[A New Now] Alexandra Costea: Avem nevoie de iubire si speranta ca sa trecem peste aceasta pandemie, dar si de reguli

[A New Now] Alexandra Costea: Avem nevoie de iubire si speranta ca sa trecem peste aceasta pandemie, dar si de reguli

Alexandra Costea isi dorea o oportunitate in care oamenii sa poata sa isi arate viziunea asupra contextului actual. Asa ca nu a stat pe ganduri cand a aflat de competitia de design "A New Now" Design Challenge by George. A citit brieful, s-a documentat, a creat si s-a inscris in concurs. A plecat de la ideea distantei si a ajuns cu ea departe, in spatiu, unde a spus povestea a doi astronauti.

Ceea ce am incercat eu sa redau in lucrare este ca avem nevoie de spatiu, de distantare sociala, dar asta nu inseamna ca trebuie sa ne rupem unii de altii. La fel ca si cei doi astronauti, sa ramanem distantati, dar totusi sa reunim legaturile pe care le aveam inainte

 Alexandra povesteste in continuare despre aceasta perioada neobisnuita careia trebuie sa ii facem fata, despre arta, design si creativitate, de care avem nevoie mai mult decat oricand si despre mesaj, care trebuie sa existe in spatele oricarei lucrari bune. Speram ca povestea ei sa va inspire sa va inscrieti in concurs si sa creati masca anului

 

Bio pe scurt

Am 20 de ani, nascuta si crescuta in Brasov, liceul pe care l-am facut a fost unul cu profil de mate-info, iar acum sunt la Facultatea de Arte si Design din Timisoara pe fotografie. Am inceput sa desenez dintr-o joaca, incercand sa fac cat mai multe stele si planete, pana cand, am ajuns sa imi gasesc un stil care, zic eu, ma defineste.

 

"A New Now" Design Challenge by George

Prima data cand am vazut competitia, am avut un zambet larg pe fata. Imi doream de cateva luni sa vad o astfel de oportunitate in care oamenii sa poata sa isi arate viziunea asupra mastilor si a contextului actual. Nici nu m-am gandit ca as putea sa refuz o asemenea oportunitate, dupa ce am sperat atat de mult ca imi va aparea una in cale. Pot spune ca m-a atras ideea competitiei, dar si lucrurile pe care le-as putea arata oamenilor prin lucrarea mea.

 

Procesul de creatie

Inspiratia mi-a venit destul de usor, aveam ideea facuta in cap deja, o vizualizam, in mare. Imi doream sa fie ceva ce ma reprezinta ca si stil, dar si ceva ce sa aiba un puternic impact asupra fiecarui om, sa aiba, cum spun eu, o poveste.

Uneori, e usor sa ai o lucrare frumoasa, armonizata, dar ajungi in punctul in care ea trebuie sa spuna ceva, sa aiba un mesaj, lucru care devine o provocare. Ai nevoie sa combini aceste lucruri pentru a putea avea un desen cu un impact.

Cel mai mult imi doream sa am o lucrare care sa traga un semnal de alarma, sa le transmita oamenilor ca este nevoie de distantare sociala, dar cumva, sa nu ajunga sa rupa "conexiunile" dintre ei. Sa ramana conectati, uniti, chiar daca sunt la distanta.

Mi-a placut mult tema, aceasta fiind de actualitate, simpla, dar care te lasa totusi sa explorezi o lume intreaga pentru a gasi acel ceva de care ai nevoie in lucrare. A fost nevoie sa ne intoarcem la primele luni ale pandemiei, la prezentul pe care il simtim acum si viitorul pe care ni-l dorim pentru a avea o idee completa a unei masti ce sa descrie acest an.

 

Obstacole, dificultati

Pot spune ca a existat un obstacol pe care nu l-am prevazut la inceput. Stiam ca trebuie sa fie astronauti, stiam ca trebuie sa fie in spatiu, insa nu aveam idee ce as putea scrie pe cele doua placute pe care ei le au in mana.

