Reportajul primei zile de Cannes Lions: multe conferinte, mai putine petreceri

Reportajul primei zile de Cannes Lions: multe conferinte, mai putine petreceri

De pe 17 si pana pe 21 iunie, cu sentimente mai mult sau mai putin contradictorii, toata publicitatea se uita spre Cannes. Cum a fost la debutul editiei cu numarul 66 a festivalului international de creativitate Cannes Lions, aflam de la Adina Cirstea (Senior Copywriter, McCann Worldgroup Romania): petrecerile au scazut in lista de prioritati canneze, conferintele au ramas pe loc, iar printre speech-uri, un CD si un CSD au fost surprinsi in timp ce-si faceau poza obligatorie intr-o baie de pe Croisette.

 #CannesLions2019

Soooo, day 1 la Cannes. Multe conferinte, mai putine petreceri. A lipsit, spre exemplu, party-ul oficial de deschidere. Insert panic emoji here. Dar e okay, ne-am descurcat romaneste. Am crashuit Carlton Hotel, unde am facut un pop-up party cu vreo 15 McCanneri, printre mesele fully booked, in picioare. Oamenii de la mese erau imbracati la costum, noi in papuci de plaja.

Darrr rose-ul curge pentru toata lumea in Cannes. No discrimination here. Si acum sa va zic despre speech-uri, unde am prins niste oameni foarte interesanti.

And I will talk people, pentru ca s-a tot vorbit despre asta in day 1 la Cannes: humans, emotions si cum sa umanizezi publicitatea in era tehnologiei. De fapt, ne zice VP Cannes Lions, HUMAN, EXPERIENCE (si aici e vorba tot despre cum te conectezi cu consumatorii la nivel emotional) si POLITICS sunt 3 teme super prezente in festival de cativa ani. 

 

Mi-a placut de Richard Brim (adam&eveDDB) care a tinut un discurs despre “The wonder of What The Fuck”, adica reactia aia cand auzi pe cineva scotand pe gura ceva stupid. Si el tocmai asta ii sfatuieste pe creativi. Sa go for it. Sa mai zici si lucruri tampite. Pentru ca, daca te gandesti ca oamenii o sa rada de tine, daca esti crippled by fear, nu mai ies idei tari.  

Doar 4% e publicitatea care conteaza. Restul trece neobservata. Deci don’t be afraid to say something stupid. Apropo, Richard Brim e tipul care face campaniile de Craciun pentru John Lewis, reclamele pentru Harvey Nichols si alte frumuseti de genul asta.

 

L-am vazut si pe Anselmo Ramos, tipul de la DAVID care a facut Dove’s Real Beauty Sketches, niste reclame pentru Burger King, a castigat zeci de Lions si acum a decis sa go back to zero - zero lions, zero fancy restaurants, zero fancy clothes, zero cars si sa-si faca agentia lui. Gut. It takes gut. Si chiar asa ii zice si agentiei.

Pentru el, the real KPIs nu sunt cifrele, ci reactiile oamenilor: “wow, omg, awesome, have you seen this”, “I can’t believe they did this”.

Si alta chestie misto pe care a zis-o: The best creatives are stupid. A lot of ideas are stupid. A lot of Grand Prix in Cannes are based on stupid ideas. Deci, iar cu stupid. Go back to being stupid, so you can be smart. Pe asta o zic eu :)

 

Un alt speech cool a fost cel al tipei CD de la Sesame Street, show-ul TV pentru copii. Are extrem de mult succes din doua motive. Primul, e adaptat in zeci de tari, in functie de problemele sociale din tara respectiva. Si 2, nu ignora aceste probleme care ii afecteaza pe copii, but it deals with them.

Spre exemplu, au introdus un nou personaj in show, un Muppet diagnosticat cu HIV. Si un alt personaj pentru integrarea copiilor refugiati. Deci the key is not ignoring the problems. But accepting them and making magic out of them. Cum au facut ei in show.

 

Si, daca ati avut rabdare sa cititi pana acum, va las pe final cu un cancan de la Cannes (I know, such a bad pun, dar era acolo). Un CD si un CSD au fost surprinsi…facandu-si o poza intr-o baie de pe Croisette! Nu le voi dezvalui identitatea, dar poate ghiciti.

Maine promit ca va trimit mai multe poze compromitatoare si va plictisesc mai putin cu ce s-a intamplat la conferinte.     

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Campanii

Festivaluri

Sectiune



Related