Dinspre Cannes, experienta See It Be It. Simina Zidaru (MullenLowe): "Am ramas cu un cerc de incredere format din doamne din toate colturile lumii"

Dinspre Cannes, experienta See It Be It. Simina Zidaru (MullenLowe): "Am ramas cu un cerc de incredere format din doamne din toate colturile lumii"

Romania la Cannes Lions 2018 nu a avut numai jurati si premii; Simina Zidaru (Senior Copywriter, MullenLowe Romania) a fost una dintre cele 20 de participante selectate din agentiile lumii pentru programul See It Be It dedicat sprijinirii femeilor in directia leadershipului creativ. Am rugat-o sa ne dea cateva impresii post-event. Dintre highlighturi: sa ai un mentor cu care sa te sfatuiesti e destul de rar la noi, dar norma pe afara. Iar Romania nu sta 'cel mai rau' la capitolul egalitate de gen comparativ cu alte tari (de exemplu, Statele Unite).

 

Simina Zidaru (Senior Copywriter, MullenLowe Romania): 

See It Be It este un program care adreseaza inegalitatea de gen la nivelul de leadership creativ. Practic, sunt alese 20 de femei dintre aproximativ 600 din toata lumea pentru a le ajuta sa devina cea mai buna varianta a lor si sa-si atinga potentialul de lideri in ciuda cifrelor dezarmante (11% dintre CD sunt femei).

Si cand spun toata lumea ma gandesc la Uganda, US, UK, Brazilia, Liban, Siria, Dubai, India, Turcia, Chile, Ecuador, Australia si Phillipine.

La modul concret, femei din piete si culturi extrem de diferite sunt puse impreuna timp de o saptamana,  participa la traininguri, sesiuni de mentorat, workshopuri, inside the jury room, networking, talk-uri, you name it pentru a le ajuta in drumul lor catre leadership creativ. Si, cand constientizezi ca absolut toate, de oriunde ar veni ele, au fix aceleasi probleme ca tine, iti dai seama ca nu esti singura pe drumul asta.


See It Be It, promotia 2018

In fiecare an programul are un ambasador care este responsabil de tot ce se intampla la Cannes. Eu am avut norocul si onoarea de a o avea langa mine pe Chloe Gottlieb (Director of User Experience, Google) impreuna cu veterana programului See It Be It, Madonna Badger (CCO & Founder, Badger and Winters), si un mentor incognito, Tea Uglow (Creative Director, Google). Aceste 3 femei au stat cu noi non-stop si au fost acolo pentru a discuta orice probleme am intampinat sau intampinam:

  • Diferentele de salarii si cum sa negociezi salariul
  • Life balance
  • Copii vs. cariera
  • Cum ramai creativ in pozitii de leadership
  • Clienti / colegi care discrimineaza


Cu Madonna Badger (stanga) si Chloe Gottlieb (dreapta)

Tema din acest an a fost RESILIENCE, subiect care a fost tratat in fiecare zi din alt unghi.

Pentru ca abia m-am intors, inca nu s-a asezat informatia, asa ca am sa revin pe acest subiect. Vreau doar sa trec cu liniuta niste lucruri la care poate nu ne gandim:

■ SORORITY. Nu mai este doar “one seat at the table” in advertising si cred ca noi, fetele, ar trebui sa avem grija una de alta si sa ne sustinem cat de mult posibil. Am facut recent o campanie pe subiectul asta – "Cine crezi ca judeca cel mai aspru femeile?". Si cred sincer ca, daca constientizam acest lucru mai repede, vom avea o viata mult mai buna.

■ THE INNER VOICE. Toate (si banuiesc ca toti) avem o voce care ne impiedica sau ne pune bariere mai mult decat ne dam seama. Ganduri de genul nu sunt suficient de buna, nu stiu aia, daca ma fac de ras?, mai bine tac etc. exista la fiecare dintre noi. Important e cum le gestionam. Exista metode documentate prin care aceste lucruri pot fi depasite.

■ RESILIENCE. E ceva ce poate fi cultivat zilnic. Fara sa renunti la vulnerabilitate sau emotii. Se pare ca EQ incepe sa depaseasca importanta IQ.

■ BE KIND TO YOURSELF. Toti si toate muncim foarte mult. Si nu e nimic gresit in asta. Gresit este sa nu-ti iei timp pentru 3 lucruri esentiale: mananca ok, dormi, fa miscare.

■ Este esential, la  orice nivel ai fi, sa ai un mentor, sa ai pe cineva cu care sa te sfatuiesti. La noi nu prea exista conceptul asta. In US insa este o normalitate. Am avut norocul de a da peste 5 mentori care s-au simtit ca niste prieteni mai experimentati care stiu exact ce si cum trebuie facut.

■ TAKE THE BLAME. Si fail. Si apoi inca o data. In cele din urma o sa-ti iasa.


Colectivul See it Be It si David Droga 

Paradoxal, cred ca Romania sta mai bine decat alte piete in ceea ce priveste egalitatea de gen. De exemplu, ce se intampla acum in US este dezarmant. Vorbim in continuare de femei care nu sunt promovate indiferent de performanta, de diferente de salarii de pana la 50%, mai ales la femeile de culoare, de micro bullying. Nu e asa de rau la noi, dar mai e mult de munca. Si aplaud sincer toate femeile din industria noastra care au reusit sa ajunga director de creatie si sa faca performanta in aceasta pozitie.

Am ramas dupa See It Be It cu un cerc de incredere format din doamne din toate colturile lumii. Si cu un boost de self-confidence si knowledge la care probabil nu as fi avut acces altfel. Si am constientizat ca multe lucruri gresite, care ajung sa intre in normalitate dupa o vreme, pot fi schimbate.

Urmeaza sa fac o serie de traininguri alaturi de fetele See It Be It unde vom aborda pe larg cele de mai sus. Insa, pana atunci, recomand sincer tuturor femeilor din industrie cu pana in 10 ani de experienta sa aplice anul viitor. Pentru orice intrebari sau sfaturi ma gasiti pe Facebook. Este cu adevarat o experienta ce schimba.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Companii

Branduri

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related