Răzvan Mercan, jurat Call for Artists by Qreator: Asta numesc eu simbioza perfectă. Artă, ideologie, comunitate. Echilibru

Răzvan Mercan, jurat Call for Artists by Qreator: Asta numesc eu simbioza perfectă. Artă, ideologie, comunitate. Echilibru

Popularitate, resurse financiare, expunere. Un început în lumea artei. Aceasta este oferta de nerefuzat pe care Call for Artists, lansat de Qreator by IQOS, o propune artiștilor din România. Răzvan Mercan, creatorul Monocult, jurat al acestei competiții și unul dintre designerii care și-au prezentat colecțiile, în ediții limitate, când a fost lansat proiectul Qollection anul trecut, este cel mai potrivit designer să vorbească despre acest proiect. 

M-am bucurat foarte tare cand am aflat de aceasta competitie. De ce? Pentru ca se democratizeaza in cel mai pur sens al cuvantului accesul catre a vedea o idee infaptuita, spune Răzvan.

Sfatul lui cel mai important pentru artiștii din România este acesta: Participați. Razvan Mercan explica in interviul de fata de ce este atât de importantă această competiție, cum a fost colaborarea lui cu Qreator, care sunt provocarile artistilor in 2019, cat de importanta e promovarea si care sunt asteptarile lui de jurat la Call for Artists. 

Dacă vrei să faci parte dintre cei doi artiști care vor semna colecțiile pentru lunile ianuarie și februarie 2020, înscrie-te în concurs până pe 15 noiembrie. Competiția rămâne deschisă până pe 15 martie 2020, timp în care se vor alege câștigătorii care vor semna restul de zece ediții Qollection 2020.

 

Call for Artists

Este o continuare perfecta a proiectelor Qreator. M-am bucurat foarte tare cand am aflat de aceasta competitie. De ce? Pentru ca se democratizeaza in cel mai pur sens al cuvantului accesul catre a vedea o idee infaptuita.

Asa domnule, sa ne deschidem catre toata lumea care isi doreste dar nu a avut parghiile necesare pana acum. Catre toti artistii. Este excelent sa gasesti un partener care sa-ti sustina ideea, sa ti-o produca, sa faca shootinguri profesioniste, sa o expuna si sa o promoveze cu toata iscusinta de care da dovada Qreator. Ganditi-va ca eu am trecut singur prin toate acestea. M-as fi bucurat sa intalnesc pe cineva care sa imi ia grijile de pe cap si sa ma lase doar se creez. 

 

Ce ar trebui sa stie artistii

E greu de definit ordinea importantei, pentru ca suntem diferiti. Dar, eu stiu un lucru. 'Daca' nu exista in istorie. Ce vreau sa spun este ca trebuie sa isi depuna proiectul. Altfel nu isi dau nicio sansa, lor ca artisti. Nu au cu ce sa compare, nu au la ce sa se raporteze. La asta este foarte buna o competitie, pe langa sentimentul de podium cand esti castigator, te slefuieste si te calibreaza cu tine.

In rest este simplu (in sensul de clar), sunt detalii de urmarit: citirea criteriilor de participare, alegerea temei si intocmirea proiectului.

 

Sfaturi

Sfatul cel mai important pe care eu il consider de impartasit este urmatorul: participati. Al doilea este sa fie autentici si pragmatici. Urmati-va ideile, nu va abateti de la ele, dar chestionati-le un pic si din punct de vedere al aplicabilitatii.

 

Asteptari

Eu sunt un privilegiat. Am ocazia sa vad cum gandesc alti oameni. Sunt foarte deschis sa ascult in loc sa vorbesc si sa descopar minti noi, idei noi,  spirite noi. Dupa cum se deduce,  voi fi foarte interesat de autenticitate. Sa vedem...

 

Provocarile pentru artisti in 2019

Nimic nou sub soare. Provocarile artistilor contemporani sunt aceleasi cu ale artistilor de acum 50 sau 5oo de ani in urma. Majoritatea dintre noi ne temem de eforturile pe care trebuie sa le facem in implementare (pe langa creatie in sine) si de cum vor fi primite ideile nostre de catre receptorii carora ne adresam: publicul.

