Bilanțul primului an de Formula4 și planuri pe 2019. Ciprian Susanu: "Am decis să structurăm serviciile Formula4 în baza insighturilor din piață"

Bilanțul primului an de Formula4 și planuri pe 2019. Ciprian Susanu: "Am decis să structurăm serviciile Formula4 în baza insighturilor din piață"

Lansată în luna martie a anului trecut de către Ciprian Susanu, Formula4 este o platformă de cursuri dedicată marketingului online, structurată pe 4 module și 9 traininguri, care pot fi parcurse independent, dar și integral. Astfel, am aflat de la Ciprian că, în 2018, absolvenții cursurilor Formula4 au fost în număr total de 70, 10 dintre aceștia parcurgând seriile complete de traininguri și devenind, astfel, experți în marketing online, dobândind cunoștințe teoretice și practice, actualizate în funcție de ultimele noutăți apărute în mediul digital. 

Formula4 este un business pornit ca urmare a unor ediții-pilot de cursuri, ținute în perioada 2016-2017, care au rezultat în identificarea nevoilor pieței de marketing online, prezente la toate nivelurile de competență: strategie, conținut, promovare și optimizare. În extensia cursurilor a apărut ulterior și Club4, o comunitate care se reunește lunar, dedicată antreprenorilor și managerilor de diferite niveluri, formată în scopuri de networking, dar și de supervizare a evoluției rezultatelor obținute prin tacticile Formula4. 

În 2019, Formula4 își propune să formeze două generații de specialiști online, structura modulelor fiind upgradată pentru a permite parcurgerea completă în mai puțin de 3 luni. O adăugire în acest an o reprezintă trainingul de Content Marketing & SEO, venită ca urmare a cererii constante a participanților și nevoii de knowhow exprimate în această zonă.

Trainingurile Formula4 au fost până acum susținute de către Ciprian; în perioada următoare, însă, echipa își propune atragerea mai multor traineri cu profile de specialiști în mai multe piețe și, respectiv, zone ale marketingului online. Mai multe detalii despre dezvoltarea businessului, care mizează anul acesta și pe creșterea diviziei de traininguri corporate, în continuare.

 

Primul an de existență Formula4

În primul nostru an am reușit să susținem poziționarea asumată în zona trainingurilor premium și să devenim lideri de piață în acest segment, deci aș spune că a fost extraordinar.

Formula4 a avut un punct de start foarte bun încă de la lansare, audiența fiind foarte receptivă la o structură diferită de traininguri, bazată pe module independente, dar care parcurse împreună formează specialiști cu expertiză holistică în marketing online. Interesul a crescut progresiv atât în zona de traininguri open, cât și în zona de traninguri corporate.

Ceea ce știam deja, dar am înțeles mult mai în profunzime, este existența unei nevoi imense de educare și dezvoltare a competențelor de marketing online în concordanță cu dinamismul pieței și cu schimbările emergente din industrie, atât la nivel local, cât și global.

În acest moment, Formula4 dispune de o echipă formată din 4 membri permanenți care se ocupă de organizarea cursurilor open și corporate (logistică, project management, promovare, comunicare, sales etc), însă lucrăm și cu o serie de specialiști pe diferite segmente (strategie, copywriting, content writing) care preiau și alte responsabilități legate de brand și susțin creșterea acestuia.

 

Publicul

În primul an de activitate am organizat două serii complete de traininguri, una în primăvară și una în toamnă, serii la care au participat aproximativ 70 de cursanți. Suntem bucuroși să anunțăm că 10 cursanți au urmat toate cele 9 cursuri în 4 module, iar începând cu 2019 cererea pentru serii complete este mult mai mare.

Participanții de anul trecut au fost în proporție de 35% formați din specialiști de marketing tradițional al căror scop a fost să dobândească cunoștințele necesare evoluției în carieră către marketingul online și 45% specialiști de marketing online cu scopul de a-și eficientiza activitățile digitale zilnice. 20% dintre cursanți au fost aspiranți proaspăt ieșiți de pe băncile facultății, care doreau să-și dezvolte o carieră în industrie.

Bineînțeles, aceste procente nu sunt o întâmplare, ci urmează linia strategică pe care am dezvoltat-o pentru acest business încă din anul 2017, când am realizat o serie de cursuri de marketing online într-un alt format, tocmai pentru a agrega insighturile necesare optimizării structurii/formatului și a ne alinia USP-ul brandului: „The Journey to an expert you”. Am reușit, se pare! :) 

 

Nivelul cursanților. Feedback

Cum spuneam, majoritatea lucrează în departamentele de marketing și marketing digital în companii locale cu cifre de afaceri de peste 10 milioane EUR sau corporații și dețin un anumit nivel de know-how în industrie, au o experiență și un fundament și știu să gestioneze bugete, însă am observat nevoia acestora de îmbunătățire la nivelul întregului proces prin etapizarea pașilor.

