Castigatorul concursului Alexandrion 100 – Editie Speciala este Ciprian Burzo

Castigatorul concursului Alexandrion 100 – Editie Speciala este Ciprian Burzo

1 Decembrie, ziua Marii Uniri, a trecut; insa astazi, vrem sa va vorbim un pic si despre 7 noiembrie, adica un deadline foarte interesant al lunii trecute. Ultima zi in care designeri talentati, unii mai fixisti, altii mai degajati, unii mai rapizi, altii mai lenti si meticulosi, si-au trimis lucrarile pentru concursul de design Alexandrion desfasurat cu ocazia lansarii editiei speciale Alexandrion 100

Multi creativi au avut ce arata pe brieful care cerea impreunarea istoriei (traditionalului) cu designul (modernul); asa incat, zeci de stiluri si idei grafice au luat cu asalt pagina de inscrieri a brandului pana la un total de 452 de inscrieri. Dar cel mai si cel mai mult talent s-a regasit in lucrarile celor 3 finalisti. Caci juriul a ales shortlistul, lumea a votat, apoi a votat iarasi, iar finala s-a dat intre doi baieti si-o fata. Iar castigatorul s-a decis pe ultima turnanta, atunci cand numele lui Ciprian Burzo a fost rostit. Lucrarea lui este intitulata "Hora".

Am vrut in primul rand sa creez un design unic, simplu, curat, care sa reflecte identitatea si brandul, sa confere valoare acestuia. Culorile simple de pe eticheta confera originalitate si eleganta brandului Alexandrion. Am ales conceptul unui stil modern, cu elemente traditionale. Elementele ,,centenarului", incluse in design simbolizeaza unitatea poporului roman, iar cele doua zerouri reprezinta hora, miscarea fara de sfarsit.

Desigur, odata ce am aflat ca el e castigatorul, citatul de mai sus a incetat sa mai fie suficient pentru noi, asa ca i-am cerut sa ne spuna mai multe. Despre el, despre brief si design, despre participarea la concursurile de creatie. Iar Ciprian ne-a povestit: este parte artist, parte freelancer, parte antreprenor la United Fox. 

 

 

 

Drumul spre design

Povestea mea cu designul a inceput in anul 2006, bineinteles la un nivel destul de slab. Am inceput prin a modifica imagini, a le manipula cu ajutorul unui soft. Inca de atunci am fost pasionat de nenumaratele softuri existente. Am gasit in ele o oportunitate, o sursa de venit si, in mod special, o unealta cu care poti realiza ceva unic.

Evident, cunostintele si experientele acumulate in facultate au un rol important prin prisma faptului ca inveti softuri noi sau te adaptezi unor situatii care pot aparea si in viata reala. Un exemplu ar fi proiectele care tot apar, fiecare cu cate-un deadline si un numar de cerinte.

A fi pe cont propriu necesita timp. Avantajul ar fi mediul de lucru placut, dezavantajul e gestionarea timpului in ambele tabere. Astfel, trebuie sa iti dedici timp promovarii sau gestionarii afacerii, dar si realizarii de noi proiecte. De pilda, la Camp Mobile, am un contract pentru aplicatia WatchMaster, colaborare inceputa in 2016, unde realizez designul interfetelor pentru smartwatch-uri. 

 

Brieful noului design Alexandrion

Tema si brieful propuse de Alexandrion mi-au starnit curiozitatea, dat fiind ca in tara se organizeaza foarte putine concursuri de acest nivel. Am privit competitia ca o oportunitate de a realiza ceva unic.

Procesul de lucru porneste cu o documentare ampla referitoare la tema de concurs, cerinte si caracteristici. Am pornit de la forma etichetei si am continuat cu elementele componente ale designului. Am lucrat pe un singur model, aducand modificari formei, elementelor, dar si culorilor. Tot procesul a durat doua zile. 

Brandul Alexandrion in 3 cuvinte? Elegant, premium, unic. Mi-am dorit sa pun in valoare aceste atribute prin forma, culori si elemente componente, iar astfel sa le integrez in designul final.

Lucrarea a fost placuta de majoritatea publicului, caracterizand-o ca o lucrare rafinata, eleganta si demna de a fi pe sticla de Alexandrion. Vestea castigarii concursului a fost una excelenta, m-am bucurat si ma bucur tot timpul cand am onoarea de a realiza ceva cu o importanta aparte.

 

Participarea la concursuri de design/creatie

Cred ca acest gen de concursuri este bine venit. Este un castig de ambele parti. Ca designer, ai sansa sa realizezi ceva de care sa fi mandru, iar ca brand ti se ofera o gama variata de selectie. Pentru a castiga un concurs trebuie sa participi. Multi designeri au retineri in a participa, stiind ca este o concurenta mare, insa trebuie sa iti joci sansa mai ales atunci cand ai idei foarte bune.

Cel mai important concurs castigat a fost cu siguranta cel organizat de Comitetul International Olimpic (n. red.: in 2016, designul medaliilor pentru Jocurile Olimpice de Iarna pentru tineret au fost realizat de Ciprian), despre care am aflat de pe paginile organizatorilor. 

 

Planuri

Am foarte multe planuri legate atat de web design, cat si pe partea de design industrial; momentan, lucrez la un proiect pentru realizarea unui produs.


Deci asa ne-a fost cu concursul Alexandrion 100. Am avut juriu, comunitate votanta, un brand bun si un design nou, in urma caruia asteptam curiosi lansarea noii sticle in magazine.

 

Despre Alexandrion Group
Distileriile Alexandrion si Distileriile SABER 1789 - care, impreuna, inglobeaza o istorie de peste 200 de ani in industria locala a bauturilor spirtoase - au creat unele dintre cele mai puternice brand-uri din Romania, recunoscute atat pe plan intern, cat si international pentru calitatea si rafinamentul lor.

Portofoliul de produse proprii cuprinde toate categoriile de bauturi spirtoase cerute pe piata, inclusiv bauturi traditionale romanesti. Dintre acestea, cele mai cunoscute sunt Alexandrion 5* si 7*, faimosul vinars Brancoveanu XO, VS si VSOP, Vodka Alexander si Vodka Kreskova, SABER Elyzia Premium Afinata, Visinata, Fructe de Padure si SABER Elyzia Premium Coacaze Negre, dar si alte produse care au asigurat companiei pozitia de lider pe piata bauturilor spirtoase si traditionale din Romania.

Brandurile aflate sub umbrela Alexander (Alexander Vodka, Alexander Lemon si Alexander Gin) au intrat in portofoliul companiei, prin achizitie, la inceputul anilor 2000.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Campanii

Oameni

Sectiune



Related