[Statusul unui tanar creativ] Laurentiu Lupu: Golden age-ul publicitatii romanesti n-a apus imediat dupa 2000, nu s-a facut tot, mai e de lucru si e mereu nevoie de oameni proaspeti

[Statusul unui tanar creativ] Laurentiu Lupu: Golden age-ul publicitatii romanesti n-a apus imediat dupa 2000, nu s-a facut tot, mai e de lucru si e mereu nevoie de oameni proaspeti

Unde mai simti tu ca esti atat de aproape sa creezi lucruri marete - dupa care ti se da sa faci un banner? *Intre timp, intr-un univers paralel, un magar si morcovul lui treceau.*

Ei, dar hai ca nu-i nici chiar atat de parsiv totul. Chiar poti sa faci lucruri marete; au mai facut si altii inaintea ta, nu? Si acum ai ocazia sa bagi niste indoiala in inimile celor care pun ca golden age-ul publicitar a apus demult de tot, prin era glaciara. Inca e de lucru. E nevoie de oameni proaspeti. Asta crede si Laurentiu Lupu (Art Director, Rusu+Bortun). 

Si, cum spune el mai jos, creativitatea - ca notiune si in intregul ei -  e in mod obligatoriu si absolut legata de sentimente. Scoate-le pe astea si o sa vezi cum toti par sa discute despre o mobila:

Creativitatea nu e uzata atata timp cat e folosita ca moneda de schimb, dar incepe sa se deterioreze daca o atribui unor lucruri care nu genereaza sentimente reale. Se mai uzeaza si cand e ceruta expres in mai toate briefurile.

 

 

Mediul actual al comunicarii

E de bine. Daca intri, sunt sanse mari sa nu mai vrei sa pleci niciodata - sau, cine stie, poate doar iti place sa hang out with 'the cool guys'. Golden age-ul publicitatii romanesti n-a apus imediat dupa 2000, nu s-a facut tot, mai e de lucru si e mereu nevoie de oameni proaspeti. E locul in care ti se ofera de multe ori senzatia ca faci ceva maret si ca esti in control, dar mai sunt uneori si bannere de facut si e deadline azi.

 

Autoevaluare: cat de creativ te consideri?

Creativitatea poate fi cuantificata prin experienta, portofolii si premii, dar fiind un lucru bazat pe parerea altora, cand vine vorba de autoevaluare, cazi usor in extreme.

Fiind un Holy Grail al publicitatii, te indestuleaza in momentele de glorie si te tine lihnit in tot restul timpului. Cred ca esti putin mai creativ cand celor din jurul tau, inclusiv clientului, le place cu adevarat ce faci; chestia asta se vede.

Nivelul de creativitate e un fel de premiu pentru toata activitatea, asa ca nu trebuie sa te gandesti prea mult la asta; decat, poate, pe la sfarsitul carierei, cand iti vei da seama mai usor cat de creativ ai putut sa fii.

 

Cat de uzat e termenul „creativitate” si de ce?

Creativitatea nu e uzata atata timp cat e folosita ca moneda de schimb, dar incepe sa se deterioreze daca o atribui unor lucruri care nu genereaza sentimente reale. Se mai uzeaza si cand e ceruta expres in mai toate briefurile.

 

Curajul in advertising: stoppere principale

Nu prea e lipsa de curaj, dar e un curaj asumat pe buget de multe ori.

Trebuie sa incerci sa depasesti cerinta de 'creativitate' din brief ca sa ai de unde sa tai mai tarziu, cu modificari si bugete mici; sa nu ajungi la autosuficienta cand ai un job mare, sa nu iti hranesti cu ego acest curaj.

Noi suntem proprii nostri stopperi, iar daca aruncam totul inapoi in curtea clientului, suntem lasi, nu curajosi.

 

Daca ai fi director de creatie, cum ti-ai motiva creativii?

Pizza?! Drive-ul unui creativ e greu de influentat. Fiecare e in mica lui bula si e greu sa-l fortezi sa scoata idei bune pe un proiect, mai ales daca simti ca nu il agreeaza.

CD-ul si creativii nu trebuie sa se perieze intre ei, trebuie sa fie cat mai sinceri unii cu altii, ca sa treaca din propria initiativa pe acel extra mile. Pe creativii tai trebuie sa-i tii fericiti, sa-i intrebi de probleme si sa le rezolvati impreuna.

 

3 atribute pe care crezi ca le-ai avea ca CD

La critica vizuala cred ca stau bine. Si as fi foarte exigent :) La rabdare mai am de lucru, dar compensez cu sarcasmul.

 

Dar, pana la urma, iti doresti sa devii director de creatie?

Functia de director de creatie vine la tine. Poti sa o urmaresti, dar nu poti sa o alegi. Asa ca nu ma concentrez foarte tare acum in directia asta.

 

Cei mai curajosi publicitari

O sa va fac jocul si o sa zic Droga, pentru Newcastle Brown Ale la Super Bowl. In rest, sunt rau si nu vreau sa lustruiesc niciun trofeu din raftul de premii al nimanui, pentru ca underdogii sunt multi si misto. Uite un studio dragut din Barcelona, care face lucruri simple, pe sufletul meu.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Rusu+Bortun

Rusu+Bortun este o agentie de strategie si manifestare creativa de brand. Conform Art Directors Club, Rusu+Bortun este printre cele mai creative agentii din Romania in 2023 si 2024. Din 2008, Rusu+Bortun integreaza... vezi detalii »

Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related