Ziua 4 la Cannes Lions. Insertii de la Hollywood, anxietati si semnal mai prost la net

Ziua 4 la Cannes Lions. Insertii de la Hollywood, anxietati si semnal mai prost la net

Continuam povestile de la Cannes Lions cu un mic delay: avem in focus ziua 4. Adina Cirstea (Senior Copywriter, McCann Worldgroup) ne povesteste cum vedetele de la Hollywood s-au intalnit cu vedetele din advertising pe scenele de conferinta de la Cannes, pentru a discuta despre stereotipuri, anxietati si proiecte care incearca sa le adreseze.

 #CannesLions2019

Secretele vedetelor de la Hollywood si semnal prost la net, pentru Instastory-uri care nu se incarca. Cam despre asta a fost ziua 4. Cu ocazia asta, zic cheers internetului din Romania. Makes me homesick.

Dar sa ma intorc la barfele de la Hollywood. Prima a venit de la Shonda Rhymes, creatoarea Grey’s Anatomy, care a vorbit despre smashing beauty stereotypes, despre integrarea femeilor de orice forma si culoare in imaginile din advertising. 7 din 20 femei nu se identifica cu femeile din ad-uri, iar ea vrea sa schimbe asta, impreuna cu o tipa de la Getty Images si inca o tipa de la Dove.

Deja au inceput, schimband felul cum e reprezentata frumusetea feminina pe Getty.

Acelasi lucru l-a avut in minte si Shonda Rhymes cand a ales castingul pentru Grey’s, mai putini oameni perfect frumosi, si mai mult oameni umani, interesanti, diversi.

 

Varsta e in continuare un stereotip urias in industrie. Cheers to McCann Paris pentru o campanie frumoasa care a si castigat anul asta la Cannes – the “Non-issue”, o editie speciala Vogue, doar cu femei de peste 50 de ani.

 

Apoi, tot de la Hollywood, a vorbit eternul simpatic Jeff Goldblum despre viitorul entertainment-ului si un non-hollywoodian si mai simpatic, Stephane Xiverras, CCO Havas Paris si creatorul multor ad-uri Canal Plus, care zicea ca traim in era in care nu mai exista plictiseala/boredom.

Pentru el, sinceritatea e cea mai importanta in advertising. No bullshit si doing things for real, pentru ca altfel devine totul mult prea complicat. Si inca ceva despre insecuritati si anexietati – don’t resist them, include them.

 

Apoi m-am mutat intr-un amfiteatru mai serios, si cu altfel de vedete, nu de la Hollywood, din publicitate: Colleen DeCourcy, CCO Wieden & Kennedy, Troy Ruhanen, CEO TBWA, si Kenya Barris, producator, regizor, si creatorul Black-ish de pe Netflix. Aproape ca uitasem ca avem o vedeta de la Hollywood si in panelul asta.

Cum zicea Costin Bogdan, parca simteai ca e la alt nivel conversatia.

S-a vorbit despre brandurile activiste si despre a spune adevarul ca brand, chiar daca ti-e frica sa faci asta si te gandesti cum consumatorii nu se vor simti confortabil. Sau mai adevarat spus, stop being fucking polite. Cheers to that, Colleen.

Apoi conversatia s-a transformat intr-un fel de sesiune de terapie, in care fiecare incerca sa raspunda la intrebarea “ce te face diferit”. Tipa de la Wieden a raspuns: probabil epifania pe care a avut-o ca nu e deloc diferita fata de ceilalti. Si ca “we’re all special here”.

Apoi, Troy, CEO-ul TBWA zicea ca lui nu ii e frica sa fie dat afara, pentru ca a fost deja dat o data in tinerete, si acum stie ca si daca s-ar intampla, ar supravietui.

Not living in fear is finding your voice, si asta il face pe el diferit.

 

Intre altele, am poposit si pe la Pride Parade-ul de la Google Beach:

As mai fi avut lucruri de povestit, dar a trebuit sa fug la Gala si apoi la party-ul de inchidere.  

Dar fiti pe faza, urmeaza inca o zi de secrete hollywoodiene dezvaluite de creatorul Saturday Night Live, altele de la un baiat destept de la Apple, news despre niste colegi din creatie viitoare vedete (sper, la Hollywood) si mai mult ca sigur, niste poze misto dar cred ca mai putin compromitatoare, de la closing party. Mai putin compromitatoare pentru ca nu de alta, dar s-ar putea sa patesc ce a patit Troy.

So cheers mai putin metaforic pe final, ca va curge ceva rose in seara asta.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Geometry

Suntem o agentie full service, parte a grupului WPP, care functioneaza pe piata romaneasca din 1992. Prietenii mai vechi ne stiu dupa numele anterioare (Grey, respectiv G2). Din iunie 2013 a luat nastere un nou grup... vezi detalii »

Dosare editoriale

Festivaluri

Sectiune



Related