[A New Now] Larisa Simion: 2020 ne-a învățat câteva lecții foarte valoroase

[A New Now] Larisa Simion: 2020 ne-a învățat câteva lecții foarte valoroase

Nu puțini am fost cei care am simțit că anul ăsta a durat cât zece. Iar istoria lui 2020 este spusă și de măștile pe care le purtăm, crede Larisa Simion, participantă la "A New Now" Design Challenge by George. La început a fost un simbol al fricii, al temei în fața necunoscutului, al incertitudinii și al nesiguranței. Apoi, treptat, a evoluat la a însemna protecție, grija, respect, comunitate, adaptabilitate, explică Larisa. 

Cred că toată lumea își dorește ca acest an să nu se fi întâmplat și ca viața să își fi continuat cursul ei normal cu toate planurile noastre atât de meticulos organizate. Totuși, 2020 ne-a învățat câteva lecții foarte valoroase.

Despre lecțiile acestea vorbește și masca creată de Larisa și înscrisă în competiția de design. Competiție la care mai puteți participa până duminică, la ora 23.59, când se încheie înscrierile. Pentru inspirație, puteți citi mai jos povestea Larisei și a designului ei, inspirat de “Crearea lui Adam”. 

 

Bio pe scurt 

Am 23 de ani, m-am născut și am crescut în Focșani, la 19 ani m-am mutat în București și de o lună locuiesc în Zürich. După ce am absolvit Colegiul Național “Unirea”, am început să urmez cursurile Facultății de Arhitectură de la UAUIM, unde sunt studentă în anul V.

În cadrul primului semestru din acest an voi studia la Universität Stuttgart printr-o bursă Erasmus; această experientă trebuia să aiba loc în semestrul precedent, însă datorită pandemiei, mobilitatea a fost amânată pentru următorul semestru. În prezent realizez un stagiu de practică arhitecturală la biroul de arhitectură AD Archiektur Design din Zürich. Cred că cel mai bine mă definește portofoliul meu.

 

"A New Now" Design Challenge by George   

Mi s-a părut foarte interesantă competiția, am mai văzut proiecte asemănătoare, însă majoritatea nu aveau o temă atât de bine conturată și propuneau doar crearea unei măști cât mai estetice, nu încurajau o simbolistică mai profundă a conceptului. Mi s-a părut ingenious faptul că s-a propus o temă de reflexie chiar filosofica pentru acest concurs. M-a atras tocmai acest lucru, e dificil în primul rând să accepți că acesta este noul nostru prezent, în special când toată lumea la început credea că situația pandemiei va dura câteva luni. După acceptare, avem nevoie să ne adaptăm și să răspundem cât mai eficient la noile provocări cu care ne confruntăm.

 

Procesul de creație  

Iubesc arta în toate formele ei, însă Renașterea, în special cea italiană, a constituit un punct de plecare pentru multipli mari artiști, influența sa simțindu-se încă și în prezent. Este un moment-cheie nu doar în lumea artei, ci și în societatea umană, introducând conceptul ideologic al Iluminismului care schimbă modul de gândire al umanității. Mi s-a părut relevantă o analogie cu perioada pandemică în care ne aflăm, pentru că, în noul prezent, avem nevoie de o reinventare a multor reguli ale societății umane.

Am ales să reimaginez o pictură-simbol, “Crearea lui Adam”, pentru a arăta ce efect ar avea aceste noi reguli asupra scenei ilustrate, cum mesajul principal ar fi tot atât de profund și interacțiunea umană la fel de puternică, dar și pentru a aduce aminte de importanța unei noi geneze spirituale a oamenilor, a unei renașteri a sinelui care să se poată adapta în era distanțării sociale.

 

Brieful

Mi s-a părut interesantă prezentarea măștii ca pe un element care își transcende funcționalitatea, devenind “simbolul solidarității, al respectului, al comunității.” Deși mulți oameni au opinii puternice cu privire la masca (de ce trebuie/nu trebuie purtată), paradoxal, puțini dintre ei se gândesc la simbolistica din spate. M-am axat tocmai pe acest joc al semnificațiilor, dacă masca pe care în primul rând o purtam din necesitate, ar însemna ceva mai mult? Dacă ar fi un comentariu subtil al situației în care ne aflăm, exprimat tocmai prin reinterpretarea unui element universal recunoscut ca artă?

 

Dificultăți

Întotdeauna mi se părea prea greu, prea complicat, mereu găseam scuze că nu știu foarte bine programele în care aș putea desena digital, nu știu tehnicile potrivite, și tot așa. Îmi cumpărasem o tabletă grafică, dar îmi era prea teamă chiar și să încep. În timpul perioadei de carantină au apărut multe concursuri și expoziții online în care se cerea ilustrarea ferestrei personale, a spațiului în care te izolezi, a experienței personale în contextul pandemiei. Fiind foarte afectată de modul prin care majoritatea planurilor mele pe următorii 5 ani au devenit imposibile și a trebuit să mă adaptez, am reușit să trec de toate temerile și să găsesc în artă un refugiu, să îmi procesez emoțiile prin catharsis.

Am avut surpriza ca tableta grafică nefolosită să nu mai funcționeze, așa că am fost nevoită să desez cu mouse-ul, fără a avea o acuratețe ridicată. Însă acest aspect m-a motivat și mai tare să termin ce am început, era încă un ostacol ce trebuia depășit, încă o situație neprevăzută la care trebuia să mă adaptez.