In schimb, exista totusi o dimensiune care face lucrurile un pic mai dificile decat in trecut. Si asta este o sabie cu doua taisuri care raspunde si la capitolul provocari si la capitolul lucruri bune: expunerea.

Sa exemplific de ce este o sabie cu doua taisuri: In trecut aveai o idee si un camp limitat de expunere. De asemenea aveai informatii limitate referitoare al alti oameni care activeaza in domeniul tau. Acum, odata cu puterile internetului si ale social media este un taifun de informatii din toate partile. Asta poate sa ajute, pentru ca suntem informati sau poate sa incurce pentru ca putem deveni coplesiti. Suntem la curent cu ce fac ceilalti, cu ce face o planeta intreaga. Am auzit de multe ori "am avut si eu ideea asta, dar uite ca s-a facut". Si informatia circula instant acum.

Luati partea buna a lucrurilor. Ca si in proiectul Call for Artists al Qreator, trebuie sa ne bucuram ca vom fi promovati corespunzator si in imensul univers online.

 

Povestea Monocult

Sa incepem de la nume. Mono si Cult, mai precis cultul unicitatii. De aici mantra si sloganul nostru: #escapemajority; si logo-ul nostru care este simbolul matematic "multimea vida" Ø.

Mi-am dorit sa facem acest brand care sa fie sinteza perfecta intre elegant si relaxat (urban sau chiar sport), un brand masculin, de eleganta contemporana, cu produse extrem de versatile si usor de purtat in orice situatie, de catre oricine, bineinteles cu un twist si un plus de stil. Am reusit sa ne definim directia.

Despre evolutie, ce sa zic? Ego-ul meu ar spune ca evolutia este buna avand in vedere ca, de exemplu, acum 4 ani propuneam in Bucuresti un styling masculin format din costum, tricou si pantofi sport. Sau pantalon de costum adaptat dintr-un pantalon sport de trening care sa ramana foarte elegant. Acum toate brandurile planetei au abordarea asta. Dar realitatea este ca suntem departe de ce imi doresc de la acest brand. Ne macina pe toti ambitia, ce sa facem...

 

Greutati de inceput

La inceput toate cele sunt grele. Ai dorinta, si foarte bine faci, visezi, si foarte bine faci. De aici incepi. Odata cu acest inceput intelegi ca spiritul tau creativ trebuie acompaniat de multe instrumente: bugete, productie, marketing, comunicare, activitati administrative si financiar contabile.

Un alt aspect dificil este piata romaneasca insasi. O piata nedefinita, in formare, in care trebuie sa simti unde te incadrezi. Caci da, creativitatea trebuie sa fie si pragmatica. Adica sa se realizeze.

 

De ce e important Call for Artists

Este o cale, nu stiu daca singura in momentul de fata, prin care se pot descoperi si mai mult decat au facut-o pana acum. Este o inca o sansa in a se slefui si mai mult. Dar si pentru ca in timpul implementarii proiectelor depuse se pot imbogati si cu experienta celorlalte activitati de care este nevoie pentru succes. Cele care nu tin strict de creatie, dar care sunt foarte importante in a pune in piata o idee.

 

Experienta Qreator

Am intalnit oameni ca noi: deschisi, joviali, creativi si, ceea ce este foarte important, profesionisti. Brand-urile noastre se aseamana ca si structura ideologica. Aceasta impletire intre creatie artistica si pragmatism, intre clasic si modern, prezenta aportului de nou si de tehnologie, face ca totul sa mearga foarte bine.

Am inglobat in proiectul nostru comun ceea ce ne-a fost noua mai drag din universul Qreator (cand zic noua, ma refer la toata lumea atat de la monocult cat si de la Qreator), ceea ce stia echipa monocult din experienta de 5 ani si, deasemenea, ce am decis ca ar fi cel mai benefic ca si produs pentru publicul nostru. Asta numesc eu simbioza perfecta: arta, ideologie, comunitate. Echilibru.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Branduri

Oameni

Sectiune



Branded


Related