[Case Study] WOPA - Alfers/ALKA - "The Power of Crunchiness"

[Case Study] WOPA - Alfers/ALKA - "The Power of Crunchiness"

In 2014, Alfers este lider al pietei de napolitane, in care cel mai important segment este cel al napolitanelor neglazurate.

La inceputul lui 2015, Alfers decide sa-si schimbe mixul de marketing, astfel ca la sfarsitul anului devine un brand complet nou: o noua reteta de produs (din care s-au eliminat complet colorantii, aromele artificiale si grasimile hidrogenate), packaging nou (de la transparent la opac), gramaje schimbate, preturi noi. Aparent, ritmul schimbarii este prea rapid si deloc apreciat atat de consumator, cat si de retaileri. 

 

Obiective

WOPA a devenit agentia de comunicare a brandului Alfers in urma unui pitch la care au participat mai multe agentii, cu ideea castigatoare: Alfers, cutremurator de crocante!

Printre obiectivele clientului s-au regasit stoparea declinului si revitalizarea vanzarilor prin construirea unei promisiuni puternice de brand, cresterea indicatorilor de brand, recastigarea market share-ului. 

 

Strategia. Mesajul central

In urma acestor schimbari, Alfers avea nevoie sa-si ancoreze comunicarea intr-un beneficiu diferentiator foarte clar. 

Si, in urma unui research, am descoperit ca Alfers scoreaza foarte bine la unul dintre cele mai importante 2 atribute ale unei napolitane: crocantenia.  

Asa inseamna ca exista un beneficiu senzorial foarte puternic si potrivit unui studiu antropologic legat de mancare, "senzatia de sfaramare sau zdrobire, atunci cand mancam ceva crocant, evoca imediat ideea de joaca, placere si bucurie".

Pe scurt: Crocantenia a devenit exact promisiunea unica a produsului pe care  Alfers o cauta. ALFERS: Cutremurator de crocant. 

 

Executii

Media & canale

TV; online: Facebook, YouTube, banners, proiecte speciale; In-store.

 

Rezultatele campaniei

Campania a reusit sa imbunatateasca perceptia asupra calitatii produsului si a avut un impact pozitiv asupra celui mai important indicator de imagine mainstream: value for money.

Pentru prima data de peste un an, in urma campaniei, Alfers a inversat tendinta de scadere si a castigat cota de piata in volum in 6 luni, depasindu-si obiectivul. 

Mai mult decat atat, Alfers a depasit ambii concurenti, castigand din nou pozitia de lider in segmentul de napolitane neglazurate.

 

Echipele

- din partea ALKA: Gabriela Galatanu (Marketing Director), Lucian Duna (Brand Manager);
- din partea WOPA: Ionut Datcu (Managing Partner), Luca Bulacu (Creative Director), Corina Bacanu (Group Creative Director), Mihai Gheorghiu (Art Director).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

WoPA

Nu, nu suntem buricele pamantului, nici pistilurile din florile de colt, nici bulele din sticla de Armand de Brignac Brut Gold, nici fisticurile prajite din cojile de fistic din pungile scumpe, nici nu suntem veri... vezi detalii »

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Related