PAID și Marks trimit Dezastrele la psiholog

PAID și Marks trimit Dezastrele la psiholog

Casa e un refugiu, locul în care te simți protejat, dar și una dintre cele mai importante investiții. Să o lași în voia sorții, sperând că ghinionul te va ocoli tocmai pe tine, pare o iresponsabilitate. Și totuși, cifrele ne arată că sunt prea puțini cei care se gândesc că un cutremur, o inundație sau o alunecare de teren i-ar putea lăsa fără casă. Doar 20% dintre români au locuința asigurată. Pentru a crește gradul de conștientizare a vulnerabilității în fața dezastrelor naturale, PAID România (Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale) și Marks au dat o voce forțelor naturii și au încercat să ofere o perspectivă nouă asupra ideii de responsabilitate.

 

Forțele naturii sunt periculoase, dezastruoase, cumplite, dar nu sunt malefice. Deși avem tendința să dăm vina pe natură, atunci când un fenomen natural extrem produce pagube, vina pentru lipsa precauției e doar a oamenilor. Când vine vorba de dezastrele naturale, asigurarea e singurul aspect asupra căruia avem control și care poate face diferența între neputința victimelor și puterea de a reconstrui.

Campania “Natura nu ne datorează nimic” folosește umorul pentru a crea conținut memorabil ce aduce în discuție subiecte serioase. Pornind de la modul în care oamenii aleg să ignore probabilitatea producerii unui dezastru natural, ca mai apoi să pună întreaga vină pe seama naturii, campania personifică cele 3 Dezastre acoperite de către polița obligatorie PAD, protecția de bază a casei. Conceptul campaniei este construit în jurul ideii că Dezastrele nu-și pot schimba propria natură, dar noi putem lua decizii care să schimbe cursul propriului viitor.

 

Cutremurul, Alunecarea de Teren și Inundația sunt personaje proscrise, arătate cu degetul, învinovățite în timpul programelor de știri sau, dimpotrivă, ignorate, tratate cu indiferență ori minimizate. Modul în care oamenii din jur se raportează la ele și imaginea creată în mass media le afectează emoțional, iar campania înfățișează luptele lor interioare și momentele în care își reevaluează menirea. Conversațiile lor cu psihoterapeutul, dar și cu barmanul, aduc în prim plan probleme legate de încredere în sine, self image sau instabilitate emoțională provocate de cei care fie le neagă existența, fie le tratează ca pe un țap ispășitor. Poveștile personajelor ating problema responsabilității și pun Dezastrele în postura de victime. Prin acest contrast extrem, campania le arată oamenilor că singura metodă prin care pot evita să se transforme singuri în victime e aceea de a-și proteja casa înainte de a fi prea târziu.

Campania își propune să creeze awareness cu privire la importanța asigurării casei prin intermediul spoturilor TV, dar și prin amplificarea mesajului în online. Episoadele de la psiholog și cele de la bar aduc în prim plan frustrările Dezastrelor care se simt nedreptățite de către oameni. Fiecare poveste subliniează mesajul campaniei: “Dezastrele sunt.. un dezastru. Dar natura nu ne datorează nimic”.

 

“E dificil să atragi atenția ținându-le oamenilor o lecție de morală sau arătându-le “drobul cu sare”. Așa că am ales să tratăm un subiect serios și delicat, cum este vulnerabilitatea locuințelor în fața unui dezastru natural, printr-o campanie care nu se ia prea tare în serios. Prin umor nu ne dorim să minimizăm în niciun fel drama celor care au trecut prin experiențe de acest fel sau a celor care ar putea trece prin așa ceva. Dimpotrivă, umorul este vehiculul care subliniază mesajul, făcându-l să se rostogolească mai ușor, pentru a-i pune pe gânduri pe cei care nu au încă locuința asigurată.”, Dan Hagiu, Creative Director Marks.

"În asigurări este dificil să faci proba calității serviciilor, să exemplifici beneficiul real, mai ales pentru că acesta este vizibil după un eveniment nefericit. Aveam nevoie de o campanie care schimbă perspectiva ieșind din reiterarea mesajelor despre grijă și protecție. O campanie care să îi facă pe oameni să vadă dincolo de termeni abstracți precum poliță, reasigurare, excluderi, clauze etc. Mă bucur că am găsit în Marks un partener care a simțit, la fel ca noi, nevoia a depăși execuțiile specifice asigurărilor. Am reușit asta împreună și pentru că echipa de conducere a PAID este deschisă la lucruri noi, în pas cu timpurile și chiar înaintea lor", spune Andrei Mehedințu, Head of Marketing & Communications, PAID România.

 

Echipele participante

PAID
Cosmin Tudor – Director Dezvoltare
Andrei Mehedințu - Head of Marketing & Communications

Marks
Sabina Stănciucu – Group Creative Director
Dan Hagiu – Creative Director
Maria-Evelina Vrânceanu – Client Service Director

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Sectiune



Branded


Related