GWPR Voices: Trenduri în PR 2021-2022

GWPR Voices: Trenduri în PR 2021-2022
Andrada Busuioc, Internal Communications & Engagement Manager Brico Depot Romania | Silvia Mihăilescu, Director Marketing, Comunicare și CSR ING Romania

În 2020, PR-ul a fost aperitiv, fel principal și desert. Apropierea de oameni, în contextul actual, se desfășoară în principal în mediul digital. Prin urmare brandurile au dorit să arate publicului țintă că este ascultat, iar nevoile îi sunt înțelese.  

Transparența, autenticitatea și creativitatea sunt ingrediente esențiale, ele trebuie să rămână nelipsite în orice tip de campanie sau proiect pentru a se crea o conexiune puternică cu publicul.  

Silvia Mihăilescu, Director Marketing, Comunicare și CSR ING Romania, membru GWPR ne împărtășește viziunea ei asupra pieței și cum se poate îmbunătăți modul de abordare al stakeholderilor.   

“Se așteaptă ca brandurile să fie mai oneste și autentice
Trăim într-o situație de criză continuă, și nu e vorba doar de o criză de sănătate ci și una socială, oamenii se așteaptă ca noi să îi ținem la curent cu noutățile și să fim sinceri cu privire la lucrurile pe care le facem mult mai mult decât înainte. Mai puțină toleranță la nonsensuri, mai puțin timp pentru prostiile corporatiste, mai multă atenție asupra realității și a ceea ce face un brand pentru societate. Vedeți implicarea noastră în conducerea conversației în jurul unor subiecte dificile (și ceva ce era probabil de neimaginat cu ani în urmă) - examinarea datelor clienților, spălarea banilor, prevenirea infracțiunilor financiare. Dar, de asemenea, mai mult accent pe subiecte esențiale pentru societate, cum ar fi sustenabilitatea și educația financiară.

Influenceri vs creatori de conținut
Brandurile cer mai multă autenticitate și vizează o conexiune mai bună prin intermediul creatorilor de conținut. Vor să construiască relații și să nu se ocupe doar de o tranzacție media / să cumpere acces la un public. Noi, la ING, am început să căutăm mai mult influenceri care nu numai că se potrivesc cu mantra noastră de do your thing”, dar care se angajează de fapt cu noi într-o călătorie de a crea conținut bun. Exemple: RENGLE, BRUJA, Mircea Bravo etc.

Oprirea știrile false
Din păcate, știrile false sunt la un nivel record, și mai ales în România și cu anumite date demografice, cifrele sunt în creștere. O mulțime de lucruri negative sunt rezultatele știrilor false - ură crescută în social media, mai multe oportunități de escrocherii financiare, neîncredere în industriile esențiale etc. “

 

Mesajele companiilor, sinceritatea și empatia de care dau dovadă, cât și implicarea în campanii de CSR stau la baza unei legături de încredere și durată cu societatea. Andrada Busuioc, Internal Communications & Engagement Manager Brico Depot Romania, membru GWPR subliniază rolul major al tehnologiei și mediului digital în relația actuală cu clienții, cât și valoarea unei bune comunicări.

“Premisa de la care trebuie să plecăm în 2021 este că în pandemie au apărut anumite comportamente care vor rămâne pe termen lung. Poate vor evolua și se vor mai rafina, dar cu siguranță au prins rădăcini. Acordăm mai multă atenție echilibrului muncii (de acasă) - viață personală; siguranța (a noastră și a celor dragi) a devenit prioritatea zero; am descoperit nevoia și, de asemenea, noi modalități de a rămâne conectați; am aflat că digitalizarea și tehnologia în general pot înlocui instrumentele, procesele și chiar obiceiurile vechi. Tendințele care apar în comunicare se bazează pe acestea.

Digitalul a câștigat bătălia. Și războiul
Reticența de a trece la digital din cauza costurilor (în ceea ce privește banii și timpul), obiceiurile, nevoia de educație etc. a fost eliminată de necesitate. Din fericire, avantajele sunt atât de evidente, încât nu prea are sens să faci un pas înapoi. Cu toate acestea, suntem cu toții puțin obosiți și poate că dorim mai puțină tehnologie în viața noastră, pe măsură ce nevoia de interacțiune offline devine mai acută. Un studiu iSense Solutions arată că 7 din 10 români din mediul urban, utilizatori de internet, simt acum nevoia să ia o pauză de la tehnologie. Astfel, pentru a continua să beneficieze de avantajele digitalului, comunicatorii trebuie să găsească modalități prin care să devină cu adevărat atrăgător și mai puțin „singura opțiune disponibilă”. Creativitatea va juca un rol central în demonstrarea faptului că evenimentele online sunt uneori mai potrivite, că activările online sunt o modalitate de a reuni angajații din toată țara la Crăciun, în loc de / pe lângă a avea petreceri localizate și altele.

