Andreea Marin: Am avut deschiderea oferita de un post de televiziune, dar mi-am construit singura imaginea

Andreea Marin: Am avut deschiderea oferita de un post de televiziune, dar mi-am construit singura imaginea

O stiu pe Andreea Marin inca din perioada Tara lui Piticot. Ma uitam si sambata la Surprize, Surprize pe TVR. Dintotdeauna mi s-a parut ca arata ca Alba ca Zapada. Fast-forward 12-13 ani mai tarziu si iata-ma intr-un taxi, gata sa plec spre ceeea ce stiam ca e ‘biroul Andreei Marin’ pentru un interviu. E deja 11.30, incepeam teoretic la 12. Soferul are niste probleme – bineinteles. Nu gaseste strada pe GPS. Ma intreaba: "Nu stiti pe acolo nimic?". Eu dincoace: "Nu stiu, domn’e, ma duc sa iau un interviu Andreei Marin." Pornisem deja, eram in mers.

Taximetristul, foarte sigur in nesiguranta lui, nu voia sa-si sune colegii. A naibii mandrie. Pana la urma, dupa a treia sugestie, ne si apropiam de zona, a cedat. Ce sa vezi, domnul coleg cunostea zona. Ce bine ca n-am intarziat. Ajung in fata unei curticele. Apas pe un buton de sonerie, niciun raspuns. Intru, ma duc la usa casei, bat. Nimic. Ma gandesc ca poate nu trebuia sa-mi permit sa intru in curte. Inapoi in fata portii, sunat sonerie. Intre timp apare o fata care ma invita inauntru, moment in care observ ca intru intr-o 'casa de oameni'.

"Dar eu trebuia sa merg la biroul Andreei Marin.", zic. "Da, aici locuieste, si biroul e la etaj". Aoleu, emotii. Trec si salut 2 pisici tolanite care isi fac somnul de zi prin sufragerie. Ajung la ultimul etaj, unde o astept pe Andreea Marin.

In decursul timpului, Andreea Marin a endorsat branduri precum Garnier, Avon, Head & Shoulders, LG, HelpNet sau BioGreens. De la entertainment, cariera ei a gravitat mult inspre zona proiectelor sociale. Cele mai recente au fost Caravana Pretuieste Viata si campania Doneaza cu Avon, despre care a vorbit si in cadrul celei de-a doua editii a conferintei CSR4Women, eveniment organizat de Avon Romania si dedicat exclusiv initiativelor sociale pentru femei.

Mai multe despre alegerile ei in termeni de produse si branduri, imaginea ei si planurile de viitor, va invit sa cititi mai jos:

IQads: Cum iti gasesti inspiratia atunci cand creezi sau te implici intr-un proiect nou?
Andreea Marin: Din viata de zi cu zi. Sunt atatia oameni in jurul meu deja care vin cu idei, cu situatii de viata care ma inspira, cu povesti extraordinare, cu lectii pe care le invat de aici-colo, incat simt ca ele vin catre mine uneori. In egala masura, e important sa vezi atunci cand ti se deschide o usa, multora dintre noi li se deschid usi si n-au capacitatea sau dorinta de a le vedea, sau sufera de autosuficienta si cred ca nu mai au nimic de invatat. Probabil ca asta e o calitate a mea, nu sufar de autosuficienta.

IQads: Care ai spune ca e cel mai creativ proiect in care ai fost implicata pana acum?
Andreea Marin: E greu sa faci o clasificare pentru ca sunt diferite ca structura. Un program de televiziune inseamna multa munca, luni de creatie, oameni de de organizat, milioane de oameni carora li te adresezi, si atunci e o si responsabilitate pe masura. Caravana „Pretuieste viata” e un alt gen de proiect, de care sunt tare mandra. Mai mult poate decat de ceea ce fac in televiziune. Televiziunea are capacitatea de a deschide multe case catre tine, dar Caravana inseamna efortul miilor de oameni care isi fac timp sa vina catre noi. Care trebuie sa gaseasca ce sa faca cu copiii, sunt dupa programul de lucru, si decid sa vina intr-o sala in care stau 3 ore, fara sa primeasca sclipici si entertainment.