Câteva dintre problemele cu care se confruntă țin și de targetarea potrivită în campaniile de Facebook și Google, de coroborarea rezultatelor din Google Analytics cu rezultatele efective și de investirea eficientă a bugetului disponibil în canale și activități relevante pentru publicul țintă.

Așa cum ne-am așteptat, feedback-ul este extrem de pozitiv, participanții plecând în general cu un plan de acțiuni implementabile rapid.

Mult mai relevant decât feedback-ul pozitiv este faptul că o parte dintre cursanții Formula4 sunt și membri ai Club4, o extensie a aceluiași business – o comunitate formată pentru antreprenori, middle și top manageri cu scopul de a crea parteneriate strategice și sinergii de business prin intermediul întâlnirilor lunare. Astfel, ne-au confirmat că în lunile ulterioare absolvirii au reușit să crească semnificativ rezultatele estimate.

 

Cele mai populare module

În 2018, am observat că modulele populare au fost cele de Strategie (include 3 traininguri: Strategie de Social Media, Strategie de Facebook Ads și Strategie de Google Ads), de Optimizare (2 traininguri: Google Analytics și Optimizarea ratelor de conversie/CRO), dar și trainingurile de Promovare prin Facebook Ads și Google Ads.

Popularitatea lor cred că vine din carența industriei locale la nivel de procedurizare/stabilire a unui proces pentru toate activitățile de marketing online, fie că e vorba de o campanie punctuală sau de întregul plan de promovare.

Specialiștii au nevoie să înțeleagă că obiectivele lor pot fi atinse doar pornind de la o strategie bazată pe observații reale la nivel de piață și target audience. După finalizarea strategiei și asumarea principiilor ei, pot continua cu faza de creare de conținut, cu etapa de implementare, prin crearea de reclame targetate corect și măsurate integral pentru a lua decizii de eficientizare. Aceștia sunt pașii corecți ce trebuie urmați pentru a aduce creștere în businessuri, fie la început fie în stadiul de maturitate.

 

Urmează în 2019: două serii complete de cursanți, traineri noi

Businessul Formula4 își propune să aibă cea mai eficientă abordare strategică pentru a face mai ușor procesul de învățare; de aceea, structura modulelor în 2019 permite parcurgerea unei serii complete în mai puțin de 3 luni. Cele 4 module sunt gândite pentru a fi parcurse progresiv către îndeplinirea obiectivelor cursanților: să devină experți în marketing online în mai puțin de 1 an.

În anul 2019 Formula4 își propune să formeze două generații de specialiști în sesiunile de primăvară (11 martie – 3 iunie) și toamnă, în perioadele intermediare punând accentul pe cursurile corporate și pe alte cursuri speciale.

Un alt obiectiv al brandului Formula4 este, într-adevăr, atragerea unor traineri care să susțină anumite cursuri de implementare sau măsurare; aceștia vor urma structura cursurilor, eficientizată și redefinită la începutul acestui an.

Acel plus de valoare, pentru că îi putem spune așa, adus de traineri diferiți cu profile de specialiști pe anumite segmente de marketing online, este dat prin faptul că aceștia lucrează zilnic cu instrumentele de promovare și pot aduce un alt unghi de studiu, ca o completare a modului meu de predare, bazat pe o experiență de business și pe o abordare top down.

Selecția noilor traineri va fi cu certitudine din rândul specialiștilor cu un sistem de valori similar cu misiunea Formula4, practicanți cu expertiză dovedită în industrie și care vor aduce un aport semnificativ din punct de vedere calitativ informațiilor transmise în timpul cursurilor.

 

Divizia corporate. Clienți

Formula4 și-a propus încă de la început să acopere toată piața de cursuri de marketing online, la nivel local în primii ani de activitate și internațional ca strategie pe termen lung. Astfel, fondarea unei divizii corporate era parte din strategia noastra de la inceput; in plus, in randul trainingurilor deschise de anul trecut, o mare parte dintre participanți ne-a cerut susținerea cursurilor în cadrul departamentelor în care activează.

Printre primii clienți în zona corporate s-au numărat branduri din industria de beauty, hair products și educație prin sesiuni interne pe care le-am finalizat cu succes, feedbackul primit la final fiind unul foarte bun.

Procesul de lucru la nivel corporate implică, înainte de sesiunile de traininguri, o evaluare pentru a înțelege nivelul actual de cunoștințe, modul în care utilizează instrumentele digitale și nevoile de dezvoltare sau asimilare de know-how în domeniu. În urma acestei evaluări inițiale, echipa Formula4 poate crea o structura de workshop personalizat, adaptat cerințelor echipelor și obiectivelor de creștere ale companiei.

 

Obiective

La nivel de obiective, pentru anul 2019 ne propunem să ne menținem poziția de leader de piață pe zona de traininguri de marketing online, fiind alegerea conștientă a cursanților în această zonă, și să creștem divizia de corporate cu o structură de business de sine stătătoare.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Sectiune



Related