[Premiile FIBRA #1] Liviu David (Next Advertising): Creativitatea românească e numai Fibră

[Premiile FIBRA #1] Liviu David (Next Advertising): Creativitatea românească e numai Fibră

Luni de pregatire, o campanie de teasing, un Presedinte de la Droga5 si alti 7 jurati internationali minunati care au jurizat 724 de case-uri romanesti. Doamnelor si domnilor, au fost si Premiile FIBRA cu gantere in rol de premii pentru castigatori si karaoke spontan la after party. 
C
a sa exploram impreuna cele intamplate, cu bune si cu rele, am cerut feedback de la cativa dintre creativii de top ai industriei. Ca sa nu discutam asa, in gol, ci frumos, argumentat, cu notite pentru FIBRA #2.

Liviu David (Creative Director, Next Advertising)

 

Trăim vremuri minunate.

Creativul român e încântat de şansa pe care o are ca toate proiectele zilnice să iasă mişto.

Agenţiile de publicitate trăiesc an de an entuziasmul de a munci mai mult pentru bani mai puţini şi bucuria de a prinde contexte legislative la fel de stimulante ca tăiatul venelor.

Spectatorii savurează şi ei incredibilele dovezi de creativitate din calupul TV.

Judecând superficial după toate astea, părea ca nu e momentul pentru un nou festival românesc. Nimic mai greşit, căci aparent nevolnica industrie avea de fapt muşchi de oţel, antrenaţi în zeci de app-uri, şi activări, şi happening-uri,şi gadget-uri, şi like-uri, şi share-uri.

Timidul Clark Kent care nu făcea cine ştie ce impresie la TV era de fapt Superman care făcea milioane de impresii pe net. Nu aveam de unde să ştim asta, căci Superman acţionează pe ascuns. El nu apare când e nevoie să ridice dezastruosul likeability obţinut pe bani grei în prime time, ci doar atunci când trebuie să salveze pe gratis ţara de comunişti, copiii de bătaie, bătrânii de uitare, femeile de discriminare, pietonii de accidente sau bolnavii de la moarte. Şi mai apare când trebuie să ia un premiu pentru toate astea. Pai de unde să-l ia, dacă nu există? Tot de la străini?

Lasând gluma la o parte, era nevoie de un juriu de calibrul celui de la FIBRA, care să mobilizeze toate agenţiile într-o frăţească întrecere, departe de suspiciunile directorilor de creaţie non-ADC că sunt boicotaţi de cei din ADC, sau de acuzele agenţiilor mici că reţelele mari se votează tot pe ele.

Festivalul de anul acesta a reuşit performanţa notabilă să aducă în sânul congregaţiei şi pe oile rătăcite care au refuzat participarea în anii trecuţi pe motiv că iarba de la noi nu le mai place. Iar oile rătăcite hăt pe colinele de la Cannes s-au întors cât să iasă previzibil agenţia anului. Alături de Ghiţă al lor. Ca doar nu s-au întors degeaba.

Poate pentru prima oară după foarte mult timp, nu se mai poate plânge nimeni de arbitraj. Ironic, tocmai pentru că de data asta Dumnezeii nu au fost români.

"Ce nu a fost bine la FIBRA?" mi se repetă în cască. Nu vreau să dau cu bâta, dar dacă insistaţi... Poate ideea de a avea workshop-uri în paralel, ca pe vremea glorioasă a Golden Drum-ului, nu e cea mai strălucită atunci când ai douăzeci de participanţi. Nici Portoroz-ul ăla nu a avut fibra mare din prima ediţie totuşi. Zic şi eu. Dar e uşor să critici, aşa că mă opresc.  

 

----------------------------------------------------------------

Esti creativ? Ai participat la Premiile FIBRA #1?
Spune-ne parerea ta despre Premiile FIBRA #1, urmarind punctele:
>> Cum vezi contextul in care au demarat "Premiile FIBRA"?
>> Ce a fost bine la editia #1?
>> Ce nu a fost bine la editia #1?
>> Cum crezi ca se poate face mai bine #2? 
Trimite-ne opinia ta pe story[at]IQads.ro

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Next Advertising

Suntem o agentie de publicitate independenta full-service, oferind consultanta de marketing, creatie, media, productie si BTL. Facem tot ce face orice multinationala, doar ca nu exista Next New York care sa ne... vezi detalii »

Branduri

Sectiune



Related