Cele mai bune campanii de pe Facebook din ultimul an

Cele mai bune campanii de pe Facebook din ultimul an

Ai Facebook, deci existi. Poate ca pentru noi, muritorii de rand care ne folosim de reteaua sociala ca sa stalkuim tipi/tipe dragute sau ca sa descoperim muzica noua, dictonul se poate aplica. Pentru un brand insa, nu chiar. De ce sa-ti tii o pagina de Facebook, de ce sa investesti bani in ea, doar ca sa postezi poze de pe Shutterstock?

O poti transforma intr-o comunitate, lucru despre care tocmai ne-am apucat sa vorbim in cadrul conferintei SMARK KnowHow Brands & Communities 2014, de pe 7 si 8 mai. 

Monica Radulescu (Digital Strategic Planner, CohnandJansen JWT) si speaker azi in cadrul conferintei, a amintit de campania berii Newcastle, desemnata recent cea mai buna campanie de pe Facebook a unui brand. Campania a primit distinctia in cadrul Facebook Studio Awards, initiativa care premiaza proiectele cele mai eficiente si creative dezvoltate de branduri pe platforma. Ceea ce ne-a inspirat sa trecem in revista cateva dintre cele mai bune campanii de Facebook din 2013, premiate in cadrul proiectului retelei sociale de care aminteam.

Campania If We Made It este semnata de agentia Droga5 pentru berea Newcastle, cu ocazia Super Bowl. Mai multe despre campanie am scris aici. Acum este timpul sa ne uitam peste rezultate: engagement de peste 1.3 milioane, clipurile postate au avut 1.16 milioane de vizualizari, 16.000 de share-uri si 8.000 de comentarii. Aceste cifre inseamna si cresterea brand awareness-ului cu 5% si a intentiei de cumparare in randul targetului cu 19%.

Printre cele mai bune campanii (The Best of the Rest) se numara si Bentley Burial, creata de Leo Burnett Tailor Made pentru Asociatia pentru Donarea de Organe Brazili, cu scopul de a atrage atentia asupra problemei organelor sanatoase care ajung sa fie ingropate, in loc sa fie donate. Pentru a transmite un mesaj de impact, s-a facut analogia cu ingroparea unei masini Bentley perfect functionale, schema mediatizata intens. Rezultatele: reach de 172 milioane de oameni si cresterea numarului de donatii de organe cu 31.5%. 

Campania Leon Vivien, creata de DDB Paris pentru a promova Muzeul Razboiului Mondial (Musee de la Grande Guerre) a presupus crearea unei pagini speciale de Facebook. Este vorba despre profilul lui Leon Vivien, un barbat care a trait in timpul Primului Razboi Mondial. Postarile de pe pagina ne intorceau in anul 1914 si erau scrise in asa fel incat sa para puse chiar de Leon, daca Facebook ar fi existat pe vremea lui. Pagina a strans peste 50.000 de fani in doar doua saptamani, 7.500 de share-uri si 6.500 de comentarii, numarul vizitelor la muzeu crescand cu 45%. Campania a primit argint in cadrul Facebook Studio Awards. 

Celelalte 12 campanii premiate la Facebook Studio Awards sunt Trial by Timeline pentru Amnesty International (de la Colenso BBDO), Try my Hybrid pentru Toyota Norvegia (semnata Saatchi & Saatchi Norvegia), FootifyFM pentru National Australia Bank (de la Clemenger BBDO), Social Flyer pentru FGL Sports Ltd. (de la North Strategic), The Most Powerful Arm pentru Save our Sons (agentie: Finch, Havas Worldwide Australia), The Smart Phone Line pentru Samsung (agentie: Colenso BBDO), Wendy's Bacon Portabella Melt on Brioche pentru Wendy's (de la VML), Made By You pentru revista Femina India (agentie: FoxyMoron), Playland Hot Seat (de la agentia Rethink Communications), Reclaim Your Angus pentru CKE (de la agentia 72andSunny), The Hornbach Hammer (agentie: HEIMAT Berlin), The Longest Bench in The World (agentie: Contexta). Mai multe detalii despre toate aceste campanii si rezultatele lor puteti gasi aici.

Brands & Communities 2014 este un eveniment care face parte din seria SMARK KnowHow, antrenat de Ascendis, depozitat de Euroministorage si aromat de NESCAFE. Strategi ai datelor sunt Spoon.

Nestle Professional se adreseaza canalului Out of Home prin portofoliu de produse culinare si solutii de bauturi calde marca NESCAFE, oferite prin intermediul operatorilor sai. Prin intermediul acestora Nestle Professional ofera consumatorilor posibilitatea de a consuma bauturi de calitate, in afara casei, respectiv la birou, la cumparaturi sau in  spatii publice cu trafic ridicat (gari, statii de autobuz, institutii publice).

Partenerii evenimentului sunt: IQads, Casa de traduceri, Agrafa, Forbes, Wall-Street, HotNews, Ziare.com, Business24, Magazinul Progresiv, Cariere, Piata, The Institute, IAA, UAPR, Catavencii, BestJobs, Zumzi, Port.ro, 24FUN, Marketing Portal, Itsy Bitsy, Radio Guerrilla.

SMARK este o marca a Blue Idea, alaturi de IQads, cel mai citit produs media in limba romana dedicat industriei de comunicare.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Cohn&Jansen JWT

We're always looking for relevant and visible ideas that take into account the cultural and social context of the world we’re in. Strategy & planningWe turn insights into relevant communication strategies.... vezi detalii »

Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Campanii

Sectiune



Related