Caravana „Pretuieste viata” e un fel de life coaching despre cum putem trai frumos si demn, independent de cat avem in buzunar sau in contul din banca. Peste 10-14.000 de oameni se aduna in sali in care tot ce se intampla e sa stam unii cu altii si sa plecam inspirati. Iar aici n-am sprijinul niciunei televiziuni, n-am astfel de parteneri decat local.

Recompensa apare cand oamenii vin la tine si iti spun "iti multumesc, viata mea s-a schimbat in bine pentru ca la un moment dat ai spus nu stiu ce". Chiar ieri eram intr-un supermarket cu sotul meu si o doamna s-a intors catre mine si mi-a spus "Iti multumesc tare mult, relatia cu fetita mea s-a schimbat pentru ca am citit la un moment dat ceea ce ai scris pe blogul tau." Nu stiu exact pasajul care a influentat-o, dar, uneori, vorbele noastre pot schimba multe in vietile unor oameni, fara ca macar sa stim.

IQads: Cum vezi relatia cu fanii tai de pe Facebook? Ce alegi sa share-uiesti cu ei si ce nu?
Andreea Marin: Eu abia am timp sa citesc majoritatea mesajelor de pe paginile mele, sunt 4 la numar – pagina fiecarui proiect si pagina oficiala personala. Sunt atat de multe, incat omeneste nu am capacitatea sa le citesc si as vrea ca prietenii de-acolo sa inteleaga lucrul acesta. Insa se creeaza o interactiune intre oameni; oamenii vor sa ajute, vor sa puna umarul dincolo de un simplu like.

Aleg in 90% dintre cazuri sa postez lucruri profesionale. Ce implica profesia mea, fie ca e vorba de televiziune, evenimente de CSR, evenimente pe care le organizez sau in care sunt implicata. In restul cazurilor, postez pilde, indemnuri sau vorbe care m-au motivat si pe care consider ca e bine sa le dau mai departe. Apoi fotografii sau mici detalii din viata de zi cu zi. Sunt pasionata de gradinarit si pun fotografii cu ce am plantat sau cu ce a mai rasarit. Vorbesc despre hrana sanatoasa si atunci pun o reteta. Asta nu inseamna intimitate, ci stil de viata. Nu veti vedea pe pagina mea lucruri mult prea intime pentru a deveni publice. Decizia mea e sa nu fiu o carte deschisa, ci un om cu granite firesti ale vietii sale private.

IQads: Ce fel de postari ai observat ca sunt cele mai apreciate printre fani? 
Andreea Marin: Fotografiile-simbol, care inseamna ceva, care au o idee in spate, vorbele emotionante, apelurile umanitare cu substanta sau pur si simplu, ideile despre viata sanatoase sunt foarte cautate pe pagina mea. Probabil ca oamenii cauta astfel de idei acolo unde vad si rezultate, au vazut schimbarea la mine si pentru ei e un posibil model de viata. Vor sa-l urmeze si atunci sunt curiosi sa stie mai mult.

IQads: Cum a influentat aparitia social media comunicarea cu fanii tai?
Andreea Marin: Pentru mine a fost doar o alta modalitate de comunicare. Daca va uitati pe pagina mea, am inceput acum un an si un pic in urma. N-as putea sa spun ca e ceva ce ma pasioneaza, desi eu am terminat Informatica si ar trebui sa fiu pasionata de statul la computer, insa mananca mult timp si asta nu ma bucura. Prefer sa-mi traiesc viata in mijlocul naturii, in mijlocul celor dragi, nu in fata unui telefon sau unui computer, asa ca eu caut sa gasesc balanta corecta intre una si alta. Influenta clara pe care am vazut-o e ca un alt tip de oameni au venit catre mine, oameni care poate nu ajungeau la mesajele mele inainte. Exista un alt tip de public pe internet, pe Facebook, fata de publicul de televizor.

IQads: Ai amintiri de pe vremea cand primeai scrisori la casuta postala, in vremea Tara lui Piticot?
Andreea Marin: Savoarea scrisorii pe care o primesti in plic, observand caligrafia celui care ti-a trimis-o, emotia din randurile sale, nu se compara cu un mesaj tastat pe Facebook, pe e-mail sau pe SMS. E cu totul altceva sa stai fata in fata cu omul drag si sa comunici prin priviri fata de un mesaj trimis in timpul zilei "Te iubi. Nu pot sa vb. Ne vedem diseara acasa". E frumos si asa, dar nu e acelasi lucru. Ce sa mai vorbim de scrisorile parfumate si de petalele de trandafiri primite altadata.

