Clasamentul BrandZ al retailerilor realizat de Kantar evidențiază brandurile cele mai rezistente la efectele coronavirusului

Clasamentul BrandZ al retailerilor realizat de Kantar evidențiază brandurile cele mai rezistente la efectele coronavirusului
  • Valoarea cumulată a principalelor 75 de branduri din retail la nivel global, conform clasamentului BrandZ, ajunge la 1.5 trilioane de dolari
  • Amazon crește cu 32%, ajungând la 415.9 miliarde de dolari, și rămâne cea mai valoroasă marcă de retail din lume, deținand 27% din valoarea totală a brandurilor din Top 75
  • Coronavirusul subliniază rolul central al acestui sector în economia globală, retailerii confruntându-se cu provocări de cerere și ofertă care necesită inovații și reacții agile

Cel de-al treilea clasament anual al celor mai valoroase branduri de retail din lume, Top 75 BrandZTM Global Retail Brands, publicat pe 30 aprilie de către WPP și Kantar, arată că valoarea brandurilor retailerilor din Top 75 a crescut cu 12%, ajungând la 1.5 trilioane de dolari în ultimul an. Acest raport este lansat în parteneriat cu World Retail Congress.

Raportul oferă indicii despre brandurile care vor domina, cel mai probabil, piața post-coronavirus și folosește date de evaluare financiară care includ performanța prețului la bursă din aprilie 2020, pentru a reflecta impactul COVID-19. De asemenea, raportul demonstrează faptul că acest sector are un rol central în economia globală, pentru că retailerii răspund la modificările în comportamentul consumatorilor și în același timp au de-a face cu schimbări ale cererii și ofertei critice pentru business, dar și cu restricții comerciale.

BrandZ este singurul clasament de evaluare a brandurilor care combină analiza performanței financiare a retailerilor cu răspunsurile milioanelor de consumatori intervievați în mai mult de 50 de țări din toată lumea. Datele istorice BrandZ confirmă că brandurile cu cel mai puternic brand equity și-au revenit din criza financiară din 2008 de nouă ori mai rapid decât restul.

 

„Criza coronavirusului subliniază rolul esențial pe care comerțul îl joacă atât în viața noastră de zi cu zi, cât și în economia globală; vedem exemple eroice de-a dreptul ale companiilor de retail care și-au intensificat eforturile pentru a răspunde la nevoile consumatorilor și țin lucrurile în mișcare. Deși vorbim despre o poveste aflată în desfășurare în pas alert, raportul ne permite să evidențiem companiile care au șanse mai mari să depășească șocul curent, pentru că au investit și și-au întărit brandurile. Analiza BrandZ a datelor din ultimii douăzeci și doi de ani confirmă în mod constant că mărcile care au un brand equity ridicat își ajută companiile să supraviețuiască perioadelor turbulente”, spune David Roth (CEO al The Store WPP EMEA și Asia și președinte al BrandZ).

 

Raportul BrandZ Retail din acest an evidențiază acele acțiuni întreprinse de brandurile agile și inovative din retail pentru a îmbunătăți viața oamenilor izolați la domiciliu și care au fost nevoiți să-și schimbe obiceiurile; experiența și datele arată că brandurile care își mențin vizibilitatea într-o manieră relevantă și înțeleaptă de-a lungul unei crize au cele mai mari șanse la o revenire rapidă.

Retailerii din vârful clasamentului acestui an exemplifică varietatea și amploarea activităților care fac ca brandurile să fie relevante, diferite și proeminente în mintea consumatorilor în era coronavirusului: Amazon (numarul 1 în clasament, cu o valoare estimată la $415.9 miliarde) gestionează cererea, reducând viteza livrării în scopul prioritizării produselor-cheie; sucursala Alibaba (numarul 2, $152.5 miliarde), Ali Cloud, își folosește expertiza în inteligență artificială pentru a ajuta medicii din China sa reducă semnificativ timpul de diagnosticare a coronavirusului; compania-mama a Louis Vuitton (numarul 5, $51.8 miliarde), LVMH, a avut nevoie de doar 72 de ore pentru a își converti liniile de producție astfel încât să poate face dezinfectați pentru mâini; iar brandul de e-commerce JD din China (Nr 13, $25.5 miliarde) a livrat consumabile medicale și alimente folosindu-se de rețeaua sa extinsă de distribuție.

