[Lions Review] Manuela Gogu: Yes we Cannes

[Lions Review] Manuela Gogu: Yes we Cannes

Publicitarii romani comenteaza inscrierile si castigatorii de la editia Cannes Lions 2014. Vedeti raspunsurile Manuelei Gogu, Creative Director la Lowe&Partners.

Comentarii despre concluziile la care au ajuns juriile de anul asta
Intotdeauna din tribune lucrurile par simple. Asa cum ma deranjeaza cand un amator imi demonteaza munca fara a fi parcurs vreun rand de brief, dezaprob “parerismul”. Cred ca in juriul de la Cannes sunt cei mai buni oameni de comunicare.

Si mai cred ca festivalurile se intampla si ele dupa un brief. Iar una dintre ratiunile existentei celui de la Cannes (in mod special) este aceea de a desena niste puncte cardinale si de a forta cumva directia celor multi, incurajand niste comportamente creative, niste investitii sau, de ce nu, niste experimente care trebuie sa devina norma. Si nu e gresit, asa functioneaza o societate. Chiar si una creativa.

Din aceasta perspectiva, in ultimii doi ani cel putin, remarc o incercare de modulare a standardelor inspre “creativitatea socialista”, accesibila. Campanii relevante pentru multi, executii accesibile financiar aproape oricarui client.

Cred ca nu intamplator grand prixurile din ultimii doi ani s-au dus catre proiecte care au facut multi colegi de breasla sa spuna “hai frate…” (Dumb ways to die si Sorry, I spent it on myself). Totusi, ceea ce poate nu razbate decat la o privire mai atenta este faptul ca puteau fi sustinute financiar de orice client roman. Asa ca don’t blame it on the budget :)

Eu, creativ din Romania, si eu, aspirant la un trofeu, subscriu acestei viziuni pentru ca imi da aripi. 

Pe de alta parte, eu, spectator al Oscarurilor publicitatii, simt o oaresce dezamagire pentru ca ma duc pregatita pentru efectele speciale din Avengers si vad decorul desenat cu creta din Dogville.

Hei, dar asta puteam sa fac si eu… Paradoxal, daca puteam sa fac si eu, nu mi se mai pare la fel de cool :) Nu ne mai intrebam, insa, de ce n-am facut.

Ce campanii meritau premii mai mari decat li s-au acordat
Eu am avut un singur pariu anul asta, The Epic Split.

E si “accesibila”, e si Hollywood, are si campanie in spate. E real, e viral, e online si e offline, e si idee, e si craft. Cred ca vinde nu numai tiruri, vinde orice Volvo. Eu o sa-mi iau unul, de dragul lui Van Damme.

Ce campanii nu meritau toate trofeele acordate
Fara a dori sa le minimalizez valoarea, nu sunt mare fan al lucrarilor “stand alone” premiate in categorii precum print. Ma rog, tot ce inseamna zeci de ore investite intr-o “poza” care nu are neaparat si o campanie in spate, care costa mii de euro, pe care uneori nici eu nu o inteleg si care nu cred ca a servit unui scop real de marketing.

Sunt frumoase, ma bucura, imi gadila self esteemul cand le descifrez si mi le-as lipi pe toate pe pereti, dar cred ca incurajeaza creativii tributari unui model apus. Exista tipologia de creativ pentru care calea catre festival este printul. Si face printuri pentru ca sunt the easy way catre un portofoliu frumos, chiar si catre niste premii. Iar cand brieful cere executie 360, online, poveste… el tot un print de lux ar face. Pentru ca un case misto e mai greu de facut.

Observatii despre studiile de caz ale campaniilor inscrise la festival. Ce a impresionat, ce a indignat
Daca intrebarea se refera strict la studiile de caz, le simt manieriste. Nu doar ca arata la fel, dar parca si muzica suna la fel. Altfel sunt niste exercitii destepte pe care, daca ar fi timp, le-as face pentru fiecare proiect al agentiei. De multe ori ma surprind gandindu-ma cum ar suna filmul unei campanii cuminti, de zi cu zi. Pentru ca da, de multe ori cazul e mai bun decat campania. Si cred ca si efortul investit in case il surclaseaza pe cel investit in prezentarea ideii catre client. Dincolo de asta, imi plac, ma inspira, sunt creatie in sine.   

Pareri despre campaniile inscrise de agentiile din Romania in 2014

Frumoase si multe  :)

Sunt proiecte foarte cool, case-urile arata tot mai bine, insa mi se pare ca am trecut din extrema in care nu indrazneam, in aceea in care am vazut ca se poate si incercam marea cu toate degetele. Sunt vreo doua inscrieri acolo pe care eu  nu le-as fi lasat. 

Mi se pare o panta periculoasa si pentru creativi, carora li se insufla gandul ca orice proiect un pic mai altfel ar putea fi “de Cannes”, si pentru sanatatea agentiei. Proiectul Cannes nu trebuie sa devina un consumator de resurse echivalent unui client. Estimez ca pentru 3-4 case-uri inscrise o echipa de 3 oameni ar trebui sa faca numai asta cel putin o luna.

Sigur, momentan spun lucrurile astea "din tribune". Probabil ca voi cadea in acelasi pacat :)

Un Grand Prix personal. Campanii-reper pentru cum vrei sa iti faci job-ul
Epic Split. Intr-o lume ideala.
Spend it on myself. In lumea reala.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Branduri

Oameni

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related