Roscata din spatele Societatii Secrete a Iubitorilor de Roscate

Roscata din spatele Societatii Secrete a Iubitorilor de Roscate

Studiile din care reies adevaruri despre consumatori pot fi foarte folositoare atunci cand e vorba despre comunicare, dar parca tot mai bine te simti atunci cand chiar tu, omul responsabil de comunicare, faci parte din target. Odette Rzhannikova e roscata si admin al paginii Societatea Secreta a Iubitoarelor de Roscate, care a strans peste 6.000 de sustinatori de la infiintarea din noiembrie 2012. Pentru ca mai sunt doar doua zile de inscriere la evenimentul Brands&Communities 2013, unde vom discuta cu marketeri si publicitari despre comunitatile stranse in jurul brand-urilor, am intrebat-o pe Odette cum gestioneaza o comunitate in care nu conteaza cat de lung ai parul atat timp cat e roscat. 

IQads: Cum a pornit ideea acestei comunitati online? Care a fost scopul initial?
Odette Rzhannikova
: Fondatorul Societatii Secrete a Iubitorilor de Roscate este Victor Covrig. Mie mi s-a propus sa colaboram in ianuarie 2013. La vremea aceea eram un user foarte activ pe pagina mentionata si postam diverse fotografii, care se pare ca au fost apreciate. De asemenea, sunt roscata si poate acest lucru a potentat decizia fondatorului de a colabora cu el. Acum sunt managerul paginii, ocupandu-ma asiduu de promovarea ei. Pasiunea pentru roscate a stat la baza construirii acestei comunitati nisate cu content propriu, dar generat si de useri.

IQads: Cine se ocupa de continut? Aveti un calendar editorial si un numar maxim/minim de postari? De unde va luati continutul?
Odette Rzhannikova:
 De obicei ma ocup eu si, uneori, Victor Covrig, fondatorul. Mai sunt cateva admine, pe care nu le cunosc si care, din pacate, au abandonat Societatea. Nu avem un calendar editorial sau un numar de postari. Sunt unele momente ale zilei cand userii nostri sunt mai activi pe Facebook si atunci incercam sa-i tinem in priza cu fotografii interesante. Sursele sunt multiple: site-urile unor artisti fotografi rusi, in special, apoi tumblr, Pinterest, Facebook etc.

IQads: Ce va defineste ca o comunitate online? Cum interactioneaza fanii? Sunt unii care comenteaza / dau Like la majoritatea postarilor sau doar fani pasageri?
Odette Rzhannikova: 
 Numarul de fani / Like-uri a crescut progresiv si speram sa mai creasca. Fanii deja existenti ne-au promovat si au dat share fotografiilor postate de noi. Primim multe Like-uri, se si comenteaza, dar cred ca este loc de mai bine. Userii ne-au informat ca deja se vorbeste de Societatea Iubitorilor de Roscate la Radio Guerrilla si acest lucru este extraordinar.

IQads: Pagina ta are mai multi fani decat multe pagini de brand care aloca buget special pentru promovarea pe Facebook. Cum faci asta? Ai tips & tricks pentru marketeri si publicitari?
Odette Rzhannikova: 
Totul a inceput step by step, am fost foarte atenti la preferintele userilor nostri, incercand sa le satisfacem dorintele, ne-am axat postarile in anumite momente pe parcursul zilei, cand oamenii sunt in pauza de masa ori cand vin la birou sau cand ajung seara acasa. Am incercat sa share-uim cat mai multe fotografii ale userilor roscati, cat sa ne creasca in acelasi timp si numarul de Like-uri. Am incercat sa promovam si alte comunitati online ca sa fim la randul nostru ajutati.

IQads: V-ati gandit sa monetizati toata comunitatea? Ati fi deschisi pentru colaborarea cu brand-urile? Cum ati vedea un astfel de parteneriat?
Odette Rzhannikova: Da, desigur, ne-am dori orice tip de colaborare ce ar putea fi benefica pentru noi. Poate candva o sa fie si o sursa extra de venit. E inca prea devreme sa vorbim de acest lucru, suntem la inceput si mai avem foarte mult de muncit. Am putea promova diverse produse sau servicii de ingrijire a parului sau vopsea de par. Suntem frecvent intrebati cum se pot obtine anumite nuante de roscat si de unde pot cumpara respectivele produse ori servicii.

IQads: Ati avut si probleme pe parcurs? Hateri / fani care s-au suparat / sugestii, reclamatii? Cum le-ai gestionat?
Odette Rzhannikova: Da, am avut diverse probleme cu o anumita comunitate online, pe care nu as vrea s-o mentionez, care a incearcat in repetate randuri sa ne saboteze. Am primit inclusiv comentarii mai putin dragute, de la diverse conturi fake, facute cu cateva ore inainte sa ni se scrie respectivele randuri, si report la cateva poze, care in viziunea unor useri implicau nuditate. Am incercat sa nu le dam prea multa importanta, ba din contra, cred ca ne-au motivat si mai mult sa fim mai prezenti online.

IQads: Ce planuri aveti pentru viitorul paginii?
Odette Rzhannikova: Diverse evenimente, in special in Bucuresti, petreceri, shooting-uri etc.

Despre un tip de comunitate online similara am stat de vorba si cu fetele din spatele Societatii Secrete a Iubitoarelor de Barbosi si cu fondatorul paginii Martorii lui Unicorn. Daca acelasi model e aplicabil si pentru brand-uri vom discuta cu speakerii de la Brands & Communities 2013, unde va mai puteti inscrie pana maine, inclusiv.

Brands & Communities 2013 este a doua din seria de sapte conferinte SMARK KnowHow de anul acesta. Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Money Magazine, Money.ro, Money TV, Doing Business si Radio Guerrilla. Eveniment recomandat de IAA si UAPR si sustinut de Agrafa, Casa de Traduceri si 360 Revolution. Partener de know-how al Brands & Communities 2013 este Infinit Solutions Agency, iar creative food partner este frufru.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Infinit Agency

Infinit este o agenţie full service cu digitalul la bază și care oferă servicii la cheie de la consultanță, analiză de business și transformare digitală până la strategie, project management, servicii de... vezi detalii »

Sectiune

Dictionar



Related