Compania de îmbrăcăminte sportivă Lululemon (Nr 25, $9.7 miliarde) a crescut cu 40%, înregistrând cea mai mare creștere din clasament; activitatea sa curentă include programe online de training, o tactică de marketing gândită pentru a păstra brandul primul în mintea oamenilor, abordare adoptată și de Adidas (Nr 18, $14.8 miliarde).

Altfel, categoria cu cea mai mare creștere este dominată de brandurile de comerț pur; magazinele alimentare au înregistrat o creștere semnificativă a cererii, datorită tendinței oamenilor de a face rezerve. Deloc surprinzător, brandurile apărute în era digitală au scoruri ridicate – Amazon, JD și Alibaba au crescut cu 32%, 24%, respectiv 16% – dar și veteranii comerțului fizic și-au arătat abilitatea de a se adapta mediului online. Costco (Nr 11, $28.7 miliarde) a crescut cu 35%, Target (Nr 23, $10.6 miliarde) cu 27%, Walmart (Nr 8, $45.8 miliarde) cu 24%, iar Sam’s Club (Nr 36, $6.8 miliarde) a crescut cu 19%.

Retailerii înțelepți rezistă tentației de a tăia din investițiile în publicitate, învâțând de la China. Acolo, brandurilor care ”au stins lumina” le este greu să se reconecteze acum, în stadiile incipiente ale revenirii la normal, pentru că s-a observat o preferință a consumatorilor pentru brandurile care au demonstrat în mod activ că îi susțin. Modul de promovare este adaptat perioadei izolării,”tone of voice”-ul fiind acum la fel de important ca mixul de canale.

Graham Staplehurst, directorul de strategie globală pentru BrandZ de la Kantar, declară:

„Valoarea brandului nu este determinată doar de performanța ei financiară, ci și de reputația pe care o are în ochii consumatorilor. Felul în care retailerii se comportă acum – prin ajutorul acordat oamenilor în timp de criză, prin modul în care își tratează angajații și prin respectarea recomandărilor guvernamentale generale și a celor legate de sănătate – va conta în supraviețuirea lor. Cei care și-au demonstrat activ relevanța și ajutorul și care vor continua să procedeze astfel pe măsură ce viețile consumatorilor se reîntorc la normal vor porni cu un avantaj în securizarea relațiilor cu clienții atât în etapa de revenire, cât și pe termen lung”.

 

Top 10 BrandZ al brandurilor din retail cu cea mai mare valoare în 2020 (include date financiare din aprilie 2020)

 

Principalele concluzii ale clasamentului BrandZ Retail din acest an sunt:

Cei puternici devin și mai puternici: Principalele 10 branduri din clasament depășesc performanța sectorului, înregistrând o creștere medie a valorii de brand de +16.4%. Creșterea Amazon face ca aceasta marcă să ajungă să reprezinte 27% din valoarea cumulată a celor 75 de branduri din clasament,  în timp ce performanța solidă înregistrată și de alte mărci din top 10, cum ar fi Alibaba, arată că brandurile puternice se descurcă mai mult decât onorabil; ele redefinesc granițele posibilului.

Liderii sectorului continuă să domine: McDonald’s (Nr. 3, $129.3 miliarde) este, de departe, cel mai valoros brand de fast-food la nivel global, deși și alții s-au bucurat de o creștere rapidă datorată în principal livrării, dar și a altor inovații la nivel de servicii cum ar fi sugestiile de la restaurantele tip drive-through, bazate pe inteligență artificială, și parteneriatele cu livratori pentru comenzile incrementale.  Louis Vuitton este cel mai valoros brand din categoria Lux, cu un nou flagship store global in Seoul și cu parteneriate creative cu artiști importanți, în timp ce Nike (Nr. 6, $50 miliarde) conduce categoria de Îmbrăcăminte/ Încălțăminte datorită e-commerce-ului, adaptării produselor și colaborărilor care duc la vânzări ridicate.

