[Ardealul gatit cu fainosag] Felicia Jitaru te pune la telefon cu orice mama dintotdeauna. Prima intrebare: ce-ai mancat azi?

[Ardealul gatit cu fainosag] Felicia Jitaru te pune la telefon cu orice mama dintotdeauna. Prima intrebare: ce-ai mancat azi?

De la profa de geografie stia ca unii oameni sunt platiti pentru ideile lor. Sau sunt platiti ca sa aiba idei? Oricum, cert e ca publicitatea i-a placut Feliciei Jitaru de cand a aflat ce-i cu ea. Dar, pentru ca inainte de 2000, prin orasul ei se zvonea ca la noi inseamna sa vinzi oale door-to-door, s-a rezumat la un master in Stiintele Comunicarii si Limbajului si o dizertatie pe campaniile publicitare care isi propunea sa ridice moralul populatiei dupa discutiile despre gripa aviara - de exemplu, cea cu "Zboara, puiule, zboara!".

Intre timp, Felicia s-a facut tot profesoara, dar inca ii sta gandul la creatie; compara predatul cu un soi de demonstratii de direct marketing skills. Lucrarea pe care a inscris-o in competitia Ardealul vorbeste despre tipul ala de mama grijulie care te verifica permanent daca ai mancat si ce anume

La fel te verificam si noi. Cat mai ai de scormonit dupa idei pana gasesti una pe brief? Grabeste-te; ca de nu, iese taraboi. Nu mai e mult pana la deadline. Atat iti spunem: 19 decembrie.

 

Despre Felicia Jitaru

Sunt absolventa a Facultatii de Litere din cadrul Universitatii "Vasile Alecsandri" din Bacau, specializarea Limba si Literatura engleza-Limba si Literatura romana, promotia 2005.

In 2007 am terminat studiile de masterat "Stiinte ale Comunicarii si ale limbajului" cu lucrarea finala axata pe campaniile publicitare menite sa revigoreze moralul populatiei dupa temuta gripa aviara. Da, "Zboara, puiule, zboara!" :)

Cand, in liceu, profesoara de geografie ne-a spus ca in alte tari oamenii sunt platiti sa aiba idei am inceput sa ma gandesc la publicitate. Toti se uitau ciudat la mine cand le spuneam ca-mi plac reclamele si ca mi-ar placea sa ma ocup cu asa ceva candva.

Era sfarsitul anilor '90 si se credea pe aici ca publicitate inseamna sa mergi din usa in usa si sa vinzi roboti de bucatarie.

Pretuind siguranta, am ales sa predau. Nu regret nici acum. Mai mult, consider ca tot ce invat din cartile de comunicare si din articolele de pe IQads ma ajuta in cariera aleasa. In fiecare zi am ceva de "vandut" elevilor. Uneori sunt campanii de succes, alteori nu. Mereu invatam. Si mai am un fix cu limbile straine. In acest sens citesc, ascult cat pot de mult.

 

Decizia de a te inscrie

Cand aud cuvintele "concurs" si "creatie" simt cum creste adrenalina. Am 3 copii acum si mi se pare mai greu dar in acelasi timp cred ca nu am o scuza sa ma opresc pentru ca invatam cu fiecare "partikipare". Am zis ca nu mai da bine la cei 34 de ani ai mei, ca e cam pentru generatiile mai "crude" si mai inspirate dar n-a rezistat. Din participarile trecute mentionez:

Competitia Desperados Wild Comics de la ADfel. M-am bucurat enorm cand mi-am vazut scenariul adus la viata cu ajutorul unui desenator profesionist. Si proiectia sa la ADfel. 

M-a inspirat perioada grea prin care trecea leul romanesc pe atunci. De asemenea, ar mai fi Puma T7 Creative Factory si The Axe Effect dar nu gasesc link si nici nu au fost in top.

 

Abordarea briefului

Pentru "Cand suna mama", inspiratia a fost propria mama numai ca am ales perspectiva masculina. Si cand am descoperit ca nu sunt singura pe care inca o intreaba mama daca a mancat, am zis ca asta e.


De fun: prima intalnire cu termenul „fainosag”

La inceput am crezut ca nu am auzit bine. Si era repetat obsesiv in mintea mea cu fiecare reclama vizionata. Apoi mi-am spus ca am mai invatat ceva despre cum sa atragi atentia cuiva, in cazul meu pentru predat.

In acest ritm, joaca de cuvinte duce la un soi de alchimie, la granita stiintei cu necunoscutul. Adica poti pune orice pare abstract ca pe un soi de condiment care face diferenta intre Ardealul si brandurile similare.


In loc de "votati-ma"

Sunt o persoana care mananca pentru a trai, nu traieste pentru a manca. Cred ca e normal sa gatesti, orice om care se respecta stie sa fie pe cont propriu in aceasta privinta dar nu pot vedea gatitul ca pe o arta. Daca e vreo emisiune culinara la TV (da, mai sunt de moda veche uneori) sunt toate sansele sa schimb canalul.

Dar imi place enorm sa fiu "bucatar de cuvinte". Retetele de comunicare sunt enorm de multe, interschimbabile si cu diverse gusturi. Pentru aceasta inscriere am luat asteptari, frustrari si experiente si le-am "gatit" in sucul propriu. Sper ca ingredientul "fainosag", asa cum l-am inteles eu, sa fie gustat de voi. Pofta buna!


O urare pentru 2017 in spiritul brandului Ardealul

Sa umpleti mereu camara romanilor cu fainosagul salvator in situatii neprevazute si sa fiti sarea si piperul mediului TV intr-o mare de programe insipide.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related