[OOH Focus] Claudia Chirilescu (Spoon Media): "You either love it or you ignore it". Asta este povestea outdoor-ului

[OOH Focus] Claudia Chirilescu (Spoon Media): "You either love it or you ignore it". Asta este povestea outdoor-ului

Comunicarea outdoor poate fi spectaculoasa. Si, gandita integrat cu alte medii, efectele ei pot deveni chiar si masurabile. Totusi, in drumurile noastre de fiecare zi, nu prea avem sansa sa facem ochii mari. Asta tine de agentii si/sau clienti, care se mentin inca timizi. Sau asa presupunem. Ca sa stim la sigur, hai sa luam pulsul pietei de OOH, am zis, si am intrebat mai multi actori ce o populeaza cum privesc contextul actual al mediului. Despre ce inseamna inovatie, care sunt avantajele vs. dificultatile mediului si cum a evoluat cererea clientilor, aflam de la acestia.

Claudia Chirilescu (Director General, Spoon Media):

 

Piata de OOH. Cererea clientilor pentru acest mediu

In perceptia noastra, you either love it or you ignore it. Asta este povestea outdoor-ului.

De ce: pentru ca nu sunt date care sa monitorizeze si sa evalueze acest canal. Clientii care l-au incercat si au avut rezultate au continuat sa aloce bugete catre acest canal, iar ceilalti au stat deoparte.

Ce inseamna sa ai rezultate: sa aloci un buget suficient pentru a genera un reach si o frecventa care sa determine raspuns la mesajul tau de comunicare, adica sa respecti regula de aur in media.

Un alt aspect tine de expertiza agentiilor. Sunt agentii care “stau departe” de acest canal, fiind cel mai dificil din punct de vedere implementare. Depinzi de multi furnizori (noi lucram cu peste 25 de furnizori la nivel national), trebuie sa stii formate si ce furnizor are ce formate si ce acoperire nationala, sa stii politici de vanzare, sa aloci resurse interne pentru comunicarae cu furnizorii, sa faci selectia, urmarirea, facturarea si monitorizarea retelei.

Este mult timp de agentie investit si trebuie sa ai oameni care sa cunoasca piata bine, sa gaseasca solutii, sa nu se panicheze cand apar probleme, caci acest canal depinde de vreme, autoritati, proprietari, oameni care implementeaza, nu e ca TV-ul unde ai un om si un soft de emisie, alt soft de monitorizare si asta e tot.

 

Cererea pe tipuri de formate 

Evident ca standardizarea este cautata de catre jucatori, caci simplifica procesul. Dar outdoor-ul este un canal care cu cat este folosit mai neconventional, cu atat genereaza impact mai mare.

Standardizarea are avantaje si dezavantaje, dar sunt suprafete si locatii unde nu se pot monta formate standard, iar clientii si agentiile nu trebuie sa se fereasca de acest aspect.

 

Inovatia in OOH

DA, exista, si inca cum. Digital outdoor ar trebui sa devina veriga care sa faca legatura intre experienta online si offline a unui utilizator. Deci aici asteptam sa avem si noi suporturi care sa ne permita sa cream experiente. Am un exemplu: billboardurile care citesc emotii.

 

Principalul avantaj al mediului

Eu personal iubesc outdoorul, este canalul care imi satisface setea de interactiune umana, negociere si neprevazut.

Am avut campanii pe outdoor, exclusiv, si am vazut cum au saltat consumatorii produsul de la raft. Este capabil sa construiasca reach si frecvente deopotriva, depinde cum este folosit.

Este nevoie de reglementare si de monitorizare/ evaluare audienta pentru ca el sa scresca si mai mult si sa stea la masa cu alte suporturi care au deja aceste atuu-uri.

 

Dificultatile in implementarea unei campanii OOH

Cum spuneam, este un canal care depinde de multe factori. Gestiunea acestor variabile de catre omul de agentie face ca o campanie sa iasa bine, sa nu se simta aceste turbulente la client si sa nu determine managementul unui agentii sa spuna “ am avut prea multa batatie de cap, comisonul e acelasi (a se citi "mic"), am creat tensiuni in relatia cu clientul, data viitoare nu mai propunem”.

Proiecte spectaluloase anul acesta vom avea in toamna, tinem pumnii sa iasa bine si sa ne laudam cu ele.

 

Valoarea pietei de OOH din Romania. Ponderea ei in total media

Estimam 25 milioane euro net, un 7-8% din totalul bugetelor de media, dar nefiind cifre auditate, sunt mai dificil de estimat.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Related