„Plan de Viață”, programul social lansat de AFI Europe și The Social Incubator, alături de McCann PR

„Plan de Viață”, programul social lansat de AFI Europe și The Social Incubator, alături de McCann PR

AFI Europe România anunță lansarea programului social „Plan de Viață”, dezvoltat alături de Asociația The Social Incubator, ONG-ul partener în proiect și McCann PR, agenția parteneră de comunicare.

Programul “Plan de Viață” și-a propus să încurajeze și să contribuie la integrarea socială și profesională a tinerilor care părăsesc sistemul instituționalizat la vârsta de 18 ani, când cei mai mulți dintre ei sunt nevoiți să iasă de sub tutela statului și să se descurce pe cont propriu. Adesea, nu au pregătirea necesară să facă față acestei provocări uriașe.

Astfel, AFI Europe Romania și Asociația The Social Incubator, ONG-ul partener, își doresc să ajute tinerii care părăsesc sistemul la 18 ani să se integreze mai ușor în societate. În cadrul primei ediții, derulată în perioada ianuarie 2020 – ianuarie 2022, au fost selectați în program10 tineri cărora li se asigură cămin, job-uri și consiliere, pentru a le facilita integrarea socială.

Conceptul creativ al campaniei “Plan de Viață” a fost realizat de McCann PR și are la bază premisa că tinerii care ies din sistem au nevoie de îndrumare și consiliere pentru a putea avea un parcurs bun în viață.

Strategia de comunicare a fost gândită astfel încât să genereze un nivel cât mai înalt de conștientizare în rândul publicului larg a problematicii tinerilor care părăsesc sistemul la 18 ani. Primul val de comunicare se desfășoara în perioada 6 noiembrie – 6 decembrie, pe canale de PR, Social Media, Digital și OOH.

Campania beneficiază de o serie de proiecte speciale cum ar fi dezvoltarea unei platforme de joburi dedicata acestui segment defavorizat si care isi propune sa conecteze mai rapid tinerii care ies din sistemul de protectie sociala cu piata muncii.

 

De asemenea am realizat un documentar, o miniserie de 12 episoade diseminate în mediul online, care urmărește timp de un an eforturile de integrare ale celor zece tineri aflati în program.

 

"Într-o sală de tribunal, o tânără care a fost chemată pentru formalitățile de ieșire din sistemul de protecție socială a impresionat audiența. Era disperată ca nu avea pe nimeni pe lume, unde să se ducă, pe cine să sune. Doar uși închise în spatele ei, o valiza cu câteva lucruri și lumea largă. Cei care i-au auzit povestea au plecat apoi acasă, unii cu un sentiment apăsător.

Așa s-a născut programul Plan de Viață, când un gând bun a fost auzit la McCannPR unde a luat forma unui proiect care a primit imediat sustinerea AFI Europe România. Împreună ne-am propus să punem pe agenda publică acest subiect pentru că la 18 ani societatea te consideră gata să-ți porti de grijă, iar în cazul acestor tineri situația este mult diferită. Ei nu au familia care să îi susțină când veniturile lor de angajat fără experiență nu le permit independența. Ce se întâmplă cu ei dacă nu reușesc să se integreze în societate? Fie îngroașă rândurile criminalității, fie devin victime.

Creativii McCannPR au tradus povestea lor în conceptul “Născut la 18 ani”, o metaforă pentru un moment în care lucruri banale pentru noi, la vârsta asta, sunt lectii de viață pentru ei. AFI Europe România ne-a acordat un vot de încredere uriaș și cu ajutorul ONG-ului partener “The Social Incubator” tot procesul de pregătire a campaniei a fost foarte ușor. Pandemia ne-a pus planurile on hold pentru aproape un an, dar ne-am ambiționat să ne facem auziti", a declarat Laura Aldea (Chief Growth Officer McCann PR).

 

“Născut la 18 ani” e o invitatie la empatie. Un concept la care am ajuns făcând noi, la rândul nostru, un exercițiu de empatie, încercând să ne dăm seama cum ne-am simți dacă la vârsta majoratului ar trebui să părăsim poate singurul loc căruia i-am zis “acasă”, singura “familie” pe care am avut-o vreodată, “intrând” în viată fără să știm încotro să ne îndreptăm”, a declarat Vlad Tomei (Senior Copywriter McCannPR).

El a adăugat: "Când ne-am întâlnit cu copiii la studio pentru sesiunea foto a campaniei, totul a mers strună. La câteva zile după, însă, mi-am dat seama că avusesem așa, cumva, o reținere în a interacționa cu ei. A fost o revelație. M-am simțit prost și am înțeles că de fapt cu asta se luptă ei în fiecare zi. Dincolo de faptul că nu știu de unde să apuce viata și încotro să se îndrepte, se luptă cu prejudecățile noastre, ale tuturor, vizavi de copiii din sistemul de protectie socială. E un proiect care mi s-a lipit de suflet tocmai pentru că am simțit că are o șansă să ne ajute să conștientizăm o problemă. Și că în multe cazuri, sper din suflet că momentul conștientizării e momentul în care poate începe schimbarea."

 

Echipele care gestionează proiectul “Plan de Viață” sunt:

AFI Europe
Nicoleta Ionda, Marketing Coordinator

The Social Incubator:
Adriana Preda, Director Executiv
Adriana Rotar, Coordonator Comunicare și Fundraising
Alina Stochița, Consilier vocațional

McCann PR
Laura Aldea, Chief Growth Officer
Lavinia Chican, Senior Partner
Claudiu Dobriță, Creative Director
Dorina Cioriia, Art Director
Vlad Tomei, Senior Copywriter
Dana Amzoiu, Senior PR Manager
Sorina Iordan, Senior PR Manager

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related