[Lions Review] Stefan Chiritescu: Cannes-ul incepe sa fie din ce in ce mai putin despre puterea creativitatii in lumea reala

[Lions Review] Stefan Chiritescu: Cannes-ul incepe sa fie din ce in ce mai putin despre puterea creativitatii in lumea reala

Publicitarii romani comenteaza inscrierile si castigatorii de la editia Cannes Lions 2014. Vedeti raspunsurile lui Stefan Chiritescu, Head of Planning la Kaleidoscope Proximity.

Comentarii despre concluziile la care au ajuns juriile de anul asta
Mi se pare ca cel mai simplu sa descriu Cannes-ul de anul acesta este sa opun aceste doua citate:

It is a delusional practice, and the problem is we've created a beast called awards and it's taken over. What Cannes should be about is how creativity aids branding and builds business. (Sir, ma intreb cati stiu de ce a fost John Hegarty facut Sir)

versus

I have to disagree with John. I agree that there is a lot of work created just for awards, but think of it like a Formula 1 operation. Honda has a F1 programme just to win races. But also what they learn from testing becomes part of the car’s engine. (Jose Miguel Sokoloff)

Cannes-ul incepe sa fie din ce in ce mai mult despre o lume imaginara, mega glamour, o bula de timp care dureaza o saptamana si din ce in ce mai putin despre puterea creativitatii in lumea reala. Eu am un obicei prost (zic prietenii mei) cand ies din tara ma uit la calupul de publicitate de la TV. Fie ca e fost vorba de UK, Italia, Spania, Franta, Olanda, Brazilia, Argentina, 90% din calup e junk. Din cel mai rau. Acum sa ne uitam cate premii iau la Cannes agentiile din tarile respective. Mai adaugam faptul ca la Cannes este o lupta surda si mega politica intre reprezentantii diverselor retele si avem un tablou complet despre cat de putin este despre comunicare si cat de mult este despre networking toata treaba asta numita Cannes Lions.

Ce campanii meritau premii mai mari decat li s-au acordat
Cand faci comparatii de tipul acesta trebuie sa vorbesti de criterii. Eu nu stiu care au fost criteriile, dar am simtit de la Bucuresti ca multe campanii au luat premii pe vibe, dar nu neaparat pe relevanta in raport cu toate categoriile la care au fost inscrise.

Subiectiv, Guinness - Sapeurs merita mai mult decat un argint, Iar Guinness - Basketball nu a luat nici macar o nominalizare.

Ce campanii nu meritau toate trofeele acordate

Din nou, nu stiu care au fost criteriile (speculez ca juratii de anul acesta nu au fost chiar top level), dar campania Harvey Nichols – Sorry, I spent it on myself, care, de altfel, are un insight excelent, e ireverentioasa, e o idee misto, nu avea cum sa castige la print sau la film. E o campanie care a luat premii prin contagiune (a se citi la small talk de tigara si vin), nu prin relevanta in raport cu aceste doua categorii.

Grand Prix-urile la outdoor (ANZ- GAYMS) si la media (Coca-Cola - Happy ID) sunt niste activari banale, puse intr-un setting foarte bun. Dar valoarea creativa per se nu este atat de mare incat sa capete un GP. Nu mai vorbesc de confuzia juratilor (deh, Martinez si rose schimba criteriile peste noapte) care au dat 3 (trei, frate :)) GP la Cyber.

Observatii despre studiile de caz ale campaniilor inscrise la festival. Ce merita preluat, ce trebuie evitat
Metapovestea este mult, mult, mult mai mare si mai interesanta decat ideea in sine. Stii senzatia aia ca trailerul e foarte bun, dar filmul e foarte prost? Asa a fost editia asta.

Prea putina comunicare si prea multa tehnologie.

Prea multe micro-campanii si idei mici.

Pareri despre campaniile inscrise de agentiile din Romania in 2014

Un prim lucru de mentionat este numarul extrem de mare de inscrieri.  Daca te uiti la publicitatea reala care se face in Romania, numarul de inscrieri este exagerat de mare. Pe de alta parte, e bine ca am prins curaj sa ne batem cu greii de pe afara.

Mi-a placut foarte mult Ghita Ciobanul. Un client mare, o campanie mare, rotunda, integrata care a intrat in public culture. Mi se pare ironic ca in anul in care am avut o campanie in care ideea a fost mult mai buna decat metapovestea,  agentia a luat mai putine premii decat in anii in care metapovestea era mai interesanta decat ideea in sine.

Un Grand Prix personal. Campanii-reper pentru cum vrei sa iti faci job-ul

Poate suna arogant, dar nu am gasit anul acesta niste campanii la care sa zic “ce pacat ca nu mi-a venit mie ideea asta”. Pe de alta parte, mi-a placut mult GP la mobile luat de Nivea - o  aplicatie in care ideea, relevanta si tehnologia si-au gasit fiecare locul. Subiectiv, platforma de comunicare Made of more a lui Guinness, care a luat ceva premii, arata cat de misto poate sa fie comunicarea daca e facuta cu cap si pasiune.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Related