Liderii de categorie în Auto, Bănci, Retail, Telecom, Farmacii, Clinici, DYI și Soft Drinks pentru luna iunie

Liderii de categorie în Auto, Bănci, Retail, Telecom, Farmacii, Clinici, DYI și Soft Drinks pentru luna iunie

Iunie 2021 a adus în digital o realitate idilică. Peisajul creat de branduri reamintește că măsurile s-au relaxat, piscinele sunt pline și surprinse din toate unghiurile pe Instagram, festivalurile vând bilete, se plănuiesc iar concedii în afara țării. Momentan, vedem reclame la creme de soare și explicații despre cum să le aplicăm, se promovează aparate de aer condiționat și accesorii pentru amenajat terasele, discuțiile de sezon luând locul celor dificile și creatoare de panică anterioare, legate de COVID-19. 

Cu toate acestea, în perioada cea mai relaxantă a anului, sentimentul negativ al textelor analizate pe luna iunie a crescut față de luna mai: cu 13% în categoria Auto (aproape dublu), cu 3% pe Retail, pe Soft Drinks, cu 4%. De asemenea, sentimentul pozitiv oscilează: pe Auto a crescut cu 5%, pe Retail a crescut cu 5% și pe Soft Drinks a scăzut cu 15%.

Astfel, în ciuda conținutului care promovează lipsa de griji, cele 136.000 data points înregistrate în prima lună de vară, aferente unei liste de 69 de branduri din diferite categorii, arată o stare generală schimbătoare.

“Este adevărat, Auto, Retail și Soft Drinks sunt și categoriile cele mai active în iunie, cu cele mai multe interacțiuni, alături de Finance, stabil indiferent de sezon. Este normal să polarizeze subiectele noi, totusi se vede o creștere subită pe extreme: sentiment pozitiv și sentiment negativ. Așadar, cu mult mai puțin sentiment neutru, starea noastră denotă, de fapt, un grad de încordare, o tensiune încă nerezolvată”, Alexandra Caciur, Head Of Data & Business Intelligence – Digitas România.

 

Recomandarea Digitas pentru branduri este să fie în continuare atente la comportamentele consumatorilor, să țină aproape de comunitățile lor, să se adapteze la realitatea lor adevărată, mixtă, cu griji ascunse dar, în același timp, să nu uite de anxietatea acumulată recent, pentru a nu-și pierde conexiunea.

Legat de canalele de comunicare folosite, se remarcă o diversificare din ce în ce mai mare, iar constantele pozitive rămân: prezența influencerilor, creșterea numărului de parteneriate de conținut și creșterea, pe anumite categorii, a conținutului audio (ex. podcasts).

 

Digital Health Index oferă la nivel lunar, începând cu octombrie 2021:

  • Optimizarea mixului de canale digitale
  • Determinarea celor mai bune mesaje pentru brand, luând în considerare și teritoriile ocupate de competiție
  • Indentificarea celui mai potrivit unui mix de formate testate și optimizate pentru fiecare canal în parte
  • Identificarea topicurilor pentru a construi o comunicare contextuală
  • Strategiile câștigătoare și instrumentele necesare pentru a fi la paritate sau chiar pentru a depăși brandurile competitoare și pentru a diminua lipsa de comunicare dintre brand și consumator 

Publicis și Digitas România, cu sprijinul DATA INTELLIGENCE TEAM din Publicis Groupe România, au dezvoltat Digital Health Index, un instrument propriu de măsurare a sănătății brandurilor în digital. DHI este creat special pentru a pune la dispoziția clienților, în timp real, informații relevante despre starea brandurilor acestora - de la radiografierea brandurilor și a concurenței până la diverse predicții în scopul luării celor mai bune decizii in comunicare si business.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related