IQads: Cum definesti brandul personal Andreea Marin si cum te ingrijesti sa-l sustii?
Andreea Marin: Eu nu ma vad ca un brand, ma vad ca un om. Nu-mi place sa ma gandesc la mine ca la un produs de marketing. Am avut deschiderea oferita de un post de televiziune, dar mi-am construit singura imaginea. N-am avut un sprijin real de marketing; in televiziunea nationala, la vremea aceea, nu exista o strategie de imagine pentru oamenii care apar pe micul ecran. Am crescut prin faptele mele, si nu prin vorbe care m-au imbracat intr-o haina ce de fapt nu mi se potriveste. In momentul in care balonul se sparge, ramai gol pe dinauntru. Nu ramane nimic din brandul respectiv, pentru ca in spatele lui nu e un om de aceeasi valoare cu brandul creat de altii. Asa ca ii multumesc lui Dumnezeu ca am avut sansa de a creste in mod firesc, prin ceea ce am invatat, nu prin ce au creat altii. E de-ajuns sa fiu eu. Oamenii ma cunosc deja de 20 de ani si cu calitati, si cu defecte, si cu momentele de varf si cu momentele mai dificile.

IQads: Nu te ajuta nimeni privitor la imagine?
Andreea Marin: Nu, si nici nu-mi doresc asta. Dintotdeauna am fost propriul meu manager. Nu cred ca exista prea multe experiente profesionale similare cu a mea pe piata romaneasca. Nu vad cum as putea invata cum sa ma reprezinte pe cineva care n-a simtit lucrurile astea. Cred ca prin faptele mele, si nu prin vorbe mestesugite, ma reprezint cel mai bine.

IQads: Exista doua categorii de vedete, cele care reactioneaza intens atunci cand le este atacata sau folosita imaginea si cele care trec cu vederea. Tu faci parte din prima categorie, nu?
Andreea Marin: Nu sunt de acord. Daca ar fi sa reactionez intens, ar insemna sa reactionez in fiecare zi. Lucrurile stau in felul urmator. In fiecare zi, exista oameni care cred ca stiu mai bine decat tine, dar uita sa se uite in propria oglinda. Din punctul asta de vedere, am o toleranta incredibila. Am invatat ca nu are rost sa ma angajez in razboaie si n-am de gand sa-mi umplu viata de negativitate. Imi vad de drumul meu, cainii latra, caravana trece.

Insa exista anumite momente in care iti este calcat in picioare un drept pe care il ai consfintit prin lege - dreptul la intimitate, in cazul meu. Uneori a fost depasita orice limita a bunului simt. Doar in acele cazuri am reactionat si am castigat, in consecinta, fiind un exemplu si pentru altii, care dupa aceea m-au contactat si m-au rugat sa le explic cum am facut astfel incat sa se poata apara si ei. Am un copil fata de care am o responsabilitate, am o viata proprie, o familie, da, le apar, bineinteles. Am acest spirit de justitiar in mine, dar repet, nu ma angajez in razboaie care nu merita consumul de energie.

IQads: Ne spui un exemplu de reclama care iti place si unul care nu iti place?
Andreea Marin: Un exemplu de reclama care m-a emotionat e spotul in care eu am fost implicata doar la final, cu un testimonial. E vorba de spotul platformei umanitare doneazacuavon.ro care prezinta povestea a doua prietene si felul in care una decide sa o ajute pe cealalta intr-o situatie grea. Este o femeie divortata, care a trecut prin experienta violentei domestice si care acum se confrunta cu un cancer la san. Cand mi-a fost trimis spotul in intregime, am fost chiar impresionata. Spotul a rulat in toate cele 14 orase ale tarii in care am ajuns cu Caravana "Pretuieste Viata" si oamenii au fost la fel de emotionati ca si mine.

