[Tricou de designer] Nicoleta-Ioana Hatoș a pus pe textilă stele, lupi și pietre prețioase

[Tricou de designer] Nicoleta-Ioana Hatoș a pus pe textilă stele, lupi și pietre prețioase

E din Baia Mare. A studiat economia, apoi publicitate la FSPAC. Momentan e abia anul II și nu s-a apucat încă să-și crească CV-ul, dar lucrează de zor la portofoliu. Pe vreo 11 dintre ele le cunoaștem foarte bine, căci sunt înscrise în competițiile TheCreator: cea de Crăciun, organizată împreună cu Milka, și cea în curs, Tricoul tău de designer. Imprimat cu EPSON. Este vorba de Nicoleta-Ioana Hatoș, pentru care ideea unui brand propriu de tricouri nu sună rău, dacă ar ști sigur că există și alți oameni care gândesc și simt ca ea. 

În cele cinci lucrări înscrise acum, Nicoleta a ales să facă desene pe bază de stele, planete, lupi și diamante. Ia vezi, sunt destul de statement? Ce zici? Dacă te conving, ai putea să le oferi votul tău. Și, poate, să treci și prin celelalte lucrări. Dar vezi că ai mai puțin de 4 ore la dispoziție. 

Despre Nicoleta

21 de ani, Baia Mare, Maramureș. O parte din prietenii mei îmi spun Ioana, cealaltă parte Nicoleta, iar părinții și fratele mai mare Niki. Am terminat Colegiul Economic „Nicolae Titulescu", economie, și am ales să fac cu totul altceva: publicitate. Așa că m-am înscris la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării din Cluj-Napoca, acum fiind în al doilea an. Ca și experiențe profesionale nu pot să spun că am ceva legat de profilul din liceu sau de specializarea aleasă de mine acum, însă sunt doar la început de drum.

Sunt o persoană destul de ordonată și încerc să fac totul calculat, chiar dacă uneori nu îmi iese cum ar trebui. De aceea, încerc să învăț zilnic ceva nou. Planuri de viitor? Hmm.. încă nu sunt sigură. Știu doar că vreau să fac ceea ce îmi place, să fiu fericită și să aduc un zâmbet pe buze celor din jurul meu.

De la vreo 13 ani am început să folosesc Adobe Photoshop, însă atunci tot ce știam era să pun un efect, să schimb culoarea și să fac un coș să dispară. Timpul a trecut iar eu am uitat de acest program. În liceu am început să îl folosesc din nou pentru crearea materialelor publicitare necesare unei firme de exercițiu (proiect). Am ajuns la facultate, unde în anul I am avut un curs despre utilizarea Photoshopului. Și uite așa am început să mă uit peste tutoriale, atât legate de Photoshop, cât și de Illustrator și să creez lucruri pentru mine.

 

Decizia de a inscrie

Cum de am ajuns să mă înscriu în competiție? Simplu. Am văzut pe Facebook, am dat click, am citit brieful și m-am apucat. Nu am stat pe gânduri. Am mai participat la Competiția de design Milka "Impachetează fiecare zi în tandrețe, Crăciunul acesta" cu 6 lucrări. Cea mai bună lucrare a mea "More than a present" a ajuns pe locul 31 și am fost mândră de mine. Iar când am văzut că TheCreator a lansat o nouă provocare, am zis că e o nouă șansă.

 

Abordarea briefului

Brieful cred că l-am citit în a doua zi a concursului. L-am citit de 2 ori să fiu sigură că am înțeles ceea ce trebuia să fac și am început. Nu am făcut brainstorming sau ceva de genul asta. Toate lucrările înscrise au o semnificație aparte, toate mă descriu pe mine, așa cum sunt sau așa cum am fost în momentul în care le-am creat.

XsX- spațiu, din nou spațiu. Probabil pentru că nu prea știu perioada asta pe unde îmi umblă mintea sau unde ar trebui să îmi umble. Cu toții avem perioade în care în mintea noastră este un haos de nedescris. Poate vrem să scriem despre asta pe Facebook, pe Instagram sau cine știe unde. De ce am face asta dacă am putea să purtăm haosul ăsta pe noi? Cred că așa ne-am regăsi sau cel puțin am face ca lumea să înțeleagă că în mintea noastră e un haos total.

