[Serile de Creativitate FIBRA] Despre content, branduri si numar de vizualizari. Bloggerii ii intalnesc pe vloggeri

[Serile de Creativitate FIBRA] Despre content, branduri si numar de vizualizari. Bloggerii ii intalnesc pe vloggeri

Cand bloggerii se intalnescu cu vloggerii iese un panel cu oameni de content. Cinci dintre ei au populat scena de la Hotel Caro in cadrul celei de-a doua Seri de Creativitate de la FIBRA.

Ca online-ul e un concurent puternic pentru televiziune in ce priveste entertainment-ul nu mai e o noutate, dar a fost unul dintre subiectele discutate de Adela Dan (blogul Adelaspune.ro si cartile "Adela spune", respectiv "Povesti de adormit femeile"), Matei Dima (BRomania), Mircea Bravo, responsabil de o cantitate mare a farselor petrecute in Cluj, Ionut Bunescu (bunescu.ro) si Mikey Hash (autorul emisiunii Doza de Hash, fost DJ). Panelul a fost moderat de Sergiu Floroaia.

Cand vine vorba de proiectele comerciale cu cele mai mari provocari, dar si cu rezultate pe masura, Matei Dima a povestit despre un proiect desfasurat impreuna cu  OLX.

„Mi-au zis ca trebuie sa imi vand cumva masina, iar eu am creat un filmulet, cu o poveste de dragoste intre mine si masina. Ma vedea cum urcam intr-un BMW, se supara, apoi ma intorceam la ea si faceam diverse glume, parodiind relatiile. A fost o chestie win-win. Ideea a fost din partea mea si m-am bucurat ca au fost foarte relaxati“.

A adaugat ca, din ce in ce mai des, brandurile si agentiile de publicitate au incredere in oamenii din online pentru ca se bucura de rezultate originale si un engagement mult mai mare decat un spot publicitar clasic.

Mircea Bravo a amintit un proiect comercial in care avea de promovat antrenamentele prin electrostimulare si a mizat pe o vizita la sediul firmei si un dialog improvizat cu cei de acolo, apoi rezultatul a fost publicat pe YouTube si s-a bucurat de succes, a precizat el, fiind deopotriva amuzant si indeplinind obiectivele clientului.

Adela Dan a avut o campanie cu cei de la McCann pentru LIDL. Agentia abordase proiectul de promovare a Saptamanii Iberice LIDL creand mai multe episoade dintr-o telenovela. Provocarea lansata bloggerilor a fost de a scrie continuarea episodului, iar toti cei angajati au considerat-o o experienta foarte interesanta, a spus Adela.

Mikey Hash a vorbit despre proiectele pe care le desfasoara cu brandul Telekom, emisiunea TADAAAM Show, spunand ca apreciaza faptul ca un brand mare s-a lasat pe mana unui vlogger pentru promovare. "Asta a lansat un precedent important cu efecte in cresterea credibilitatii omului care face online", a spus el.

Pentru Ionut Bunescu, cea mai creativa campanie la care a fost implicat a fost cea de la KFC - #distractiepebaniputini, cand a trebuit sa parodieze fotografii de pe Instagram. Brandul a lasat oamenii implicati sa fie creativi in propriul stil, fara sa impuna limite.

Ionut a avut trei fotografii, iar cel mai mare impact a avut-o cea in care parodia un tip care isi facea un selfie cu elicopterul personal. Bloggerul a gasit un elicopter din jucarie, si-a facut un selfie cu el pe umar si a ajuns, astfel, atat in presa din Romania, cat si in cea international.

Continuand pe tema proiectelor comerciale pe care le-au refuzat si motivele alegerii,  Matei Dima a spus ca cel mai adesea, proiectele nu se materializeaza din motive financiare, existand inca problema subestimarii muncii depuse de oamenii din online. 

Cand are un proiect care nu il bucura indeosebi, Mikey Hash procedeaza altfel: „Eu dau un pret obscen pentru clientii pe care nu-i doresc si, daca se intampla sa zica da, macar am un stimulent bun“.

Adela Dan a refuzat cateva propuneri pentru ca acei clienti venisera cu preturi mult prea mici: „Sunt o femeie care mai spune si "nu", desi pare greu de crezut. Am refuzat din motive financiare, pentru ca venisera cu niste preturi mici. Mi-a mai spus cineva sa ii scriu niste articole, sa scriu repede, dar oamenii nu inteleg ca e o stiinta sa scrii asa repede si costa!“.Alte situatii in care propunerile de colaborari branded nu se materializeaza sunt acelea cand Adela nu rezoneaza cu un produs, in care nu crede si pe care nu il recomanda, cum ar fi un iaurt cu chimicale. 

La capitolul stimularea inspiratiei, fiecare dintre invitati a avut propria abordare. Matei Dima prefera sa se scoata din contextul blocajelor creative, alergand si ascultand muzica. Totusi, e de parere ca cele mai bune idei sunt inspirate din viata de zi cu zi si nu e eficient doar sa vrei sa gasesti o idee si sa te asezi pana reusesti in momentul respectiv. Pe de alta parte, Mikey Hash a spus ca se concentreaza pana gaseste solutia care i se pare cea mai potrivita.

"Poti trai doar in vizualizari?" O intrebare cu raspuns nu foarte incurajator, cel putin in ce priveste Facebook. In cuvintele lui Matei Dima: „La Facebook nu se monetizeaza inca, altfel eram in Bahamas. Am 250 de milioane de vizualizari de la inceputul paginii“. Insa oricat de multi bani ai face, de multe ori ii reinvestesti in ceea ce faci, intr-un proiect nou, care sa-ti aduca profituri si mai consistente pe termen mai lung. Mikey Hash a spus ca numarul de vizualizari din YouTube iti pot aduce un salariu comparabil cu cel al unui manager dintr-o companie romaneasca.

 

Despre Premiile FIBRA

Premiile FIBRA reprezinta un demers necesar acestei piete pentru a seta nivelul profesionalismului si pentru a sustine dezvoltarea industriei de comunicare. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative.



Dosare editoriale

Companii

Campanii

Festivaluri

Sectiune



Related