul Sef: "Nu vreau sa fim luati drept satanisti sau atei. Suntem oameni deschisi si radem de ceea ce e interzis sa se rada"

Serban are 22 de ani, e student in anul 3 la Facultatea de Medicina din Timisoara si voluntar SMURD / Serviciul Judetean de Ambulanta Timis. Ii place sa citeasca si spune ca lectura a devenit aproape un viciu de care nu poate sa se mai lase. Din descrierea de pana acum, nu pare sa se incadreze in profilul publicitarului despre care vorbim de obicei pe IQads. Insa, ce e interesant pentru industrie e ca viitorul doctor a reusit sa stranga pe Facebook in comunitatea Martorii lui Unicorn peste 27.000 de fani. Pentru ca saptamana viitoare la Brands&Communities 2013 vom sta de vorba cu marketeri si publicitari care gestioneaza bugete pentru a construi si intretine comunitati online, l-am intrebat pe Serban cum a reusit sa faca asta rezumandu-se strict la idee. 

IQads: Cum a pornit ideea acestei comunitati online? Care a fost scopul initial?
Serban: Scopul initial a fost distractia. Just for fun. Ideea mi-a venit in felul urmator: Daca Bivolaru are secta, eu de ce nu as putea avea?

IQads: De unde denumirea de "Martorii lui Unicorn"?
Serban: E un fel de ironie la Martorii lui Iehova. Dar nu vreau sa fim luati drept satanisti sau atei. Suntem oameni deschisi si radem de ceea ce e interzis sa se rada.

IQads: Cine se ocupa de continut? Aveti un calendar editorial si un numar maxim/minim de postari? De unde va luati continutul?
Serban: 95% din continut e postat de mine, Serban. Mai am si alti admini care imi tin locul in rarele ocazii cand nu sunt online. Ceilalti admini (Theo Slavic, Ioana Sglimbea, Carolina Alexandra, Sergiu Floroaia, Andrei Ciobanu, Serban Mocanu, Roxana Tonta) sunt oameni minunati pe care i-am ales sa fie acolo pentru ca au o anumita viziune care se aseamana cu a mea. Doi dintre ei sunt comedianti in Bucuresti si sunt pe val. Si nu, nu e iarna.
Nu avem nici calendar editorial, nici numar maxim sau minim de postari. De unde ne luam ideile? Statusurile sunt originale, pozele din oceanul nesecat al internetului :).

IQads: Cand a "explodat" audienta transformand pagina dintr-una in joaca, pentru prieteni, intr-o comunitate?
Serban:
Cand ne-au dat unii oameni "importanti" de pe Facebook share la postari. Liviu Mihaiu, Subcarpati, Revista Kamikaze etc.

IQads: Ce va defineste ca o comunitate online? Cum interactioneaza fanii? Sunt unii care comenteaza / dau Like la majoritatea postarilor sau doar fani pasageri?
Serban: Umorul si frivolitatile metafizice ne definesc. Avem un grup (mare) de fani care mereu comenteaza, interactioneaza cu noi si avem un grup (si mai mare) de oameni pasageri care ne dau Like-uri, sugestii si impresii.

IQads: Cum sunt oamenii astia care sunt activi in comunitate? Daca ai face asa un profil al unui martor tipic al lui Unicorn, cum ar fi? Varsta, sex, educatie, pe unde umbla, ce chestii consuma?
Serban: Sunt oameni inteligenti, cu simtul omorului si al umorului care dau replici bune si sunt pe faza. La intrebarea asta nu pot sa iti raspund pentru ca nu stiu. Oamenii de pe pagina sunt atat de diversi.

IQads: Pagina ta are mai multi fani decat multe pagini de brand care aloca buget special pentru promovarea pe Facebook. Cum faci asta? Ai tips & tricks pentru marketeri si publicitari?
Serban: N-am. Nu stiu daca exista tips and tricks pentru asa ceva. Mi s-a zis ca sunt un filtru extrem de bun pentru ce se posteaza pe net in general.

IQads: Te-ai gandit sa monetizezi toata comunitatea? Ai fi deschis pentru colaborarea cu brand-urile? Cum ai vedea un astfel de parteneriat?
Serban: As fi deschis, de ce nu? Nu m-am gandit niciodata la o colaborare, dar “Lasati brandurile sa vina la mine!”.

IQads: Ai avut si probleme pe parcurs? Hateri / fani care s-au suparat / sugestii, reclamatii? Cum le-ai gestionat?
Serban: Am avut... ohoho! Am avut si am hateri, oameni care n-au inteles ca noi nu suntem o religie in sensul adevarat al cuvantului si ca pagina e in mare parte un pamflet si trebuie tratat ca atare, vorba lu' Badea. Am gestionat injuraturile in cel mai simplu mod. Ban, tata! Si s-au calmat.

IQads: Cam cat timp iti ocupa toata povestea cu pagina? Stiu ca in viata unui viitor doctor nu prea se incadreaza asa ceva...
Serban: Destul de putin. Stiu unde sa caut, ce sa postez, asa ca imi ia doar cateva minute sa updatez pagina. Eu nu fac mare lucru de fapt. Oamenii reactioneaza.

IQads: Ce planuri ai pentru viitorul paginii?
Serban: Vreau sa cuceresc universul in spirale. La 100.000 imi deschid biserica, ce mama dracului!

Despre un tip de comunitate online similara am stat de vorba si cu fetele din spatele Societatii Secrete a Iubitoarelor de Barbosi. Daca acelasi model e aplicabil si pentru brand-uri vom discuta cu speakerii de la Brands & Communities 2013, unde va mai puteti inscrie pana marti, 23 aprilie.

Brands & Communities 2013 este a doua din seria de sapte conferinte SMARK KnowHow de anul acesta. Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Money Magazine, Money.ro, Money TV, Doing Business si Radio Guerrilla. Eveniment recomandat de IAA si UAPR si sustinut de Agrafa, Casa de Traduceri si 360 Revolution. Partener de know-how al Brands & Communities 2013 este Infinit Solutions Agency, iar creative food partner este frufru.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Infinit Agency

Infinit este o agenţie full service cu digitalul la bază și care oferă servicii la cheie de la consultanță, analiză de business și transformare digitală până la strategie, project management, servicii de... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Related