Un antreprenor și un expert în comunicare, la Future Communicators Accelerator Londra

Un antreprenor și un expert în comunicare, la Future Communicators Accelerator Londra

Pe parcursul ultimei săptămâni din ianuarie, la Londra a avut loc un eveniment internațional dedicat specialiștilor în comunicare și marketing – Future Communicators Accelerator. Alături de reprezentanți din India, Japonia, USA, UK, Spania și Rusia, la accelerator au participat și Ioana Mucenic (CEO Minio Studio) și Gabriela Lungu (fondator Wings Creative Leadership Lab). Ioana a fost unul dintre participanți, iar Gabriela a fost prezentă în calitate de speaker. 

La accelerator au fost invitați profesioniști de top din Industrie, ca speakeri și mentori, precum Paul Holmes - fondator The Holmes Report, Graham Goodkind - fondator Grank PR, Colin Bryne - CEO UK&EMEA Weber Shandwick, Stephen Waddington - chief engagement officer Ketchum, Richard Bangall - chairman AMEC și Ben Bale - Content Experience Director Drum.

Iată ce povestesc Ioana și Gabriela despre această experiență, fiecare din perspectiva proprie: a antreprenorului motivat să se extindă global și a expertului ce împărtășește din propria experiență.

 

Wings CLL și Minio Studio la Future Communicators Accelerator

Gabriela Lungu: "Cred ca aici cel mai bine ar răspunde participanții. Din punctul meu de vedere, Wings CLL a susținut cauza creativității în acest program dedicat liderilor de mâine ai industriei.

Workshopul meu a demonstrat legătura între leadership și creativitate și a oferit participanților un model practic pe baza căruia fiecare dintre ei și-a putut creiona chiar atunci, pe loc, un plan concret de acțiune pentru a dezvolta o cultură a creativității în firma în care lucrează. Feedback-ul participanților a fost minunat, deci sper că mulți dintre ei chiar vor implementa la birou planul conturat împreună în Londra."

 

Ioana Mucenic: "Minio este o companie ambițioasă, orientată către viitor. Suntem mereu preocupați de felul în care putem să folosim tehnologia, pentru a ne eficientiza munca, dar și pentru a crea experiențe. Ne uităm la ce se întâmplă la nivel global cu industria de advertising și vrem să ținem mereu ritmul, chiar dacă România este, la unele capitole, mai în urmă. Ambiția Minio este să poată scala global un serviciu de comunicare excepțional.

De aceea, participarea la un accelerator ne-a ajutat să înțelegem mai bine provocările pe care trebuie să le rezolvăm, ca să putem ajuta clienții să performeze prin campaniile și proiectele pe care le facem împreună. Mi-a plăcut că s-au discutat concret subiecte care erau de interes pentru noi: creativitatea în epoca inteligenței artificiale, măsurarea în contextul fragmentării și a granulării canalelor de comunicare, comunicarea cu influențatorii, leadershipul creativității, nevoia de a sta la aceeași masă cu CEO-ul, voice-search și tool-uri ce ne permit scalare globală și localizare eficientă."

 

Experiența participării

Gabriela Lungu: "Întotdeauna aceste proiecte sunt experiențe valoroase atât pentru vorbitori, cât și pentru participanți. Vin profesioniști atât de diferiți, din toate colțurile lumii, cu problematici și situații profesionale așa de diverse, dar toți mânați de aceeași dorință de progres - înveți și fără să vrei. Ce a fost extraordinar la FCA este cantitatea de informație nu doar valoroasă, ci și foarte practică oferită participanților în cele 5 zile, precum și calitatea vorbitorilor."

 

Ioana Mucenic: "Am apreciat nivelul înalt al discursului, atât din partea participanților, cât și din partea vorbitorilor. Aproximativ jumătate dintre participanți eram directori de agenții din toată lumea (România, Mumbai, Singapore, Barcelona, Moscova, Australia), jumătate clienți. Prin urmare, a fost o imersiune culturală inedită, pe care o recomand cu drag.