5 nou-veniti: Trei branduri japoneze își fac debutul în clasamentul din acest an; magazinul online de fashion Zozotown (Nr. 52, $4.5 miliarde), rețeaua comercială Aeon (Nr. 64, $2.9 miliarde) și magazinul de proximitate Family Mart (Nr. 75, $2.4 miliarde). Platforma de e-commerce din China Pinduoduo (Nr. 26, $9.4 miliarde) este nou-intratul plasat cel mai bine în clasament, ca urmare a succesului înregistrat de modelul său de achiziție de către grupuri de oameni; lanțul de magazine de hardware Bunnings din Australia (Nr. 69, $2.7 miliarde) este cel de-al patrulea nou-venit.

Clasamentul BrandZ al celor mai valoroase 75 de branduri de retail la nivel global urma să fie lansat în cadrul Congresului Mondial al Comerțului (WRC), stabilit inițial pentru data de 28 aprilie și reprogramat pentru 28-30 octombrie. BrandZ continuă parteneriatul cu WRC, lansând raportul despre retail prin intermediul unei experiențe digitale dedicate.

Ian McGarrigle, Chairman al World Retail Congress, a declarat:

„Retailul a fost în linia întâi în perioada restricțiilor cauzate de coronavirus, milioane de angajați supunându-se unui risc pentru a asigura servicii comunităților. Fără efortul lor altruist, situația ar fi putut fi mult mai rea, iar consumatorii își vor aduce aminte de brandurile și de angajații care au permis societății să continue să funcționeze. Iese la iveală în mod ne-echivoc locul pe care îl ocupă retail-ul ca temelie în viața consumatorilor din întreaga lume.”

 

Despre clasamentul BrandZ™ al celor mai valoroase branduri din retail la nivel global

Evaluarea care stă la baza clasamentului BrandZ™ al celor mai valoroase branduri din retail la nivel global a fost realizată de Kantar, experți în studii de brand equity și diagnoză de brand. Metodologia este similară celei folosite pentru realizarea clasamentului anual BrandZ™ al celor mai valoroase branduri la nivel global, aflat acum la cea de-a 15-a ediție.
Contractat de către WPP și Kantar, clasamentul combină riguros date financiare analizate de către Bloomberg cu o cercetare vastă care cuprinde peste 3.9 milioane de consumatori din întreaga lume și acoperă 166.000 de mărci din peste 50 de țări.
Clasamentul cuprinde mărci de comerț pur, branduri de fast food, de retail de îmbrăcăminte/încălțăminte și de lux. Evaluările țin cont de performanța prețurilor acțiunilor până la mijlocul lunii aprilie și au fost realizate pe 17 aprilie, pentru a lua în calcul efectul crizei Covid-19.

Clasamentul BrandZ™ al celor mai valoroase 75 de branduri din retail la nivel global reprezintă cea mai concludentă și robustă ierarhie a brandurilor din retail existentă pe piață, și singura ierarhie de evaluare a brandurilor bazată pe opiniile consumatorilor.

Criteriile de selecție sunt:

  • brandul să fie deținut de către o societate cotată la bursă sau datele financiare să fie publice
  • brandurile “unicorn” să aibă cea mai recentă estimare financiară a valorii publicată deja. (În anii anteriori, doar societățile cotate la bursă sau companiile auditate au fost eligibile).

Suita de clasamente și evaluări ale brandurilor din cadrul BrandZTM include Topul global 100, precum și clasamente din: Australia, Canada, China, Franța, Germania, India, Indonezia, Italia, Japonia, America Latină, Olanda, Arabia Saudită, Africa de Sud, Spania, Marea Britanie și SUA.

 

Despre Kantar
Kantar este cea mai mare companie de cercetare de marketing și consultanță bazată pe insight-uri susținute de date.
Avem o întelegere completă și unică a modului în care oamenii gândesc, simt și acționează; global și local în peste 90 de piețe.
Combinând expertiza oamenilor noștri, sursele noastre de date și de norme, tehnologia și soluțiile noastre analitice inovative, ne ajutăm clienții să înțeleagă oamenii și le oferim inspirație pentru a crește.

Despre WPP
WPP este o companie ce urmărește transformarea prin creativitate. Folosim puterea creativității pentru a construi un viitor mai bun pentru angajații noștri, pentru clienți și pentru comunități

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Sectiune



Branded


Related