WOPA și Pain Plaisir fac un colaj între pâine și oraș

WOPA și Pain Plaisir fac un colaj între pâine și oraș

Noua identitate vizuală a Pain Plaisir, un proiect #nobullshit WOPA.

Toate clişeele vizuale asociate cu brutăria artizanală fug mâncând pământul când le pui alături de spiritul eclectic al urbanului bucureştean. Şi totuşi pâinea este cel puţin la fel de bine împământenită în Micul şi în Marele Paris, dar şi peste tot în lume, chiar dacă un pic diferit.

Aşa este şi parteneriatul Irinei, româncă absolventă a cursurilor de cuisine și patisserie Cordon Bleu din Paris, cu Tom, un britanic dintr-o familie cu o tradiție gastronomică de generații, patiser la restaurantul parizian cu 3 stele Michelin Pierre Gagnaire. Ei au amestecat spiritul Bucureștiului, savoir-faire-ul produselor artizanale de brutărie din capitala Franței, si un strop de aromă englezească, pentru a deschide Pain Plaisir în urma cu 7 ani. Şi numele, Pain Plaisir, este un pic diferit - se citeşte în franceză, cu toate că tendinţa anglofilă poate cauza alte asocieri.

WOPA şi-a asumat rolul de creator al unui limbaj vizual care să vorbească clar despre importanţa unui aliment simplu, deseori ignorat, în contextul agitaţiei care ne înconjoară.

„Am luat tot ce este asociat cu brutăriile artizanale, le-am pus frumos deoparte şi am plecat în cu totul altă direcţie când am început să lucrăm pe proiectul ăsta. Am căutat mai degrabă în realitatea bucureşteană elemente contrastante, dar şi familiare şi am plasat pâinea în centrul lor. Aşa cum este şi ea în centrul realităţii noastre, fie că o iubim, fie că încercăm să scăpăm de ea.”, explică Dragoş Ometiţă (director de creaţie la WOPA).

 

„Sunt născut în oraşul ăsta, crescut pe străzile şi între blocurile lui. Asta a fost inspiraţia mea pentru noul limbaj Pain Plaisir, bazat pe colaj şi contrast, lipsit de eleganţă, dar puternic şi texturat precum crusta pâinilor lor. Logo-ul este clar, direct, concis şi fără înflorituri lipsite de sens, inspirat de tag-urile care decorează mândre zidurile oraşului. Noul brand ne spune fără niciun dubiu că este copt în inima oraşului.”, explică Alexandru Lăzăreanu (head of design la WOPA).

 

Irina Stăncescu, co-fondator Pain Plaisir, despre colabolarea cu WOPA:

“Ideea din spatele Pain Plaisir a fost foarte simplă și așa este și acum. Ne-am dorit să facem la București pâine și patiserie artizanală, așa cum am învățat în Franța, produse proaspete în fiecare zi, cu ingrediente bune, cu tehnică și cu „plaisir”. Doream să excelăm, replicând experiențele pe care le-am avut lucrând în unele dintre cele mai reputate locuri din Paris. Și asta ne dorim și acum, 8 ani mai târziu, într-un concept nou, proaspăt, care să reflecte principiile după care ne ghidăm în viață.

Echipa WOPA a înțeles întocmai nevoia noastra de a aduce în prim plan ceea ce ne caracterizează, pasiunea, tehnica și creativitatea din brutărie, cu inspiraţie internaţională, iar schimbările se pot observa în logo-ul și sloganul companiei, în ambalajele produselor, precum și în imaginile pe care le folosim în locații și pe social media. Am dezvoltat și un manual de brand din dorința de a păstra unitatea comunicării, iar pe măsură ce vom evolua îi vom aduce îmbunătățiri.

În grafică regăsim un stil actual –  colajul, iar colajele create de WOPA relevă îmbinarea dintre elementele urbane și produsele Pain Plaisir. Propunerea lor ne-a plăcut foarte mult şi am simţit că ne reprezintă, întrucât a atins un cord sensibil, având o asociere cu arta. Colajul este o formă de exprimare complexă şi simplă în acelaşi timp, care îmbracă multe faţete şi se poate traduce în nuanţe diferite, în funcţie de privitor, făcând posibile asocieri jucăuşe şi instinctive.

Datorită elementelor disproporţionate şi a poveştilor pe care le transmite grafica, care acoperă în proporţie mare pereţii şi mobilierul locaţiilor noastre, consumatorul are senzaţia că pătrunde într-o lume aparte, jucăuşă, care împinge limitele imaginaţiei, reuşind să îl provoace să le descopere şi să îl facă să se identifice cu ele.”

 

Pain Plaisir are în București două brutării, pe strada Strada Barbu Delavrancea 1 și pe strada Puțul lui Zamfir 60, iar produsele sunt prezente în peste 25 de restaurante și bistrouri din București.

Din partea Pain Plaisir:
Irina Stăncescu & Tom Rees – Fondatori
Mihai Bonca – Consultant Marketing

Din partea WOPA:
Dragoş Ometiţă – Creative Director
Alexandru Lăzăreanu - Head of Design
Adrian Roșianu – Senior Graphic Designer
Irina Blanşek – Copywriter
Oana Dănilă – Account Director
Ana Stan – Account Manager

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


WOPA

Suntem independenti, suntem locali, suntem maturi si suntem siguri pe noi cand vine vorba de orice fel de strategie de comunicare, atl, digital sau btl. Am fost si suntem apreciati in egala masura atat de clienti... vezi detalii »

Companii

Sectiune



Branded


Related