Am incercat sa caut 2 cuvinte ce sa aiba sens, ce ar putea sa descrie cat mai bine ceea ce simtim multi dintre noi acum. Am ajuns pana la urma la "NEED SPACE", un lucru pe care eu il vad usor de interpretat.Ceva din mine ar vrea acum sa explice acele sensuri ale celor doua cuvinte, dar cred ca asa s-ar pierde tot farmecul lucrarii.

Ceea ce am incercat eu sa redau in lucrare este ca avem nevoie de spatiu, de distantare sociala pentru a avea un viitor cat mai bun, dar asta nu inseamna ca trebuie sa ne rupem unii de altii. La fel ca si cei doi astronauti, sa ramanem distantati, dar totusi sa reunim legaturile pe care le aveam inainte. Sper ca mesajul meu sa fi ajuns la ei si sa fi prins "glas".

Logoul George este asezat subtil, pe maneca astronautilor, lucru ce arata ca toti suntem la fel, nimeni nu este mai presus in aceasta "lupta" si toti putem ajunge sa fim George.

 

Ce ai vrea sa stie publicul

As vrea ca publicul sa vada mesajul din spate, sa incerce sa se regaseasca, poate, in aceasta lucrare. Avem nevoie de iubire si speranta ca sa trecem peste aceasta pandemie, dar si de reguli. Cumva, este nevoie sa le armonizam si sa nu ne pierdem ca si fire in fata acestor obstacole.

 

Cand ai purtat prima data masca anul acesta

Tin minte ca prima data cand am purtat masca intr-un spatiu inchis, cred ca am fost singura. Am avut un sentiment ciudat, de parca nu este ok ca eu purtam masca si ceilalti nu. Simteam ca toata lumea se uita ciudat la mine si cumva, mi-as fi dorit sa mi-o dau jos, insa nu am facut-o.

Acum port masca in orice spatiu inchis sau in momentele cand sunt prea multi oameni in jur. Incerc, chiar si cand sunt afara, in aer liber, sa stau cat mai departe de lume. Port o masca de unica folosinta si desi am ochelari si imi este uneori greu, fac acest lucru pentru a ma proteja pe mine si pe cei din jur.

 

Ce spune masca despre 2020

Cred ca masca spune multe despre felul in care suntem. Exista inca oameni ce cu greu accepta ca trebuie sa poarte masca, dar si oameni ce s-au conformat si fac asta fara a se plange. Acesta cred ca este un an al schimbarilor, un an ce trebuie sa ne faca sa ne gandim mai mult la relatiile pe care le avem cu oamenii din jur si sa ne arate ca noi, ca si persoane, avem nevoie o schimbare majora pentru a ne da seama ca trebuie sa avem mai multa grija de persoana noastra.

[Citeste Brieful pentru a crea Masca anului si inscrie-te in competitie aici]

George

George este primul banking inteligent din Romania. George se defineste Simplu, Smart, Personal, Unic si Sigur. George se adreseaza tinerilor profesionisti din segmentul 18-35, cu studii superioare, venituri peste medie, deopotriva barbati si femei, toti cunoscatori ai mediului digital.

Inovator, conectat la tehnologie, George este interesat de arta, design, lifestyle si cultura, pe care le imbina cu spiritul transformarii digitale. In social media, George se identifica cel mai bine cu Instagram-ul, unde si-a strans o comunitate digitala care ii impartaseste preocuparile la intersectia dintre arta, trenduri si tehnologie. 

  

TheCreator

TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii precum AVON, BCR (George), Heineken (Desperados, Ciuc), Unilever (AXE, Dove, DERO), PUMA (Jacheta T7), Nokia, Leroy Merlin, Mondelez (Milka), Carrefour, Samsung, Ursus Breweries (Timisoreana, Ursus), Honda Romania (Honda Civic), EPSON, Nestle (Nescafe Dolce Gusto, Nescafe Alegria, JOE), TELEKOM, Orkla Food (Ardealul), Bergenbier. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related