Speakerii au fost nume de top din industrie și am apreciat valoarea practică a prezentărilor. Acestea aveau, în medie, două ore, ceea ce ne permitea să învățăm efectiv tool-uri sau abordări utile."

 

Principalele learninguri transmise/recepționate

Gabriela Lungu: "Cel mai important lucru pe care eu l-am transmis a fost că este nevoie de o abordare strategică a creativității în companii, că excelența în creativitate nu se întamplă decât cu intenție și efort, nu „la noroc”, și că este rolul liderilor organizației să inițieze și să susțină o cultură a creativității".

 

Ioana Mucenic: "Au fost trei aspecte fundamentale pe care le-am reținut:

  1. Dezvoltarea inteligenței artificiale va avea un impact masiv asupra industriei de comunicare și asta se va întâmpla în viitorul apropiat. Am aflat despre tool-uri cu ajutorul cărora putem realiza mii de declinări în doar câteva zile, o muncă pe care și cel mai rapid ART sau DTP ar face-o în luni de zile.
  2. Liberalizarea creativității. Agențiile nu mai sunt de mult deținătoarele creativității în publicitate, contribuția clientului este extrem de importantă, la fel și co-optarea altor voci (creatori de conținut și aproape oricine altcineva care are o voce nouă).
  3. Speed to Market – Totul se accelerează atât de mult, încât e nevoie să ne reformăm abordarea, procesele interne, tehnologia pe care o folosim, totul pentru a putea avea cu adevărat agilitate organizațională. În plus, produsul pe care îl livrăm noi (campanii de comunicare cu impact în rezultatele de business) se schimbă extrem de mult și de repede, de aceea trebuie actualizat permanent.

Capacitatea de a integra canalele, de a monitoriza rezultatele, de a le conecta cu impactul în business și nu în like-uri, forța creativă de a genera conținut pe medii în continuă evoluție, toate acestea fac parte din realitatea ce vine peste noi".

 

Industria de marcomm în următorii ani

Gabriela Lungu: "Integrarea este un cuvânt cheie. Liniile între discipline se vor estompa și mai mult, clienții vor căuta soluții eficiente și inovative la problemele lor, și nu agenții de un tip sau altul. Ideile vor conta mai mult ca niciodată, dar ele vor fi bazate mai mult ca niciodată pe date.

AI este iar un concept important; cu cât mai repede vom învăța ca profesioniști cum să integrăm AI în munca noastră, cu atât ne va fi mai simplu să facem față provocărilor viitorului. Scopul social este al treilea concept esențial; ceea ce pe vremuri numeam CSR, și era unul din pilonii de comunicare, devine tot mai rapid fundamentul comunicării, condiție sine-qua-non pentru un brand relevant".

 

Ioana Mucenic: "În viitor, focusul va fi tot mai mult pe construcția relațiilor cu consumatorii noștri, indiferent de canalul de comunicare. Obsesia curentă a splitului de canale (ATL, BTL, PR, digital, shopper, others) o să dispară, odată cu nevoia de a comunica integrat. Creativitatea va avea ca sursă de inspirația datele (vorbim de data-led storytelling), iar multiplicarea asseturilor creative în medii diferite se va realiza tot mai automatizat.

Cu cât nivelul tehnologic crește, cu atât e nevoie de echilibru, prin evidențierea umanității în cadrul campaniilor noastre. Accentul pe emoțional, pe poveste, pe om, crește tot mai mult. În același timp, targetarea devine micro-granulară. Inteligența artificială este subiectul care ne va schimba lumea cât de curând și trebuie să facem eforturi să o îmbrățisăm, nu să o respingem.

Iar în lumea agențiilor de publicitate, cred că e momentul pentru o revoluție: de la modul în care ne organizăm, la felul în care facem know-how management, la relația cu clientul, la resursele pe care le implicăm, la rezultatele pe care le oferim".

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Minio Studio

Gandim strategic si executam creativ. Asta facem noi la Minio Studio. Suntem o agentie lansata in 2016 si care, dupa doar 3 ani, a ajuns sa ocupe locul 28 in Forbes Ad Agencies List. Oferim mai mult decat campanii... vezi detalii »

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related