 

Ce le transmiți juraților  

Cred că scopul fiecărei creații este să transmită un sentiment, o emoție, o învățătură celui care intră în contact cu ea. Sper ca jurații, în primul rând, să observe trimiterile directe și cele subtile la ceea ce ar trebui să transmită lucrarea. Să aprecieze atât mesajul din spate cât și compoziția, paleta de culori, estetica globală a lucrării. Am încercat pe cât posibil să îmbin cele două lumi, întrucât consider că deisgnul bun trebuie să fie atât estetic cât și funcțional, să fie plăcut vizual, dar și capabil să transmită un mesaj mai profund.

De asemenea, aș dori să le mulțumesc pentru participarea în calitate de jurați la acest concurs și să felicit organizatorii pentru ideea realizării acestui proiect.

 

Ce ai vrea să știe publicul 

Pentru orice creație, există mai multe straturi, un fel de cercuri concentrice ale profunzimii. Lucrarea mea poate fi privită ca un comentariu amuzant la situația actuală, într-un mod la fel de valid ca îndemnul de a reparcurge pașii genezei pentru a reuși să ne adaptăm la noul prezent. Sper ca publicul să observe măcar o parte din toate aceste ipostaze pe care le poate avea lucrarea, de la cele mai triviale, până la cele mai filosofice. Și mai important, sper că le va înțelege și și le va însuși, trecându-le prin propriul filtru al rațiunii și rămânând cu o idee, o trăire, ceva, orice, după.

 

Când ai purtat prima dată mască anul acesta  

Cred că prima data anul acesta am purtat masca pe 13 februarie cand m-am întors dintr-o excursie in Maroc. Prietenul meu le cumparase înainte să plecam pentru a le purta în aeroport și atunci mi se părea puțin excesiv, mai ales că toți ceilalți pasageri păreau destul de surprinși de alegerea noastra, dar am vrut să fim precauți. Relația mea cu masca este una de utilitate, încă de la început am vrut să îmi achiziționez ceva mai calitativ sau cu un design interesant, dar mereu credeam că se va termina curând pandemia. Așa că până acum am folosit măștile de unică folosință, schimbate odată la 4 ore.

În Elveția abia din data de 27.08 s-a impus obligativitatea purtării măștii în interiorul magazinelor, până acum trebuia purtată doar în mijloacele de transport în comun. Cu toate acestea, dacă mă aflam în spații mai aglomerate, alegeam să îmi pun masca din proprie inițiativă, pentru a mă proteja, dar și pentru comfortul psihologic pe care mi-l oferă.

 

Ce spune masca despre 2020 

La fel ca 2020, la început masca era un simbol al fricii, al temei în fața necunoscutului, al incertitudinii și al nesiguranței. Treptat, a evoluat la a însemna protecție, grija, respect, comunitate, adaptabilitate.

Cred că toată lumea își dorește ca acest an să nu se fi întâmplat și ca viața să își fi continuat cursul ei normal cu toate planurile noastre atât de meticulos organizate. Totuși, 2020 ne-a învățat câteva lecții foarte valoroase. Ne-a făcut să prețuim toate lucrurile insignifiante pe care le uitam adeseori, toate micile interacțiuni umane pe care nici nu le observam. Ne-a făcut să fim mai atenți la comunitatea noastră și la nevoile individuale ale fiecăruia dintre noi. Ne-a învățat că uneori, indiferent de cât de mult efort depunem, unele lucruri nu depind de noi și nu le putem schimba. Putem doar să ne adaptăm cât mai repede și eficient situației și să încercăm să învățăm ceva din orice experiență.

Îmi place să cred ca la final, noi toți să fi crescut mai mult ca oameni, să fi devenit oamenii care voiam să fim, speram să fim, de care aveam nevoie. Cumva, că am devenit mai buni datorită a ceea ce a fost mai rău. 

[Citeste Brieful pentru a crea Masca anului si inscrie-te in competitie aici]

George

George este primul banking inteligent din Romania. George se defineste Simplu, Smart, Personal, Unic si Sigur. George se adreseaza tinerilor profesionisti din segmentul 18-35, cu studii superioare, venituri peste medie, deopotriva barbati si femei, toti cunoscatori ai mediului digital.

Inovator, conectat la tehnologie, George este interesat de arta, design, lifestyle si cultura, pe care le imbina cu spiritul transformarii digitale. In social media, George se identifica cel mai bine cu Instagram-ul, unde si-a strans o comunitate digitala care ii impartaseste preocuparile la intersectia dintre arta, trenduri si tehnologie. 

  

TheCreator

TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii precum AVON, BCR (George), Heineken (Desperados, Ciuc), Unilever (AXE, Dove, DERO), PUMA (Jacheta T7), Nokia, Leroy Merlin, Mondelez (Milka), Carrefour, Samsung, Ursus Breweries (Timisoreana, Ursus), Honda Romania (Honda Civic), EPSON, Nestle (Nescafe Dolce Gusto, Nescafe Alegria, JOE), TELEKOM, Orkla Food (Ardealul), Bergenbier. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Branduri

Oameni

Sectiune



Branded


Related