Lost in space – Această lucrare am făcut-o amintindu-mi de acele momente în care nu îmi mergea internetul sau intram pe o anumită pagină și îmi dădea eroare. Astfel, un om singur, în spațiu, alături de mesajul „404 lost in space" mi-a dat o stare oarecum de melancolie, de tristețe, de faptul că oriunde ne-am afla, în compania oricum am fi, dacă mintea ne e în altă parte, suntem ca și pierduți.

Yourself – Cu toții suntem puternici, iar eu văd lupul ca un animal puternic care se descurcă mereu. De ce se descurcă? Pentru că e așa cum e el, pentru că nu se schimbă pentru cei din jur, pentru că simte nevoia de a sta singur și pentru că are și nevoia de apartenență la grup. Lupul își alege pereche pe viață, rămâne alături de ea, având mare grijă de pui, de familie.

Stars on my back – a fost o încercare de a-mi exprima starea avută în acea zi. Țin minte că vremea de afară mi-a încurcat planurile pentru acea zi și am încercat ca starea mea de „vreau să vină primăvaraaaaaaaa" să schimbe și vremea de afară.

I'm a diamond – prima idee înscrisă în concurs. De ceva timp sunt „obsedată" de diamante. Nu bijuterii. Nu lucruri scumpe. Ci pur și simplu un diamant simplu, desenat precum cel de pe acest tricou ( asta vedeți peste tot la mine în viață, pe fiecare caiet, agendă, telefon, peste tot).

La competiția cu Milka, de asemenea am avut un ambalaj înscris doar cu diamante. Am ales diamantul pentru că asta îmi place, asta mă reprezintă și ce porți pe tine dacă nu ceva ce te reprezintă? Mesajul de pe spate: „you can't break me", cu steluța în față e un fel de a-i aminti persoanei că nu mă poate răni orice ar face, dar și pentru a-mi reaminti că orice s-ar întâmpla, eu sunt cea care decide ce mă afectează și ce nu.

 

Tricoul in viata ta

Port tricouri în fiecare zi. Le port pentru că sunt comode, mă simt bine în ele și pentru că mă duc cu gândul la soare, la vară. Consider că prima impresie contează, cred că "ambalajul" te definește, transmite o stare. O culoare, un desen, un tricou pot spune ceea ce simți în acel moment sau cum ești tu.

Acesta este un tricou de care am prins drag în prima clipă în care l-am văzut. Are diamante pe el!! Diamante, floricele, umbrelă, dinozauri, steluțe. Personalitatea mea. Copilăroasă – dino, dino, dinozauri, precaută – umbrela, diamant – obsesia mea, floarea în ghiveci – suflet fragil, avion de hârtie - imprevizibilă.

 

Propriul brand de tricouri

Da, m-am gândit și mi-ar surâde ideea de a avea propriile tricouri. Însă nu știu câte persoane gândesc și simt ca mine, iar a crea tricouri care să nu mă reprezinte nu îmi stă în caracter. În plus, sunt o persoană emotivă și nu cred că aș putea face față presiunii de a afla toată lumea sentimentele mele imprimate pe tricouri.

 

Catre public si juriu

Cred că fiecare persoană are propriul mod de a gândi și de a vedea lucrurile. De aceea, dacă tricourile create de mine îți transmit un sentiment, îți aduc aminte de ceva sau dacă pur și simplu te fac să zâmbești, cred că merită să te oprești câteva secunde, să îmi votezi tricoul și cine știe poate să îl porți.

Dacă ar trebui să aleg doar o singură lucrare dintre cele de mai sus cred că aș duce o bătălie grea în alegerea dintre cel cu diamant și cel cu lupul. Amândouă înseamnă mult pentru mine. Juriului cred că le-aș spune doar atât: fiecare tricou face parte din mine, nici unul nu minte. Nu poți judeca o persoană pentru ceea ce simte. Cred că o poți judeca doar pentru modul în care se exprimă, aici cu toții avem de învățat. De aceea, indiferent de alegerea voastră eu mă bucur că am avut ocazia de a participa la încă un concurs și nu am să mă dau bătută.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related