Sandra Bold, Copywriterul Anului la Premiile FIBRA: Mama spune ca aveam cam 5 ani cand ziceam ca vreau sa fac reclame

Sandra Bold, Copywriterul Anului la Premiile FIBRA: Mama spune ca aveam cam 5 ani cand ziceam ca vreau sa fac reclame

Sandra Bold (McCann Worldgroup Romania) a fost numita copywriterul anului in cadru FIBRA.

Se juca de-a reclamele inca de la 5 ani, dar a terminat Arhitectura. A inceput acum 4 ani si jumatate in publicitate, cu un internship la Headvertising, apoi job la Mercury360, apoi Saatchi & Saatchi si apoi MRM Worldwide Romania. 

"MRMu si Nir Refuah m-au crescut ca pe Fat-Frumos, intr-un an cat altii in 10. Am trecut de la copy la head of copy in mai putin de 2 ani and I am always grateful for that -heart emoji-"

Sandra a lucrat la campaniile „Little money, big fun" si „Fakation" pentru KFC Romania, „Pin the pink" - Fundatia Renasterea sau „Bittersweet pies", PAUL Romania.

Ea povesteste cum a inceput in advertising, despre temerile primei reclame, invatamintele si dezamagirile pe care le-a adunat intre timp aici, dar si despre plusurile si minusurile de la FIBRA sau care e distanta dintre premii si real life in publicitate.

 

Inceputuri

Mama spune ca aveam cam 5 ani cand ziceam ca vreau sa fac reclame. Ca sa ma joc cu toate jucariile. (Pe Cartoon Network toate reclamele dintre Flinstones si Jetsones si Wacky Racers erau cu jucarii gen papusa care spune 'mama' sau Barbie Sirena de care nu pupai in Romania nici daca aveai matusi in Germania).

 

Background

Am terminat gradinita fara program prelungit, scoala de cartier, 5-8 si liceu in acelasi liceu + facultatea care mi se parea mie de cei mai cool oameni de pe planeta: arhitectura. De interior. M-a ajutat pentru ca atunci cand zici ca ai terminat arhitectura, lumea o ia ca pe un lucru misto. Mersi, facultate!

 

Invataminte; dezamagiri

Mi-a placut ca, daca o idee iti lasa un gol in stomac, inseamna ca ala e adevarul tau mare si misto. Si il iei sa il faci campanie.

Aici incepe lupta cu gorila numita implementare. Dar tii cu dintii de drive sa iasa. Si dupa lacrimi si nervi si hai de la capat si vrei sa renunti si iti zici ca esti fraiera asa ca back to square one si inca o modificare, hai ca asta e ultima, ba nu asta e ultima, ba inca una si gata, pana la urma iese. Atunci sa te tii, cand vezi ca a iesit. www.CelMaiMistoSentiment.Ever

Tine cu dintii de el!

 

Prima reclama

Sensiblu. Campanie de vara pentru creme de plaja. Nu imi venea sa cred ca tot ce am scris pe hartie se executa cu maxim de profesionalism si atentie la detalii.

Tin minte ca stateam in PPM si ma intrebam: Si doar pentru ca am scris eu sa fie tipa in rochie verde, stam acum si analizam 13 rochii verzi ca sa vedem care e cea mai buna? That's fu*#ing amazing!

Mi-era frica de tot. Common. Nu facusem un spot in viata mea. Si toti de pe platou ma intrebau ce sa faca. Imi venea sa tip un mare "how the f word should I know"? Dar eram prea entuziasmata si voiam sa fie totul bine plus am bagat the good ol' "fake it till you make it".

 

Cel mai greu lucru din viata de copywriter in Romania. Cel mai frumos

Cel mai greu cred ca a fost sa intru in the game. Sa iau primul internship, sa iau primul job. Nu stiam daca sunt cut for the job, stiam doar cat imi doresc sa fac asta.

Cel mai frumos e cand auzi pe cineva vorbind de campania ta la metrou sau la 3 scaune de bar mai incolo de tine. Se trezeste un mini Gene Kelly in tine si-ti vine sa, wait for it, da, canti si dansezi de fericire.

 

Copywriterul anului la FIBRA

Amagad, here we go. Se anunta premiul, apare numele meu, ma ridic de pe scaun dar sunt deja pe scena. Am un microfon intr-o mana si un premiu de 80 kile in alta si trebuie sa vorbesc. Ma blochez, ma uit in stanga, oameni aplauda. Panica. Ma uit in dreapta, juriul aplauda si zambeste. Panica si mai mare. Vreau sa vorbesc dar deja pasasem microfonul. Panica iar. Iau microfonul inapoi. Incerc niste multumiri. Fug de pe scena. The end.

 

Festivalul: plusuri si minusuri

Grand Prix-ul se duce la Juriu. M I N U N A T

Minusul merge la premii inmanate fara screening in spate. Voiam si eu sa vad ce campanie a luat ce premiu. Dar stiti asta, au mai scris si altii.

 

Necesitatea unui festival local de creatie

Hai ma ca e super bine sa avem un festival, cum nu? Cine a zis ma ca nu?

Pai in primul rand ne entuziasmam toti, hai sa facem ideea aia, hai sa o facem mai bine, hai sa inscriem, hai ca vine FIBRA.

Festivalul mai vine cu un Young FIBRA, super tare, another photo op cu un premiu pentru cine nu e neaparat in agentie, vrea sa fie, etc.

Workshopuri - YAY.

Vine juriu misto din afara - Double YAY - Ei vad ca Romania nu e doar un film de Mungiu, noi suntem fericiti ca ne-au vazut campaniile si le-au premiat.

Usor usor se poate transforma in festival de regiune, unde inscriu mai multe tari din jur, pentru ca e foarte tare juriul si calitatea festivalului e sus. Asta inseamna bani de inscrieri, turism, connections, de toate - 294 x YAY.

GG

 

Premiile si real life of advertising

Mi se pare tare juriul tocmai de-asta, ca a lasat categorii fara Gold, fara Silver, fara premii. Au dat fix cat au considerat ca merita. Deci daca realitatea publicitatii este TV, outdoor si print, pentru ca media, banuiesc ca au fost oameni care si-au dat un mic refresh la FIBRA si au zis 'hai ba sa fac un outdoor mai bun data viitoare, daca nu pentru ca asa lucrez eu, macar sa iau un premiu'.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Mercury360

Cu o istorie de peste 25 de ani in Romania si, in continuare independenti, full-service, suntem una dintre putinele agentii care au capabilitatile necesare pentru a deveni partener pe intreaga durata a unei campanii,... vezi detalii »

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related