[Noul context] Alex Cernatescu: Multa lume in business simte ca merge pe intuneric fara faruri si in ceata. Unii au franat deja total si au aprins avariile

[Noul context] Alex Cernatescu: Multa lume in business simte ca merge pe intuneric fara faruri si in ceata. Unii au franat deja total si au aprins avariile

Alex Cernatescu, CEO & Co-Founder, Stefanini Infinit, crede ca cel mai important pentru companii ar fi sa se opreasca din oprit. Din amorteala se iese prin miscare, spune el. Si miscarea, adaptarea, reinventarea sunt cele care vor face diferenta, atat in perioada de criza, dar si dupa ce aceasta va trece. Sfatul lui pentru branduri e urmatorul:

Nu poti trage frana de mana din mers, efectele pot fi foarte grave si nu numai pentru brandurile voastre dar si pentru ecosistemul vostru de parteneri pentru care ati muncit ani de zile si ati investit timp enorm sa vi-l construiti – nu il distrugeti in 1-2 saptamani din teama.

Cum este afectat ecosistemul comunicarii in aceasta perioada, care este strategia de criza a agentiei si cum sunt afectatea proiectele, explica Alex in interviul de mai jos. 

Daca esti managerul unui grup de comunicare/agentie, trimite-ne un email pe [email protected] cu subiectul [Noul context]. Vrem sa discutam despre activitatea agentiei voastre, despre cum reinventati procesele de lucru, cum va adaptati la noua realitate si despre directiile in care va veti dezvolta.

 

Impactul in business  

Din pacate cred ca toata industria noastra a inceput sa observe din prima saptamana efecte negative asupra business-ului – doar suntem cea mai “rapida” industrie, nu. 

Sincer sa fiu in prima saptamana am remarcat 3 tipuri de reactii in clienti cat si in parteneri sau alte agentii: 

Idealiste – “totul e normal, nu avem de ce sa ne temem”- acestea au disparut deja in saptamana 3 si s-au mutat in varianta 2, anume:

Realiste – “se intampla ceva foarte atipic, clar trebuie sa actionam dar cu cap” – still hanging in, taking it step by step.

Ultra-Pesimiste – “se duce dracu tot… “- nu mai raspund la telefon deja.

 

Masuri. Strategia de criza 

 In situatii de criza sau atipice avem o abordare rapida si ferma dar nu “grabita”. Cum am mai povestit recent, in prima faza ne-am focusat pe 2 aspecte foarte importante in acelasi timp: 

  •         Sanatatea si siguranta oamenilor nostri
  •         Pastrarea livrarii impecabile a serviciilor catre clientii companiei 

In paralel am rulat si calculat multipe scenarii asupra impactului pe care il are aceasta situatie asupra clientilor nostri din punct de vedere economic, impact care se transmite si catre noi mai departe si am actionat ca atare optimizand si reducand costuri imediat, dar pastrand totusi integritatea structurala in acest moment.

Sa nu uitam, toti facem sacrificii in aceste momente, e foarte grea perioada dar VA EXISTA VIATA IN BUSINESS SI DUPA CORONA – e important sa nu uitam toti acest lucru cand luam decizii, mai ales sub presiune.

De asemenea am si facut deja o mica reasezare a paletei de servicii, dar noi oricum activam foarte mult in zona digitala / digital transformation deci cumva din perspectiva asta mai important este sa continuam ceea ce facem doar ca la o intensitate mai mare unde e cazul.

 

Cum au reactionat clientii  

Avem o experienta de 13 ani in antreprenoriat si am fost in situatii care ne-au invatat cum sa actionam in mare, dar cu adevarat nu cred ca e nimeni pregatit pentru ce se intampla acum. 

Sunt industrii foarte afectate sau de-a dreptul blocate de context, alaturi de care suntem in continuare si la bine si la rau. 

De exemplu retailul non-esential, bunurile durabile, fashion, real-estate etc. sunt foarte afectate dar alaturi de ei cautam solutii sa trecem aceasta perioada impreuna.

 

Proiectele in desfasurare 

S-au pus pe pauza o serie de proiecte ce-i drept si multe s-au amanat pe termen nedefinit. 

Au si aparut o serie de proiecte noi pentru ca multi clienti au venit catre noi directionand bugete foarte mari in online – creatie de online, strategie de online plus media buying & planning – bugete luate din instore sau alte activitati pe care le faceau inainte de aceasta situatie. Poate parea usor sa acomodezi un buget mult mai mare in online, dar daca vrei sa o faci cu cap si cu ROI nu este atat de simplu precum pare.

Am mers catre branduri si multe au venit si ele spre noi in perioada aceasta ca sa refacem impreuna intreaga experienta online, site-urile de brand, “user journeys”, de readaptat situatiei procese si flow-uri intregi si asa mai departe.

Multi au lucrat foarte multa vreme doar cu “landing pages” sau “product pages” iar acum, cu atata lume care sta acasa si care are timp sa intre in detalii sau sa viziteze mai multe zone ale brandului au decis (corect de altfel ) sa reface/updatam anumite “asseturi digitale”. 

De asemenea consultanta si ajutorul pe care il oferim brandurilor in solutii digitale de work-from-home sau de tooling digital a crescut mult, la pachet cu accelerarea sau aparitia unor proiecte de digital transformation. 

