[Conferintele FIBRA] Mihaela Muresan (IKEA): Orice faceti si oricat de creativi puteti fi, intrebati-va permanent de ce faceti ceea ce faceti

[Conferintele FIBRA] Mihaela Muresan (IKEA): Orice faceti si oricat de creativi puteti fi, intrebati-va permanent de ce faceti ceea ce faceti

Al doilea panel al Conferintelor din cadrul FIBRA a continuat cu Mihaela Muresan (Marketing Communication Manager, IKEA), care si-a inceput  prezentarea - "How to measure creativity" - construind contextul de brand pe care trebuie sa se aseze propunerile creative si directiile in care ele trebuie, ulterior, masurate.

Mihaela a definit in continuare notiunile de eficienta si eficacitate - cu intelesuri apropiate, dar care se refera la lucruri diferite.  Daca eficienta reprezinta capacitatea de a realiza ceva cu efort minim (cu referire la resurse - timp, bani, energie etc), eficacitatea reprezinta capacitatea de a atinge un anumit obiectiv.

Esenta de la care ar trebui sa porneasca brandurile pentru a-si stabili strategiile de comunicare este intrebarea „de ce?”, urmata de o stabilire clara a obiectivului/obiectivelor. O campanie de succes ar trebui, in viziunea Mihaelei, sa imbine eficienta cu eficacitatea.

Dincolo de campanii si proiecte punctuale, constructia unui brand e un proces de durata, a continuat Mihaela iar cu cat brandul e unul mai bine dezvoltat si mai cu traditie, responsabilitatea si asteptarile cresc. Exemplul dat aici au fost comentariile negative primite de brand odata cu implementarea site-ului care a avut, in prima faza, o serie de bug-uri.

Prezentarea a continuat cu listarea catorva point-uri de avut in vedere in analiza eficientei campaniilor de comunicare:

- Communication awareness-ului: o variabila mai putin legata de brand si mai mult de campanie in sine, fiind o masura cantitativa care coroboreaza date legate de media si de creatie;

- Intrebarea esentiala legata de o campanie este „M-a facut sa plang sau sa rad?”, nu daca ea l-a determinat pe consumator sa-si schimbe comportamentul fata de brand;

- Mai mult decat engagement-ul specific social media, de identificat este daca acea campanie a dus la actiuni concrete din partea consumatorului;

- E important ca tot ce transmitem creativ sa fie legat de brand si nu de altceva.

La nivelul relatiei dintre obiectivele long term (KPI-urile de brand) si cele short term, Mihaela a punctat faptul ca long term-ul  este, de fapt, format dintr-o multitudine de momente prezente, iar fiecare actiune a brandului ar trebui sa fie in concordanta cu „a bigger something”.

Social trigger-ul - elementul care declanseaza reactii sociale din partea consumatorilor -  este legat in prezent de relevanta brandului in viata consumatorului. De aceea, e important ca oamenii de comunicare sa afle care este legatura dintre identitatea consumatorului si identitatea brandului.

Experienta consumatorului cu brandul e mai profunda decat cea dezvoltata prin intermediul campaniilor publicitare. Relatia acestuia cu brandul e una pur emotionala; asadar, in viitor, vor avea succes brandurile care vor reusi sa dezvolte o relatie buna cu consumatorii la acest nivel.

„Cu ce as vrea sa ramaneti dupa aceasta prezentare: orice faceti si oricat de creativi puteti fi, intrebati-va permanent de ce faceti ceea ce faceti”, a incheiat Mihaela.

 

Despre Premiile FIBRA

Premiile FIBRA reprezinta un demers necesar acestei piete pentru a seta nivelul profesionalismului si pentru a sustine dezvoltarea industriei de comunicare. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative.



Dosare editoriale

Branduri

Festivaluri

Sectiune



Related