Editia speciala Alexandrion. Cei 100 de ani de la Marea Unire, interpretati grafic de catre 3 designeri finalisti

Editia speciala Alexandrion. Cei 100 de ani de la Marea Unire, interpretati grafic de catre 3 designeri finalisti

Nici ca se putea un moment mai bun pentru efeverscenta unei competitii de design: a venit frigul, lumea trece pe regim indoors si devine, in egala masura, morocanoasa si curioasa. In urma cu o luna, 11 zile, 4 ore si 22 de minute, va spuneam ca Alexandrion a lansat o provocare, un concurs, un prilej de a vedea cine e designerul al mai iscusit si mai potrivit pentru identitatea unui produs nou, lansat in editie speciala. Tema era Marea Unire si Centenarul ei care se apropie. Pana la final de octombrie, creativi din toate colturile tarii si-au incercat mana si coloritul pentru capacul si eticheta sticlei de Alexandrion. Miza era impartita in doua: recunoasterea industriei si premiile: 3.000 de euro sau unul dintre cele 50 de tricouri, editie limitata Romania 1.0.0.

Dupa sesiuni indelungi de deliberari, veto-uri folosite in momente-cheie si pledoarii infierbantate, juriul a decis. Va reamintim, tot aici, si componenta juriului care i-a adus in prim-plan pe cei trei designeri talentati, pe care voi o sa-i votati. Facem rime, ne scuzati. Ei sunt: Madalina Neamu (Brand Manager), Marilena Andronic (NPD Manager), Ioanna Konstantinou (Global Brand Manager), Evros Papadopoulos (Global Marketing Manager), Simona Popescu (Senior Brand Manager), Oana Maniutiu (Graphic Designer) si, din partea agentiei Tuio, Cosmin Baba (Creative Director).

Ciprian Burzo este primul finalist al competitiei, cu o lucrare numita simplu "Hora". Lucrarea este alcatuita din elemente traditionale care simbolizeaza Marea Unire. Cele doua zerouri reprezinta o hora, iar numarul 1 trimite spre Coloana Infinitului. Toate elementele, asa cum se vede si mai jos, apar si in fundal.

Cateva cuvinte de la finalist:

Am ales in primul rand sa creez un design unic, simplu, curat, care sa reflecte identitatea si brandul, sa confere valoare acestuia. Culorile simple de pe eticheta confera originalitate si eleganta brandului Alexandrion.

Am ales conceptul unui stil modern, cu elemente traditionale. Elementele ,,centenarului", incluse in design simbolizeaza unitatea poporului roman, iar cele doua zerouri reprezinta hora, miscarea fara de sfarsit.

 

Cel de-al doilea finalist este Bogdan Rusu, cu a sa "The Great Union". Bogdan a realizat un design care simbolizeaza Romania si Marea Unire, folosind elemente precum Coloana Infinitului, broderii florale, hora traditionala, steagul tarii, respectiv prima strofa din “Hora Unirii”.

Iata ce spune el:

Principalele valori ale brandului Alexandrion pe care am incercat sa le transpun in design sunt calitatea si eleganta, iar procesul de design al etichetei si capacului nu a fost unul chiar atat de simplu, deoarece am dorit ca elementele reprezentative Romanie sa poata fi imbinate ok, dar sa aiba si un aspect placut.

Design-ul de pe eticheta l-am inceput cu pozitionarea logo-ului Alexandrion in partea superioara, apoi ilustrarea cifrei 100 care sa contina si un element romanesc, mai exact Coloana Infinitului. Iar apoi, m-am gandit sa acopar spatiul alaturat cu un tipar de broderie romaneasca, caruia i se poate da un efect de stralucire (reflexie).

Mai sus, ca sa patrez acelasi format al etichetei cu cel original, am decis sa despart eticheta in doua, cu un alt element ce reprezinta Romania: drapelul. 

 

Nu in ultimul rand, iata si cea de-a treia finalista, Claudia Feti, cu lucrarea intitulata "Sinteza". Inspirata din cubismul sintetic si graffiti-ul de strada, Claudia a recompus imaginea Marii Uniri plecand de la chipul de femeie, cum spune chiar ea. Imaginea are rolul de a reprezenta Romania ca pe o mama, ilustrand pe chipul acesteia cu caldura, prosperitate si intelepciune.

Ce ne povesteste Claudia despre eticheta multicolora pe care a propus-o brandului:

Personal, iubesc culorile si am vrut sa transmit partea frumoasa a Romaniei in care traim, pentru ca Romania e culoare si viata. Procesul de lucru a pornit de la documentare, dupa care au urmat cateva schite de mana; iar finalul a fost realizat digital.

Arta face parte din viata fiecarui om, o gasim pretutindeni. Cea mai la indemana tuturor este arta stradala, de unde a pornit si inspiratia mea. Formele geometrice pot fi usor percepute de ochiul uman si pot reda prin abstractionismul final (ma refer la forma finala a lucrarii) ceva diferit, in functie de privitor.

Elementele folosite pot fi reinterpretate, insa ideea mea a fost sa compun o lucrare prin care sa se observe atat diversitatea, cat si unitatea tarii prin culoare si forma. 

 

Iar de-acum incolo, e treaba voastra: votati lucrarea preferata.

Trebuie sa stiti ca votarea de aici nu se poarta ca in democratie. Adica puteti vota una sau mai multe lucrari care va plac. Deci nu e nicio problema - dati cu votul si la toate trei daca vi se pare ca toate sunt excelente. Cu alte cuvinte, procedati ca si cum ati avea langa voi o sticla de Alexandrion: trei pahare, trei note de 10.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Sectiune



Branded


Related