Au aparut si o serie interesanta de cereri noi mai ales din zona de „e-commerce” pe care le analizam.

Multe sunt in zona de „loyalty”, de a crea un brand mai puternic si de a ii ajuta sa scaleze in acest context.

Este o zona in care avem experienta foarte multa si unde putem sa aducem foarte multa valoare „end-to-end”. 

Sa nu uitam ca alaturi de strategie, creatie, media si data analytics avem totusi la nivel de grup in numai in Romania in jur de 2,000 de oameni din care marea parte in Bucuresti si specializati in tehnologie, digital transformation si digital end-to-end deci putem ajuta REPEDE brandurile in situatii complexe de genul acesta – de aici si pozitionarea noastra ca si companie: 

 

Comunicarea brandurilor

TRANSPARENTA, EMPATIE, UTILITATE – aplicate si catre consumator dar si catre echipele lor interne.

Companiile trebuie sa fie aproape de consumatorii lor acum mai mult ca niciodata, alaturi de echipele lor interne dar si alaturi de agentiile lor, cum si ele sunt de obicei alaturi de ele.

A defini “ce e bine” in acest context este o adevarata provocare. Luptam toti alaturi de clientii nostri sa definim acest “bine” pas cu pas. 

Legat de ce e rau am un mesaj pentru branduri: 

OPRITI-VA DIN OPRIT! Incetiniti daca vreti, repliati-va, faceti mutari strategice dar NU va opriti. 

Nu poti trage frana de mana din mers, efectele pot fi foarte grave si nu numai pentru brandurile voastre dar si pentru ecosistemul vostru de parteneri pentru care ati muncit ani de zile si ati investit timp enorm sa vi-l construiti – nu il distrugeti in 1-2 saptamani din teama.

 

Cum ar trebui sa iasa brandurile din perioada de amorteala

 Exact cum se iese din amorteala – prin MISCARE.

 

Primele campanii din izolare

 Identic calitativ, diferite RADICAL ca mesaje si adaptate in timp real la ce va fi in jur cand ies. 

Ne gandim deja la noi forme de content pentru TikTok, Twitch, etc. activitati/aplicatii de petrecut timp in casa care sa ne aproprie si mai mult de cei dragi, mesajele de comunicare raman dar mediul se schimba, si nu e neaparat ceva negativ pentru ca ne adaptandu-ne din mers la piata si nevoile oamenilor (care fac foarte bine ca stau acasa #STAMACASA) campaniile si mesajele in sine pot deveni inca un suport in aceasta directie. 

 

Efectele crizei in business-ul de marcom

Cand ai de-a face cu situatii noi si necunoscute – o pandemie care pe sanatate inca are urmari neclare, care la randul ei duce la modificari fortate de comportament cu urmari neclare si care pune toata economia in pauza sau “slow mode” (cu cateva exceptii…) este foarte greu sa estimezi ce urmeaza cu adevarat ci doar poti lucra pas cu pas intr-un format agil care permite repliere aproape de timp real. 

Incertitudinea este cel mai grav si periculos lucru in business, nu doar in business-ul de marcom (si in general in viata) – cand avem o previziune foarte CLARA fie ea si proasta toti stim cum sa actionam – vindem mai mult, readaptam servicii etc., dar cand totul e neclar e ca si cum ai conduce in ceata – instinctul e sa franezi pana simti ca mergi in siguranta. Problema e ca acum multa lume in business simte ca merge pe intuneric fara faruri si in ceata. Unii au franat deja total si au aprins avariile…

 

Adaptarea  

Aici nu am cum sa raspund si nu cred ca poate raspunde nimeni. Pot fi agentii super pregatite ca resurse si skill de digital care sa aiba 80% din portofoliu in retail sau fashion…. Ce pot sa faca? Sau sa ai agentii nu atat de pregatite ca digitalizare, agilitate sau tehnologie care sa aiba client dezinfectant, supermarketuri, food sau hartie igienica (luati ca pamflet afirmatia, dar esenta e aceeasi). 

Este atat de atipic ce se intampla si in atatea zone de business dar si geografice incat este imposibil de determinat ceva pe termen lung.

 

Initiative la nivel de industrie 

Sunt cateva in derulare – si as mentiona doar unul: este un proiect in care analizam cum putem sa punem la dispozitie resurse de digital, creatie digitala, tehnologie, strategie digitala si data science oricarei agentii sau companii care nu le are inhouse ca sa isi poata ajuta clientii si cu aceasta expertiza in aceste momente. Avem, cum spuneam, in jur de 2,000 de specialisti la nivel de grup in Romania (si 26,000 global) pe aceste subiecte, oameni care pot face o diferenta atunci cand e nevoie atat pentru parteneri cat si pentru clienti.

Daca esti managerul unui grup de comunicare/agentie, trimite-ne un email pe [email protected] cu subiectul [Noul context]. Vrem sa discutam despre activitatea agentiei voastre, despre cum reinventati procesele de lucru, cum va adaptati la noua realitate si despre directiile in care va veti dezvolta.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Infinit Agency

Infinit este o agenţie full service cu digitalul la bază și care oferă servicii la cheie de la consultanță, analiză de business și transformare digitală până la strategie, project management, servicii de... vezi detalii »

Dosare editoriale

Pozitii

Sectiune


Comentarii

Adrian Ionut
acum 3 ani
hmmm


Branded


Related