Nu obisnuiesc sa dau exemple negative, insa femeia nu poate fi pusa in lumina reflectoarelor doar ca un exponent al sexului frumos. Pentru mine, o femeie inseamna inainte de toate caldura, bunatate, viata. Ce nu imi place in reclame e sa vad ca femeia apare ca fiind vulgara. 

IQads: In functie de ce criterii decizi cu ce branduri te asociezi?
Andreea Marin: In primul rand, incerc produsul. Cu cei de la Avon am avut un contract pe produse cosmetice cu un an-doi in urma. Si le-am cerut produsele sa le folosesc pentru doua saptamani, ca sa vad efectele. Probabil ca i-am mirat. Daca n-am folosit produsul respectiv pana in momentul respectiv, nu-mi permit sa-l recomand doar pentru ca, temporar, imi va aduce niste bani.

Pe termen lung poate deveni un mare dezavantaj sa promovezi orice, oricum, oricand - nu mai esti credibil. Oamenii isi spun "ia o suma de bani si incearca sa ne vanda noua mai departe produsul." Prefer sa pierd pe termen scurt, dar sa avem cu totii de castigat pe termen lung.

IQads: In ce conditii nu ai colabora cu un brand?
Andreea Marin: Nu as colabora cu un brand care e nociv pentru sanatate. Cu brandurile de tigari, de exemplu, desi n-am nimic cu oamenii care fumeaza. La noi in casa nu se fumeaza, nici eu, nici sotul meu. N-am fumat niciodata, desi parintii mei au fumat inca de cand eram copil. Nici cu alcoolul nu ne omoram. Eu nu beau nici cafea, insa nu pentru ca mi-as fi impus, ci pentru ca nu mi-a placut gustul.

IQads: Cum iti alegi cauzele sociale in care te implici?
Andreea Marin: Exista o doza de subiectivism, trebuie sa vibreze in tine povestea pe care o afli. Tot caut cai de a acoperi cat mai multe nevoi si cred ca rolul meu in lumea asta e sa fac atat cat imi sta mie in putere pentru a lasa in urma mea o lume putin mai buna. Ma impresioneaza in primul rand tot ce tine de copii si de varstnici. Avem copii, cei mai multi dintre noi vom ajunge varstnici, daca Dumnezeu ne ajuta. Cand am ajuns cu Caravana „Pretuieste viata” la Sibiu, intr-un camin in care sunt ingrijiti batranii, a fost cumplita durerea de a-i vedea cum mi se destainuie cu atata emotie ca sunt singuri. Desi oamenii apropiati lor probabil ca plateau destul de bine ca ei sa fie ingrijiti acolo, singuratatea putea fi citita in ochii si in lacrimile lor. Acestea sunt doua dintre cauzele care ma ating in mod special.

IQads: Ce planuri ai pentru anul in curs?
Andreea Marin: Lucrez la un proiect foarte sensibil legat de violenta in familie si de persoanele cu dizabilitati. E un proiect finantat din fondul social european. Avem ca parteneri fundatia Estuar, condusa de doctorul Cristian Andrei, DGASPC Sector 6, Asociatia Telefonul Copilului, care pune la dispozitie un numar de telefon, gratuit daca suni din Romtelecom sau Cosmote, de dimineata pana la miezul noptii. Numarul la care se pot afla mai multe informatii e 116111.

Ne dorim sa ajutam mamele care trec prin violenta domestica si persoanele cu dizabilitati. De multe ori, mamele nu reusesc sa se rupa de razboiul din propria casa pentru ca nu au surse de venit serioase. Ne dorim sa facem cursuri de calificare, sa le invatam sa-si faca un CV, sa se prezinte la un interviu si sa capete incredere in ele cu ajutorul consilierilor nostri vocationali, totul gratuit. La fel pentru persoanele cu dizabilitati: vom organiza burse de locuri de munca, aducandu-i fata in fata cu posibili angajatori. In scurt timp, proiectul va deveni foarte vizibil, deja am inceput sa-l promovam.

O ora mai tarziu, pe drumul de intoarcere, cu un taximetrist mai bine pus la punct, ma gandesc ca parca aveam ceva in mana cand am venit. Umbrela mea a ramas acasa la Andreea Marin, unde se afla si astazi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related