Laura Driha: Am legat ideea de dragoste în vremea rețelelor sociale cu una din cele mai importante "bătălii" ale contextului actual, dreptul de a iubi pe cine vrei

Laura Driha: Am legat ideea de dragoste în vremea rețelelor sociale cu una din cele mai importante "bătălii" ale contextului actual, dreptul de a iubi pe cine vrei

Love is Love. Sau asa ar trebui sa fie. Simplu, usor, natural. Dar de cele mai multe ori, în lumea reală, dragostea numai simplă nu e. Laura Driha a dat un swipe înspre lumea aceea ideală, unde nimeni nu trebuie să lupte pentru dreptul de a iubi, și a creat ”Love is Love” pentru Eco Graffers Wanted by glo™. A citit brieful, a căutat inspirația, a găsit ideea și apoi a transformat-o în ceea ce ar putea fi un mural care să atraga atenția trecătorilor din București. 

Trecerea fotografiei din alb-negru în color prin intermediul telefonului este, la nivel simbolic, tranziția între ceea ce suntem și ceea ce arătăm pe rețelele sociale. Între ceea ce ni se spune c-ar trebui să fie iubirea și ceea ce devine ea atunci când suntem lăsați să-i dăm culoare, spune Laura

Vorbim în continuare cu Laura Driha despre artă, inspirație, tabieturi de creație, iubire și street art.

 

Bio pe scurt

Sunt Laura Ghencea, locuiesc în Constanța, am 35 de ani vechime pe melagurile pământești și trăiți toți la malul mării.

Scriu cu umor și autoironie despre tot ceea ce observ în jur și ce-i nasol la mine, îmi plac perspectivele creative, răutățile cu dichis și cântecele triste, oamenii inspirați și culoarea verde, prefer cafeaua fierbinte și fotografia alb-negru.

Am o atenție pentru detalii care deranjează sau flatează în funcție de traiectoria pe care i-o trasez și nuanța în care o zugrăvesc, sunt corectă și sinceră în măsura diplomației și a subiectivismului, îmi asum tot ceea ce spun fără rezerve și îmi place să scriu ca să nu uit.

Folosesc cu încredere ghilimelele, link-ul sursă și rezerva universală de rețele Social Media, am multiple conturi și un singur card cu pin, cel de salariu. Sunt inginer Proiectant în Construcții, mama unui băiețel simpatic și un amestec pestriț de sarcasm exersat apăsat, efervescent și concentrat cu precădere în direcția celor care nu și-au citit nici urările de pe tort.

Strâng public toată inspirația de moment sub hashtag-urile #laurisme, #scriuCaSăNuUit și #despreMine pe conturile de Facebook, Instagram, Twitter și Tumblr ușor identificabile sub numele Laura Driha. Restul detaliilor de ascuns care mă definesc le păstrez acasă, sub preș, ca tot omul.

 

Etape de formare

De când am pus mâna pe primul instrument de colorat. M-a atras întotdeauna latura asta cu "dă-mi un creion, să-ți explic", chiar dacă îmi place să spun că mă descurc binișor și la discurs, fără să fie necesare intervenții exprimate grafic.

Cred că mi-a plăcut dintotdeauna să îmbrac artistic tot ceea ce fac, mă pasionează estetica atunci când e folosită dinadins ca să invite privitorul la descoperit profunzimi și cred că un început în direcția asta poate fi marcat de un curs despre pictură pe care l-am făcut la Palatul Copiilor din oraș, în adolescență, pe la 10-11 ani.

 

Ce te inspiră

O preocupare deosebită a zilelor noastre este grija pentru sănătate. Să fiu bine, să fim bine. Fac tot ceea ce pot să păstrez în parametrii optimi acest aspect pentru mine și toți cei dragi.

Cred că depinde foarte mult de tema lucrării. Dar majoritatea manifestărilor mele artistice se hrănesc, se inspiră și se exprimă raportat la emoție și inspirația de moment. Nu poți programa când îți "iese" ceva. Nu e o operație de cezariană. Se naște la momentul potrivit. Trebuie să fii mereu pregătit.

 

Tabieturi de lucru

Funcționez pe un bioritim nocturn și cred că liniștea nopții și adormirea tuturor cosumatorilor de energie de peste zi mă ajută să mă exprim artistic cu o mai mare lejeritate.

La tabieturi cred c-aș putea include cafeaua neagră și neapărat fierbinte. Îmi pornește motoarele în orice situație.

