Doua zile concentrate la Cannes Lions. Cifre de la David Droga si una-alta despre "the adpocalypse"

Doua zile concentrate la Cannes Lions. Cifre de la David Droga si una-alta despre "the adpocalypse"

Pentru ca la Cannes e mare forfota, continuam cu un reportaj concentrat de la Cannes Lions. Adina Cirstea (Senior Copywriter, McCann Worldgroup Romania) ne trece prin evenimentele zilelor 2 si 3, desfasurate in alergare usoara printre breakfasturi, pranzuri, conferinte si prezentari. 

 #CannesLions2019

Day 2 nu stiu cum a trecut. Alergand intre speech-ul lui David Droga si un pranz moca, pe care nu l-am mai prins, ca se inchisese taraba. Mi-a zis colegul Rusu ca, daca vrei, poti trai la Cannes o saptamana cu buget 0. Dar daca nu reusim totusi, imi da el un sandwich. Merci.

Ii recompensez si eu intentiile bune, lasand o poza cu el aici. Actualizez cu ocazia asta si seria din Cannes Report-ul de anul trecut al lui Costin Bogdan cu “o poza cu un baiat frumos”, si pe deasupra, o fac si pe mama lui Rusu fericita, ca stiu ca citeste reportajul in fiecare zi.

Cat despre speech-ul lui Droga, a fost mai mult despre cifre si mai putin despre el, cum ma asteptam sa fie. Asta pentru ca Droga 5 a fost preluata de Accenture, si David Droga a venit la Cannes, impreuna cu Brian Whipple (CEO Accenture), sa vorbeasca business.

Which was not boring, ziceau ca functioneaza foarte bine impreuna. Tehnologie & creativitate for the win. Ca una fara alta nu se poate. Si ca asta e evolutia creativitatii.

Deci cam asta a fost in ziua 2: mocangeli (to quote Rusu), cateva speech-uri si un party de la care am plecat la 12, pentru ca am vrut neaparat sa ajung la IPG breakfast care incepea a doua zi foaaaaarte devreme.

 

Day 3 a inceput cu super breakfast-ul IPG la 8AM, unde au vorbit niste tipe foarte misto despre gender equality si women minorities integration. O jurnalista de la New York Times a transformat o banala rubrica de obituaries intr-un viitor show Netflix - Overlooked, gasind un insight super spectaculos: ca povestile a mii de femei care au realizat niste lucruri la viata lor acum 100 de ani, au fost trecute cu vederea in necrologuri, doar pentru ca erau femei.

Proportia in obituaries intre barbati vs. femei ajunsese sa fie de 70% vs. 30%.

Apoi, tot la breakfast, dupa un panel cu cativa Chief Marketing Officers cu super energie de la Levi’s, Microsoft si Dove, si o discutie cu Gabrielle Union cea carismatica, am fugit la speech-ul unor baieti simpatici de la Burger King, care nu erau doar simpatici, dar si Global Chief Marketing Officers.

Cu ocazia asta, am revazut cateva dintre ultimele campanii BK. S-a aplaudat si s-a ras de parca era prima data cand vedeau oamenii campaniile. Dar tot iti vine sa aplauzi, indiferent de cate ori le vezi.

Va las cateva tips de la ei on how to survive the adpocalypse – adica moartea publicitatii traditionale.

In mare, ei ziceau ca brandul BK se reinventeaza continuu prin design, tehnologie si product innovation, toate avand acelasi core: creativitatea. Si ca, decat sa te plangi ca tehnologia ruins advertising, mai bine investesti jumatate din energie ca sa faci ceva tare cu tehnologie.

A urmat un lunch cu toti creativii McCann, si nici nu mi-am terminat bine paharul de rose si lava cake-ul, ca a trebuit sa fugim spre prezentarea colegilor din creatie pentru Change for Good Hackathon, o competitie unde doar 6 echipe din lume au fost selectate sa vina cu o idee noua de produs, powered by Alexa Amazon, ca parte din Earth Challenge (cum sa schimbi mediul inconjurator for good).

Colegii Ruxi, Alecsandra, Alex, Simina si Stefania au rupt scena in doua. Bravo, rockstarsilor.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related