Cum creează Samsung locul virtual de joacă al Generației Z

Cum creează Samsung locul virtual de joacă al Generației Z

Generația Z, generația care vrea să schimbe totul în jurul ei. Indiferentă la presiuni sociale, ea își creează propria cale și își urmează vocea interioară, oriunde ar duce-o aceasta. Dacă cei dinaintea lor își doreau să fie văzuți și validați, membrii Gen Z știu să se facă auziți. Sunt autentici, mereu în concordanță cu propriile valori, pretențioși și aproape imposibil de mulțumit. Informați & creativi, imuni la promisiunile brandurilor de orice fel, ei caută experiențele unice, sunt interesați de conexiunile sincere, dar și de experiment și joacă. Cum să îi convingi să te asculte, cum să deschizi dialogul cu o asemenea generație? Oferindu-le un spațiu liber, un teritoriu în care să fie așa cum vor, dându-le posibilitatea să se exprime prin canale și medii noi. Asta e invitația pe care o face Samsung noii generații: un loc de joacă virtual în care tehnologia le deschide granițe noi de expresie și manifestare. 

 

Un spațiu de întâlnire și experiment pentru comunitatea de gameri 

Ce e cel mai important pentru cei din Generația Z? Să fii relevant. Să creezi conținut cu sens și experiențe autentice. Dar, mai ales, Gen Z vor să se distreze și să se joace. Nativi digitali, ei fac totul online. Virtualul este modul lor de a trăi, de a se exprima, de a experimenta și, bineînțeles, de a se juca. Industria de gaming a crescut exponențial, susținută de ritmul de dezvoltare tehnoloigcă. Iar noile generații sunt cele care stau la baza transformării acestei industrii.

Samsung vine în întâmpinarea pasionaților de gaming și încurajează comunitatea de gameri Gen Z, oferindu-le în primul rând tehnologia cea mai bună de gaming, dar și creând evenimente și competiții specializate, maratoane de esports și conținut specializat pe rețelele sociale. În România, chiar dacă nivelul nu este la fel de dezvoltat ca în alte țări, potențialul este imens. Dintre românii de 16-24 ani, 57% dintre ei s-au jucat online sau au descărcat jocuri. Jocul pe telefonul mobil este una dintre cele mai iubite activități din ultima perioadă: potrivit unui studiu realizat de Samsung în 2020, 75% dintre românii din mediul urban s-au jucat cel puțin o dată pe săptămână. 

Sunt acești „tineri digitali” care au reușit să se dezvolte și să își găsească pasiunile cu ajutorul Internetului, fiind extrem de activi în mediul digital. Gaming-ul este una dintre principalele preocupări ale generației Z, așa că ne-am propus să ne extindem și mai mult în această industrie, dat fiind că gaming-ul se regăsește și în prioritățile de comunicare Samsung, spune Simona PanaitDirector de Marketing si Online Business Samsung Romania & Bulgaria.

Anul trecut, Samsung a lansat #PlayOnWithSamsung, un teritoriu virtual unic pentru Gen Z. Platforma reunește toate acțiunile din zona de gaming, precum participarea la evenimentele de profil, inițiative ale creatorilor de conținut de gaming, precum și organizarea de competiții de gaming proprii. Sub #PlayOnWithSamsung au fost dezvoltate 7 proiecte majore – de la a forma prima echipă de fete gamers din România, până la a da start celei mai dinamice competiții de mobile gaming pe piața locală, Wild Rift– toate cu ajutorul ambasadorilor Samsung #TeamGalaxy.

Comunitatea de gameri s-a dezvoltat și în jurul a 20 de ambasadori #PlayOnWithSamsung, aleși în funcție de proiectele dezvoltate, publicul și jocul preferat. Dintre gameri, au participat la evenimentele Samsung Jaxi, Tedereu, Ang, Antonia Nuckle, Max Infinite (#2 gamer în România după număr de followers), Ovidiu Pătrașcu (Fifa gamer), Maximilian Ioan (creator de conținut și gamer). Nu doar influencerii-gameri sunt ambasadori #PlayOnWithSamsung. Radu Constantin (creator de conținut, YouTuber), Sînziana Iacob (lifestyle blogger/content creator) și Deliric (artist) sunt alte nume implicate în joaca virtuală a brandului.

Brandul vrea să dezvolte potențialul de gaming local și să sprijine inițiative proprii, având la baza o tehnologie mobilă puternică – seria S și seria Note, dar și cea mai recentă serie Z, concepute astfel încât să susțină cele mai intense sesiuni de gaming. Produsele din portofoliul Samsung (televizoare, monitoare, smartphone-uri, tablete) oferă cea mai bună experiență pasionaților de gaming. Telefoanele Samsung Galaxy sunt concepute pentru a oferi utilizatorilor o experiență de gaming de neegalat, datorită unei rate de refresh mare, a unei baterii care rezistă întreaga zi și a performanței în ansamblu. 

