Industria europeana de publicitate are asteptari moderat-pozitive cu privire la dezvoltarea pietei in urmatoarea perioada

Industria europeana de publicitate are asteptari moderat-pozitive cu privire la dezvoltarea pietei in urmatoarea perioada

Asteptarile industriei europene de publicitate privitoare la dezvoltarea pietei in perioada urmatoare sunt moderat pozitive. Increderea pe care o au oamenii de afaceri din marketing si publicitate in sectorul lor de activitate a inregistrat o usoara scadere in primul trimestru al lui 2016, fata de trimestrul patru din 2015.

Acestea sunt concluziile raportului dat publicitatii, in Romania, de catre Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) si Asociatia Europeana a Agentiilor de Comunicare (EACA). Reducerea nivelului de incredere este compensata, insa, de asteptarile moderat pozitive, pe termen scurt, privitoare la cererea de servicii si la evolutia resurselor umane. Acest optimism moderat pare totusi nepotrivit, cata vreme cererea de servicii si ocuparea  fortei de munca scade sau inregistreaza o stagnare in ambele cazuri.

 

Raportul AdIndex 2016

 

Indexul european care analizeaza climatul de business in advertising, realizat pe baza datelor colectate lunar de la companii de cercetare in domeniu din intreaga Europa pentru Comisia Europeana, semnaleaza o reducere a increderii la nivelul sectorului de marketing si publicitate, coeficientul de incredere scazand, in medie, pe plan european, de la +11 la +8 (din ianuarie in aprilie).

 

Indexul include pentru prima data, coeficienti de incredere din cele mai avansate si cele mai mari piete din Europa. Industriile de publicitate din Franta (+6), Suedia (+19) si Italia (+24) inregistreaza o crestere constanta, pentru al doilea trimestru consecutiv. Pe de alta parte, in Germania (+22) si Polonia (+3) companiile sunt mai putin increzatoare decat in cele doua trimestre precedente, dar dar coeficientul de incredere ramane pozitiv. In cazul pietei britanice, coeficientul de incredere a fost foarte volatil, fluctuand de la -10, in octombrie 2015, la +9, in ianuarie 2016, pentru a se prabusi apoi la -15, in aprilie 2016. Aceasta evolutie este cauzata, aproape sigur, de incertitudinea ce marcheaza mediul de afaceri pe fondul referendumului privitor la calitatea Marii Britanii de membru al Uniunii Europene.

In acest context, Romania este una dintre pietele cu cel mai ridicat nivel de incredere in cadrul industriei de publicitate. La consolidarea increderii in industrie, UAPR contribuie decisiv prin proiectele de cercetare si studiile puse la dispozitia membrilor si prin dialogul constant cu autoritatile, asigurand astfel o buna reprezentare a obiectivelor de dezvoltare a pietei in cadrul procesului legislativ.

 

Revenind la raportul european, cererea de sevicii de publicitate a ramas constanta (+8), la fel si estimarile pentru aceasta variabila. (+12). Cu toate acestea, ocuparea fortei de munca in industria de publicitate are o tendinta moderata de scadere in primul trimestru, reducandu-se de la +10 la +7. In acelasi timp, estimarile privitoare la ocuparea fortei de munca in industrie au crescut de la +5, in primul trimestru din 2016, la +8, in al doilea trimestru.

Companiile din Europa de Vest isi mentin asteptarile privitoare la cererea pentru serviciile lor la cel mai scazut nivel (+11), spre deosebire de nordici (+23), de tarile central-europene (+12) si de Europa Mediteraneana (+15).

Cand sunt intrebati cum se asteapta sa fluctueze resursele umane in urmatoarele trei luni, companiile din Europa de Nord si de Vest sunt mai optimiste: estimarile lor au crescut de la +7 si +10 in ianuarie 2016, la +9 si, respectiv, +13 in aprilie 2016. Europa Mediteraneana, Centrala si de Est, in schimb, este mai putin optimista in aprilie, decat in ianuarie (scazand de la +6 si +7 la +3 si 0.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Sectiune



Related