5 moduri în care implementarea 5G va influența marketingul

5 moduri în care implementarea 5G va influența marketingul

Ne apropiem cu pași repezi de încă un moment crucial în dezvoltarea umanității și nu este un mod emfatic pentru a descrie această situație. Implementarea rețelelor de 5G este tot mai aproape și odată cu ea suntem și noi de o nouă etapă a transformării modului în care trăim, lucrăm și relaționăm.

5G-ul este noul tip de conectivitate la Internet care a început deja să fie utilizat în câteva state și zone de pe Glob, în ciuda controverselor.

În România, licitația pentru rețele și infrastructură 5G nu a început încă, însă ne așteptăm ca anul acesta să vedem rezultate concrete în acest domeniu, cu giganți precum Ericsson, Huawei, Nokia și Samsung încercând să-și impună tehnologia și echipamentul care aduce viitorul în prezent.

Aceste noi rețele vor permite atingerea unei viteze de 10 ori mai mare decât a celor 4G, făcând ca transferul de date să fie uimitor de rapid și permițând IoT (Internet of Things) să-și atingă, în sfârștit, potențialul intenționat.

Conexiunile mai rapide vor duce la creșterea nivelului de acoperire și de acces la Internet, conectând oameni și instituții ca nicicând până acum.

Dată fiind revoluția transmisiei de date care ne așteaptă, Craft Interactive a reușit să structureze ceea ce înseamnă 5G pentru piețe, businessuri și marketeri și cum le va influența această infrastructură activitatea în scurt timp:

1. Experiența pe mobil

5G-ul va permite un flux de date mult mai ridicat ca cel din prezent. Cumulat cu tendințele actuale, se va remarca o creștere semnificativă a navigării pe smartphone și gadget-uri mobile. Într-un articol din trecut, Craft Interactive a inclus optimizarea pentru dispozitivele mobile pe lista priorităților din 2020 pentru orice business care urmărește să atingă rezultate de succes prin marketing digital.

Și în acest context, echipa subliniază necesitatea optimizării site-ului, în condițiile în care transferul de date și încărcarea semnificativ mai rapidă a paginilor web și a emailurilor vor determina nivelul de satisfacție al utilizatorilor.

Dacă nu știi încă ce trebuie să faci pentru a avea un site user-friendly, care se încarcă deja foarte rapid și o strategie de Email Marketing eficientă, întreabă profesioniștii în marketing digital! Într-o lume conectată prin 5G, marketingul digital trebuie să-și eficientizeze mijlocele și procesele fără ezitare.

Odată cu noua tehnologie, riscul este tot mai ridicat ca orice business să intre pe o pantă descendentă în contrast cu celelalte branduri care țin pasul cu actualizările tehnologice. Craft Interactive îți recomandă să începi cu lucrurile simple și ai grijă de site-ul tău, dar și de campaniile de newsletter, care-ți pot deschide noi posibilități de promovare.

 

2. Comunicare în timp real

Este de așteptat ca Internet of Things să-și atingă potențialul real odată cu lansarea rețelelor 5G. Imaginează-ți cum va fi să primești în instant informații de interes, fără a fi invadat de ads redundante odată ce ai făcut deja achiziția! Tocmai așa gândesc și clienții tăi, iar acesta nu este decât un exemplu.

Marketerii vor fi puși în fața situației în care trebuie să-și demonstreze agilitatea și atenția la detalii pentru a transforma experiența online a fiecărui utilizator. Va fi nevoie de răspunsuri prompte, actualizate la comportamentul și cerințele consumatorilor online

De asemenea, fie că este vorba de Google sau Facebook Ads ori de postări pe Social Media, 5G-ul nu doar va permite, ci va forța campaniile de marketing să se actualizeze cât mai rapid, respectând dinamica pieței. Comunicarea directă ori prin chatbots va căpăta, de asemenea, noi dimensiuni, cu internauți nerăbdători și cu așteptări tot mai ridicate de la businessurile prezente online.

 

3. Conținut relevant

Odată cu lansarea rețelelor 5G și conținutul online va căpăta noi valențe. Echipa Craft subliniază ori de câte ori are ocazia căt este de importantă creativitatea în conceperea identității brandului. Din 2020, însă, marketingul va lucra tot mai mult cu inteligenta artificială, cu realitatea augmentată. Prin urmare, upgrade-ul pentru voice search și chatbots devine indispensabil, spun marketerii.

Conținutul trebuie creat pentru astfel de noi realități virtuale, care vor fi consumate într-un ritm tot mai alert. Atât marketerii, cât și ownerii de business trebuie să fie conștienți de importanța optimizării pentru dispozitivele mobile, dar, în special, de consumul crescând și de noile standarde de calitate.

Într-o mare tot mai adâncă de date și conexiuni, specialiștii în marketing recomandă conținutul relevant și memorabil, mereu nou, captivant, mizând pe micro-momente de impact.

4. Video

Cu fiecare nouă etapă de dezvoltare a rețelelor de date s-a atins un prag nou în viteza transferurilor și, implicit, a încărcării paginilor. 5G-ul a creat mare așteptări din această perspectivă, iar marile branduri se pregătesc de noile actualizări.

Se cunoaște deja faptul că vizualul aduce cele mai bune rezultate în online. Cotele vitezei prin rețelele 5G vor face ca videoul să fie tot mai ușor de consumat, devenind și o metodă mult mai eficientă de promovare. Fie că este vorba de conținut video pe YouTube, Social Media, de Ads sau newsletters, campaniile de marketing au mai multe șanse de succes dacă sunt implementate și targetate corect, spun cei de la Craft Interactive.

De oriunde și de pe orice device, videoul va fi consumat tot mai mult, motiv pentru care marketerii și brandurie vor stabili strategii nișate de advertising digital.

Din același motiv și nu numai, găsești aici episodul din Digital Cast în care crafterii Liviu și Elena dezbat schimbările așteptate în 2020:

 

 

5. Hiper-personalizare

Cu 5G, totul va fi hiper, fără îndoială! Hiper-targetarea și hiper-personalizarea vor merge împreună mai conectate ca niciodată.

Fiindcă marketingul într-o rețea 5G va permite monitorizarea în timp real, dar și comunicarea promptă și constantă, se pot atinge noi limite în personalizarea mesajelor și a campaniilor digitale.

Craft Interactive recomandă analiza de date, interpretarea lor cu atenție și actualizarea fiecărei campanii pentru a stimula interesul și, atunci când este cazul, intenția de cumpărare. Cu ajutorul ultimelor opțiuni tehnologice pe care ți le pune la dispoziție Internetul de mare viteză poți livra content hiper personalizat și experiențe digitale unice!

 

Ceea ce nu știm...

... este cât de departe vom ajunge. Ce putem ști, însă, odată cu implementarea rețelelor de 5G este cât de departe dorim să mergem, fiindcă doar lipsa imaginației ne va opri din a realiza lucruri mărețe pe Internet. Marketingul va putea aduce oameni și branduri împreună mai rapid și mai ușor ca niciodată.

Nu trebuie decât un strop de curaj ca să vezi potențialul din strategiilor de marketing în noua eră digitală, iar dacă ai nevoie de claritate, echipa Craft Interactive este pregătită de o nouă aventură în aria performance marketingului!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Related