[A New Now] Cezara Carla Pădurean: Totul este și mai imprevizibil decât credeam înainte și cel mai important este prezentul

[A New Now] Cezara Carla Pădurean: Totul este și mai imprevizibil decât credeam înainte și cel mai important este prezentul

În drumul ei spre o carieră în graphic design, Cezara Carla Pădurean nu uită niciodată de unde pornește: de la hârtie, pe care o îndrăgește în mod special, și o inspiră - ceea ce explică traversarea unei perioade dedicate decupării ”tuturor revistelor și ziarelor de prin casă și realizarea inconștientă a unor colaje”. Tot de la hârtie a pornit și în realizarea lucrării "Unlocking the silence", înscrisă la "A New Now" Design Challenge by George, al cărei concept evoluează în jurul ideii de libertate.

”Iau o bucată de hârtie și încep să disec subiectul la care vreau să fac referire înșiruind cuvinte cheie, o multitudine de cuvinte ce îmi apar în minte când mă gândesc la ceva. Din acestea extrag esența, făcând conexiuni între cuvinte, apoi mă apuc de schițat și trec totul în digital.”

Pentru Cezara, prezentul rămâne în continuare imprevizibil, și crede că trebuie să suportăm cu toții schimbările și noile reguli, pentru binele nostru. În schimb, pentru ce ține de frumos, putem să votăm schimbările în designul măștilor, propuse de participanții concursului nostru. Perioada de înscrieri s-a încheiat, iar acum a e rândul publicului și al juriului să își spună cuvântul. Te așteptăm să votezi și să afli poveștile din spatele lucrărilor. Poți începe, sau continua, cu povestea Cezarei.  

 

Background

Sunt Cezara Carla Pădurean, am vârsta de 24 ani și locuiesc în Județul Arad. Majoritatea timpului îl petrec în orașul Timișoara, deoarece aici am urmat facultatea de Arte și Design răspândindu-mă în domeniul artistic destul de mult, ba chiar, urmând specializarea de Design Grafic, iar acum pot spune că lumea mi-a pus eticheta de designer graphic, domeniu în care activez cu cel mai mare drag și spor.

Am știut dintotdeauna că printre lucrurile pe care le iubesc cel mai mult se numără și hârtia; știu, poate pare puțin neobișnuit, dar tot ce are legătură cu hârtia în starea de origine - copacul ce urmează să o compună ca lucrare (culoare, grafit, etc.), îmi instigă inspirație.

Pașii prin care am trecut până la formarea mea în prezent au fost siguri, cu toate că drumul a fost un labirint plin de curiozitate, creativitate dar poate și de poticniri, binevenite totuși, pentru ca mereu părțile negative îmi par constructive, în final.

Etapele clare prin care am trecut sunt: de la conștientizarea sentimentelor pentru artă și hârtie, la decuparea tuturor revistelor și ziarelor de prin casă și realizarea inconștientă a unor colaje, afirmarea că doresc să fiu, când o să cresc mare, “creator de modă”, realizarea lucrărilor ce înfățișau răsăritul, apoi cele având lalelele și separat fluturii drept laitmotiv, urmarea Liceului de artă pe profilul Arhitectură, câștigarea premiului 3 la Olimpiada Națională cu o lucrare pentru Design de produs, înscrierea la Facultatea de Arte, în sfârșit, pe partea de Design Grafic, apoi Masterat tot aici, iar acum Designer Grafic la început de carieră.

 

"A New Now" Design Challenge by George 

Am dat din întâmplare peste acest concurs în timp ce făceam o pauză de la lucrul de pe laptop, dând scroll pe rețelele de socializare - halal relaxare în majoritatea timpului, acum totuși fiind productivă. Am tot amânat câteva zile să realizez conceptul pe care îl aveam deja în minte, deoarece am fost reținută de niște proiecte destul de complexe, asta până când mi-am dat seama că este ultima zi în care mă mai pot înscrie.