 

Maratoane explozive de gaming 

Și când ai tehnologia, ai jocurile, ai comunitatea, ce mai lipsește? Competiția. Anul acesta, Samsung o organizat și a participat la mai multe evenimente de gaming. Aproape 1000 de oameni au participat la prima competiție de Wild Rift Samsung, organizată în parteneriat cu echipa e-sports Nexus. A fost prima competiție de acest fel lansată de Samsung, care și-a propus să aducă în atenția gamerilor români jocul Wild Rift, variantă de mobil a celebrului joc League of Legends, un joc de strategie adresat în special echipelor formate din mai mulți membri.

„Suntem încântați să găsim în Samsung România un partener care ne împărtășește devotamentul pentru experiențe de calitate dedicate comunității de League of Legends: Wild Rift. Finala turneului a fost una foarte interactivă, care ne-a confirmat apetitul pentru competiție al jucătorilor români pe mobile”, a declarat Andreea Ivanescu, Sr. Brand Manager EE, Riot Games. 

După Wild Rift a urmat prima competiție Samsung de PUBG mobile, unde gamerii din România și-au demonstrat încă o dată talentul, dar și antrenamentul, strategia și pasiunea.

Și apoi, ca o încununare a acestor evenimente, Samsung România a fost partener principal în cadrul celei de-a cincea ediții a Bucharest Gaming Week, unul din cele mai mari evenimente de gaming din România. Brandul a pregătit o serie de ”hacks” pentru pasionații de gaming și nu numai – de la demonstrații de gaming între jucători profesioniști, dar și alături de creatori de conținut care descoperă pentru prima oară lumea gaming-ului, până la marea finală a competiției PUBG Mobile by Samsung.

Samsung a fost activ pe parcursul a 2 zile de eveniment, cu 20 de video-uri de la peste 15 creatori de conținut, însumând peste 15 ore de transmisiune. Participanții au apreciat conținutul divers și mixul între influenceri gameri și non-gameri. Streamingul video complet a strâns peste 570.000 de view-uri.

 

Puterea fetelor

Un rol important pe care îl are Samsung în comunitatea de gaming este și acela de educare a publicului. GRL POWER a luat naștere anul trecut sub forma unei echipe compuse din cinci fete jucătoare, care au avut prima apariție în formulă completă în cadrul Bucharest Gaming Week. Echipa a fost formată în urma unui concurs derulat pe canalul de Youtube al Samsung România, ca parte a programului PlayOn with Samsung: peste 80 de fete s-au înscris și au întrunit toate condițiile de eligibilitate și au intrat în procesul de jurizare. În cadrul echipei GRL Power se regăsesc și profile de microinfluencers/gamers, precum Irina Reddish, Meowmy TV, Roberta AmR, Alecsandra Beatrice.

Proiectul vrea să demonstreze că cei mai buni din gaming sunt aleși în funcție de abilități și talent, nu în funcție de genul lor, iar Samsung se opune discriminării de gen în industrie.

”A fost o provocare să identificăm cele mai bune cinci creatoare de conținut de gaming, dintr-un număr atât de mare de fete înscrise. Prin cooptarea noilor membre ale echipei GRLpower, care face parte din programul #PlayOn with Samsung, dorim să transmitem un semnal pozitiv către comunitatea femeilor care activează în domeniul tehnologiei și al gaming-ului”, a declarat Simona Panait, Director de Marketing si Online Samsung România și Bulgaria.

Începând cu anul acesta, GRL Power se extinde pentru a oferi șansa tuturor creatoarelor de conținut de gaming să facă parte dintr-o comunitate bazată pe valori de nondiscriminare și încurajare a talentului în gaming, indiferent de gen. 

 

Să vorbim despre asta

Ce le place gamerilor mai mult decât să se joace? Să vorbească despre gaming. The Room, emisiunea online creată de Samsung pentru Gen Z s-a transformat în The Playroom, o ediție orientată cu și despre gaming & gamers. Gazda celui de-al doilea sezon este Jaxi, care are invitați gameri, dar și non-gameri, precum Tedereu, Alexa TV, Lorena Serban și Valentin Popescu. 

Emisiunea este o conversație liberă, pe structura unui podcast, despre cum se joacă Generația Z. Fără script, fără edits, un dialog natural despre jocurile preferate, meme-uri, Insta, emoji și tot ce înseamnă viața virtuală, încheiat cu jocuri jucate live - unele cunoscute, altele obscure.

Am vrut să creăm un tip de conținut dedicat celor tineri, cu invitați tineri, cu un scenariu adaptat pentru aceștia – cu alte cuvinte, am vrut să vorbim despre ce îi interesează pe tineri din generația Z, pe limba lor.

Obiectivul a fost să scoatem în evidență creatori de conținut din generația Z și să îi invităm să vorbească deschis despre ei însiși, despre ce iubesc cel mai mult, despre relația lor cu tehnologia, despre hate-ul din online etc. Practic, proiectul a înclus și o componentă educativă, explicată de Gen Z, pe înțelesul Gen Z, spune Simona Panait.

Toate episoadele pot fi văzute aici.

Gen Z - și toate preocupările lor - constituie o prioritate pentru Samsung. Ei determină, în acești ani, transformările cele mai importante din viitor. Pentru a ajunge la membrii acestei generații, companiile trebuie să îi înțeleagă, să le ofere conținut relevant. Samsung nu le oferă doar tehnologia pentru a se exprima, ci și un loc esențial de joacă. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Campanii

Sectiune



Branded


Related