IAA. Yasuharu Sasaki (Dentsu Tokyo): "Tinerii nu se mai uită la TV, ci la YouTube. Trebuie creat un nou tip de comunicare publică, mai personal"

IAA. Yasuharu Sasaki (Dentsu Tokyo): "Tinerii nu se mai uită la TV, ci la YouTube. Trebuie creat un nou tip de comunicare publică, mai personal"

Yasuharu Sasaki, Head of Digital Creative and Executive Creative Director Dentsu Tokyo, a trecut de la programare la publicitate. Se întâmpla acum 20 de ani. Industria a trecut prin multe schimbări în aceste două decenii, dar dacă ar fi să o aleagă pe cea mai semnificativă, Sasaki ar spune că e vorba de telefonul mobil.

După prezentarea susținută la conferința globală IAA, am vorbit la URSUS Talks despre cum se adaptează vechile generații de creativi la ritmul accelerat pe care îl imprimă tehnologia industriei de comunicare, noile generații de consumatori și cum supraviețuiește creativitatea printre date și măsurări exacte. 

 

Început. De la coding la advertising

Se întâmpla acum 20 de ani, am început în computer science. Mă gândeam în ce direcție să mă îndrept și vedeam că internetul devenea un nou mediu de comunicare, așa că am decis să trec în cealaltă parte, aceea a folosirii lui. Codingul e o metodă de a crea - jocuri, unelte, moduri de interacțiune. În timp ce advertisingul e o unealtă de a crea comunicare. 

Tehnologia vine cu numere, vânzări, date. Dar numerele sunt doar o parte a advertisingului. Ar trebui să ne concentrăm pe alte detalii și obiective ale comunicării. Nu doar pe numere. 

 

Un nou tip de comunicare

Una dintre cele mai mari schimbări ale industriei a fost smartphone-ul. Oricine poate avea acum o unealtă a comunicării. 24 din 24. Advertisingul de tip mass-media devine tot mai mic, dar posibilitățile sunt tot mai mari. Avem mult mai multe canale, nu doar TV și print. Viitorul va fi sigur mai bun.

Tinerii nu se mai uită la TV, ci la YouTube. Trebuie creat un nou tip de comunicare publică, mai personal. Nu mai avem de a face cu one-way advertising.

 

Generații diferite de creativi

Cei mai în vârstă, dacă au curiozitate și perspectiva deschisă de a explora zone noi, cum ar fi digitalul, pot veni cu idei extraordinare. Depinde de natura lor. 

E un subiect sensibil. În Japonia avem mulți copywriteri și art directori care fac publicitate tradițională. Sunt interesați doar să facă spoturi. Așa că e puțin îngrijorător. Le spun mereu să încerce să vadă și celelalte zone, digitalul și new media. Depindem de tehnologie, dar tot trebuie să creăm idei. Așa că ar trebui să vedem cum ideile pot să contribuie, alături de tehnologie. Îngrijorarea mea vine din faptul că depindem de tehnologie. 

 

URSUS Talks reprezintă o serie de conversații purtate în zumzetul Conferinței Globale IAA 2017, pe care IQads și URSUS Breweries și-au dorit să le aducă în fața publicului. 
Interlocutorii noștri au fost unii dintre cei mai renumiți oameni creativi și de business din lume, alături de care am pășit spre principiile, impedimentele, inspirația și pericolele advertisingului, ale creativității și ale tehnologiei, așa cum le înțelegem și le consumăm în ziua de astăzi. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Branduri

Sectiune



Related