La competiție m-a atras faptul că un prim scop este acela de a da glas tinerilor artiști și tematica în sine.

De când cu schimbările acestea pe care le-am suportat cu toții, am ajuns la concluzia că totul este și mai imprevizibil decât credeam înainte și că cel mai important este timpul prezent. Așa că am meditat asupra acestui aspect și am încercat să definesc, prin perspectiva mea cum este acest prezent.

 

Etapele de creație

Mai tot timpul când mă apuc de o lucrare mai întâi, iau o bucată de hârtie și încep să disec subiectul la care vreau să fac referire înșiruind cuvinte cheie, o multitudine de cuvinte ce îmi apar în minte când mă gândesc la ceva. Din acestea extrag esența, făcând conexiuni între cuvinte, apoi mă apuc de schițat și trec totul în digital.

 

Brieful

M-am axat pe noțiunea de a denumi, efectiv prezentul. Cum văd eu acest prezent în care ne aflăm și cum pot să îl redau cât mai sugestiv, dar fără să redau neapărat aspectele de care deja suntem conștienți.

Mi-am adresat la început, înainte să schițez, întrebarea: cum aș putea să înglobez cât mai bine idea de privațiune a limbajului, restricționări în ce privește libertatea, situații imprevizibile, toate acestea transpuse într-un mod în care să se vadă totuși necesitatea și dependența lumii profund digitalizate. Ok, am găsit soluția: dar oare reies aceste lucruri din conceptul meu?; Atunci simplific aceste aspecte prin elementele alese, poziționarea lor și prin paleta cromatică folosită.

 

Ce le transmiți juraților

Mult spor în jurizarea cât mai corectă și clară a lucrărilor! Fie ca cele mai reprezentative lucrări să fie triumfătoare!

 

Relația ta cu masca      

Îmi aduc perfect aminte, era luna martie, la început; cu câteva zile înainte de acea zi solicitantă în care, în decurs de câteva ore, s-au închis mai toate locurile pe care le frecventam zilnic; de la facultate, biroul-atelier unde lucrez, cursurile de yoga până la cafeneaua preferată.

La început mereu mă întorceam din drum deoarece uitam de mască, acum are un loc special rezervat în geantă fiind mereu acolo când am nevoie de ea.

Purtam o mască din material, personalizată: era perfectă, perfecțiunea raportată când vine vorba de purtarea măștilor. Din nefericire, într-un moment de rătăcire am pierdut-o și de atunci folosesc doar măști reutilizabile. Le folosesc zilnic.

 

Ce spune masca despre 2020

Mie îmi spune că trebuie să suportăm toate aceste schimbări și reguli pentru binele nostru.

 

Asteptam voturile voastre pentru a alege masca anului.
Vezi designurile propuse si voteaza-le pe cele care te-au impresionat.

[Votează aici masca anului]

George

George este primul banking inteligent din Romania. George se defineste Simplu, Smart, Personal, Unic si Sigur. George se adreseaza tinerilor profesionisti din segmentul 18-35, cu studii superioare, venituri peste medie, deopotriva barbati si femei, toti cunoscatori ai mediului digital.

Inovator, conectat la tehnologie, George este interesat de arta, design, lifestyle si cultura, pe care le imbina cu spiritul transformarii digitale. In social media, George se identifica cel mai bine cu Instagram-ul, unde si-a strans o comunitate digitala care ii impartaseste preocuparile la intersectia dintre arta, trenduri si tehnologie. 

  

TheCreator

TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii precum AVON, BCR (George), Heineken (Desperados, Ciuc), Unilever (AXE, Dove, DERO), PUMA (Jacheta T7), Nokia, Leroy Merlin, Mondelez (Milka), Carrefour, Samsung, Ursus Breweries (Timisoreana, Ursus), Honda Romania (Honda Civic), EPSON, Nestle (Nescafe Dolce Gusto, Nescafe Alegria, JOE), TELEKOM, Orkla Food (Ardealul), Bergenbier. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Branduri

Sectiune



Branded


Related