[Reguli de pitch] Alex Strimbeanu: Am avut experiente excelente si in tara, si aici in Slovacia, dar si experiente mai putin bune

[Reguli de pitch] Alex Strimbeanu: Am avut experiente excelente si in tara, si aici in Slovacia, dar si experiente mai putin bune

Alex Strimbeanu, Creative Director Jandl, Slovacia, a prins partea sa de pitchuri si in tara si in afara ei. Pentru el, diferentele experientei de pitch nu tin de geografie, ci de etape ale carierei. Cand era copy, ii placeau pitchurile: erau o doza necesara de stres si entuziasm. Ca CD, e mai retinut. 

Da, pitchurile sunt o sansa misto de a iesi din rutina si de a flexa creativ, insa pot fi si frustrante / demotivante pentru echipa, daca sunt neserioase sau organizate aiurea

 Altfel, Alex nu a observat diferente importante intre pitchurile din Romania si cele din afara granitei. Despre memoria afectiva, pitchuri recente, tendinte si invataturi, in randurile de mai jos:

 

Experienta de pitch

Din scaunul de copywriter, mi-au placut intotdeauna pitchurile. Insemnau o doza sanatoasa de aer proaspat, entuziasm si stres. Din perspectiva de CD, sunt ceva mai retinut. Da, pitchurile sunt o sansa misto de a iesi din rutina si de a flexa creativ, insa pot fi si frustrante / demotivante pentru echipa, daca sunt neserioase sau organizate aiurea. In concluzie, incerc pe cat imi e mie posibil sa discern bobul de neghina.

Raportat la experienta pe care am avut-o in tara, nu pot spune ca e o diferenta imensa. Am avut experiente excelente si in tara, si aici in Slovacia, dar si experiente mai putin bune. Recent, am avut niste pitchuri beton cu clienti din Cehia si Austria. Pitchuri cu chemistry meetings unde nu trebuie sa joci vreun rol sau tissue meetings care au dus direct la pre-productie.

Cred ca memoria mea afectiva functioneaza foarte eficient si cumva imi duc aminte numai de experientele bune de pitch pe care le-am avut in tara. Totusi, aici am participat la mult mai multe pitchuri, deci inclin sa cred ca frecventa este mai mare.

 

Pitchuri recente

Cel mai ,,simpatic” pitch castigat de noi ar trece cu brio testul de neseriozitate. Un pitch literalmente de azi pe maine cu 5 agentii si fara a prezenta direct clientului. Ne-am bagat pentru ca fotbal. Cand ne-am dus la client, am crezut ca mergem sa prezentam, insa ne-am trezit in pre-production meeting cu regizorul. Un alt pitch, din cu totul alta liga, a fost pentru Birell Cehia si a fost organizat ca la carte: chemistry meeting, tissue meeting, strategy meeting, tot tacamul.

 

Reguli

Exista, nu reguli, ci mai degraba recomandari, si cu siguranta nu sunt universal valabile.

 

Tendinte

Nu o pot declara tendinta, insa in ultima perioada am primit pre-pitch bugete minimale pentru productie, un fel de taxa de pitch. Rar, dar se intampla. Schimbarile sunt mai degraba la noi in agentie - am mai invatat sa triem, sa alegem ce ni se potriveste sau pe ce ne dorim musai sa lucram.   

 

Partea buna a pitchurilor

Un nou client, un nou buget si, ideal, o creatie de calitate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Sectiune

Dictionar



Related