 

Eco Graffers Wanted by glo™

Am aflat de competiție din newsletterul IQads la care sunt abonată pe ambele mailuri, personal și de muncă, să nu ratez nimic.

 

Procesul de creație

Tema competiției - "Love at first swipe" - a fost punctul meu de plecare. Am legat ideea de dragoste în vremea rețelelor sociale, când un swipe dat in direcția potrivită te poate conecta cu sufletul pereche cu una din cele mai importante "bătălii" ale contextului actual, dreptul de a iubi pe cine vrei, indiferent de cutumele societății în care trăim.

Trecerea fotografiei din alb-negru în color prin intermediul telefonului este, la nivel simbolic, tranziția între ceea ce suntem și ceea ce arătăm pe rețelele sociale. Între ceea ce ni se spune c-ar trebui să fie iubirea și ceea ce devine ea atunci când suntem lăsați să-i dăm culoare.

 

Provocări

Să dau viață și culoare unui mesaj care să schimbe perspective și pe care îl găsesc absolut necesar într-o lume care nu numai că a uitat să mai iubească dar e și prea mult preocupată de ce ar trebui să iubească vecinul mai întâi.

 

Cu ce ai vrea să rămână oamenii care văd lucrarea ta

Să spună multe cu puțin, să oprească trecătorul și să-l îndemne să păstreze imaginea cu el - pe rețelele sociale sau in favorite și să dea mai departe mai ales gândul bun. Love is love.

Cu gândul că nimic nu-ți colorează viața mai tare decât iubirea și c-ar fi păcat s-o trăiască cineva în umbră și-n absența culorii preferate.

 

Arta stradală

Ce are special? Totul. Glumesc, am văzut și "doar măzgălituri", nu artă neapărat. Cel puțin din perspectiva mea, nu tot ce decorează pereții e artă. Ceea ce e special la street art este libertarea de exprimare, ruperea barierelor care constrâng adeseori spiritele creative și spațiul generos de expunere.

Colorat, divers, inspirațional. Mă oprește din drum mereu o astfel de manifestare artistică și îmi place să caut explicația și povestea din spatele fiecărui detaliu expus.

 

Eco Graffers Wanted by glo™

Premii

Cea mai frumoasă recompensă este posibilitatea ca lucrarea ta să ajungă pe un perete imens din București.
Cei de la Sweet Damage Crew vor ajuta câștigătorul să își transforme creația digitală într-un mural real, sursă de inspirație pentru locuitorii orașului. 

Premiile competitiei Eco Graffers Wanted by glo sunt în valoare de peste 4.500 euro

  • Cei 15 finaliști vor câștiga un voucher eMAG în valoare de 500 lei.
    Stabiliti de notarea juriului.
  • Marele premiu este în valoare de 3000 Euro.
    Lucrarea câștigatoare este cea cu cel mai mare punctaj dintre lucrările finaliste (70% notele juriului & 30 % votul comunității )
    În plus, pe lângă faptul că vei fi o sursă de inspirație, creația ta digitală va fi transformată într-un artwork fizic, un mural, parte din galeria de artă urbană owned by glo™, în parteneriat cu Sweet Damage Crew.
  • Premiul de popularitate (500 eur) pentru cea mai votată lucrare din comunitatea IG glo_Romania.

Timing

Perioada de desfășurare a competiției este 8 septembrie – 11 octombrie 2021 cu următoarele etape:

  • PERIOADĂ ÎNSCRIERI: pana pe 30 septembrie 2021
  • STABILIREA FINALIȘTILOR PRIN VOTUL JURIULUI: în 3 octombrie 2021.
    (Acest vot stabilește topul înscrierilor și primele 15 cele mai apreciate lucrări merg în finală.)
  • ANUNȚAREA FINALIȘTILOR: 4 octombrie 2021
  • VOTUL PUBLICULUI pe IG glo_Romania: 4 – 7 octombrie 2021
  • STABILIREA CÂȘTIGĂTORILOR: 8 – 10 octombrie 2021
    (ponderea notelor juriului  este de 70% si votul comunității IG glo_Romania 30%)
  • ANUNȚUL CÂȘTIGĂTORILOR: 11 octombrie 2021

Inspirația

Asta e tot. Rămâne să inspiri adânc, să privești atent Bucureștiul și să propui viziunea ta despre Love at first swipe. 

Competiția Eco Graffers Wanted by glo™ se adresează exclusiv persoanelor adulte.
18+ | glo™ este un produs cu potențial de risc redus destinat consumatorilor adulți de produse din tutun sau nicotină.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Oameni

Sectiune



Branded


Related