Și la fel comunicarea internă
Din rățușca cea urâtă a comunicării, comunicarea internă a devenit regina balului în 2020. Și-a dovedit contribuția uriașă în menținerea angajaților sănătoși și motivați. De la update-uri constante cu privire la pandemie la programele de bunăstare, de la transparență sporită la menținerea spiritului de echipă, specialiștii în comunicare internă au avut un an foarte încărcat – și este doar începutul. Întrucât pandemia și munca la distanță se vor menține în cea mai mare parte a anului 2021, comunicarea internă trebuie să continue, în primul rând, să asculte angajații; să ofere instrumente pentru adresarea izolării, anxietății, incertitudinii și pentru a satisface alte nevoi identificate; și, nu în ultimul rând, să asigure engagement. Dacă în 2020 abia am deschis conversația pe teme precum sănătatea mintală, începând cu anul acesta ele trebuie să devină parte a strategiei, alături de flexibilitate și echilibru viață profesională – viață personală. Toate în timp ce sunt respectate aceleași reguli ca în PR - autenticitate, relevanță și transparență.

Sau comunicarea, în general
Manualele ne învață că, în situații de criză, cel mai rău lucru este să nu spui nimic. Pe măsură ce virusul s-a răspândit în întreaga lume și panica împreună cu acesta, a devenit evidentă nevoia de comunicare și mai ales de comunicare corectă. Liderii care nu erau obișnuiți să comunice au fost brusc puși în centrul atenției. Lipsa lor de comunicare a lăsat un gol care, din păcate, a fost umplut cu vocile oamenilor mai puțin informați, dar și mai puțin timizi. Mesajele lor sau livrarea neconvingătoare au creat sol fertil pentru anxietăți - în cel mai bun caz -, sau, cel mai rău, teorii ale conspirației. Această deficiență de comunicare nu se găsește doar în structuri care de obicei nu interacționează cu publicul larg. Potrivit Barometrului Edelman Trust, în 2020, directorii executivi s-au clasat pe ultimul loc la întrebarea cine face o treabă remarcabilă în adresarea cerințelor ca urmare a pandemiei. Deci, în 2020, am înțeles cu toții că trebuie să comunicăm, să o facem mai bine și, mai ales, să facem liderii mai buni comunicatori. Și am făcut primii pași. În 2021, vom continua să lucrăm la asta.

Extra: A fi sincer rămâne pe termen lung
2020 a fost un an în care companiile au avut probabil cele mai sincere campanii de CSR. Adevărata grijă și empatie au determinat companiile din întreaga lume în primele săptămâni ale pandemiei să doneze pentru persoanele din prima linie din sistemul de sănătate; să îi sprijine pe cei mai vulnerabili în fața virusului; să aibă grijă de angajații lor și de bunăstarea acestora. Campaniile superficiale de CSR vor fi acum mult mai ușor de observat. Și vor primi feedback sincer. Acest lucru se va extinde la întreaga comunicare, iar campaniile purpose-led vor fi tot mai puțin doar la nivel declarativ și tot mai mult un „must”. Comunicarea internă poate juca din nou un rol crucial, asigurându-se că mesajele rezonează cu angajații - ascultând colegii, făcându-i parte activă a deciziilor și discuțiilor sau chiar transformându-i în avocați.”

Cu siguranță anul trecut a schimbat regulile jocului în materie de comunicare și interacțiune dintre companii și consumatori, iar în 2021 acestea sunt literă de lege pentru ambele entități. Specialiștii au înțeles că trebuie să empatizeze mai mult cu necesitățile oamenilor, să dea dovadă de implicare, credibilitate, compasiune, onestitate, care să conducă la un angajament față de bunăstarea societății.  

2021 este anul în care suntem toți pentru unul! 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Sectiune



Branded


Related