Cum să faci conținut de calitate în 2022

Cum să faci conținut de calitate în 2022

Nu este niciodată prea devreme sau prea târziu să fii la curent cu tendințele în marketing. Dacă ai ajuns aici, înseamnă că este momentul potrivit să afli de ce este important să investești în content marketing, care sunt tendințele în următoarea perioadă și ce strategie să abordezi pentru a rezona cu publicul tău țintă.

Context

Faptul că ultimii ani au adus o creștere exponențială în digital marketing nu mai este o noutate pentru nimeni. Contextul pandemiei de Covid 19 a făcut ca oamenii să petreacă mai mult timp în case și implicit pe internet. Statisticile arată că, până în ianuarie 2022, aproximativ 60% din populația lumii a devenit prezentă în mediul virtual. Această „migrare” fără precedent a dus indiscutabil la modificarea comportamentului de cumpărare al utilizatorilor, majoritatea preferând să facă achiziții online mai mult ca oricând.

În rândul brandurilor, toate aceste transformări au creat o dinamică fascinantă în strategia de comunicare. Dacă în trecut adaptarea la trenduri și la nevoile pieței era suficientă pentru a avea succes, în prezent lucrurile s-au schimbat. Anticiparea tendințelor a devenit “arma secretă” a companiilor și cheia către o rată de conversie cât mai mare.

De ce este important content marketingul?

Contentul este unul dintre pilonii de bază în digital marketing. Importanța sa este dată de faptul că răspunde la întrebările audienței tale, vine în ajutorul acesteia și te ajută să construiești o relație bazată pe încredere cu publicul țintă. De asemenea, print content calitativ și constant îmbunătățești comunicarea brandului și poți genera mai multe lead-uri. Consecvența comunicării este un element necesar pentru a crea credibilitate, încredere și notorietate. Conținutul calitativ aduce valoare consumatorilor, le captează atenția și îi fidelizează în timp record.

Cum creezi conținut de calitate?

Într-o lume a informației, în care fiecare utilizator de internet interacționează cu mii de mesaje zilnic, este din ce în ce mai dificil să captezi atenția audienței, chiar și pentru câteva secunde. Astfel, principala provocare a brandurilor este aceea de a crea conținut interesant, care să nu se piardă în mulțime și care să direcționeze oamenii către site. Pentru a reuși o asemenea performanță, este necesar să creezi o strategie de content adaptată brandului tău și care să se alinieze cu obiectivele propuse. Această unealtă de marketing îți va oferi o privire de ansamblu, te va ajuta să creezi sistematic și va crește calitatea comunicării.

Pilonii de bază pentru a dezvolta o strategie de content marketing

Dacă ești pe cale să creezi prima strategie de content marketing a companiei tale sau dacă intenționezi să redefinești una veche, iată de ce trebuie să ții cont:

1. Identitatea brandului

Dacă nu ai deja un brand book, primul și cel mai important pas este acela de a defini identitatea companiei. Este necesar să stabilești personalitatea, direcția și stilul de comunicare, tonul vocii, precum și limba pentru care optezi.

2. Obiectivele de marketing

Este esențial să stabilești foarte clar care sunt obiectivele pe care dorești să le atingi, pentru a ști cu exactitate care sunt indicii de performanță de care vei ține cont. Acest lucru te va ajuta să poți măsura constant performanța conținutului și să îl adaptezi în funcție de rezultate.

3. Analiza pieței

Analiza pieței joacă un rol foarte important, deoarece îți permite să observi care este abordarea actuală a competitorilor tăi direcți și indirecți. De asemenea, research-ul este elementul cheie pentru a înțelege care sunt trendurile pe piață și cum au evoluat de-a lungul timpului. Astfel, poți anticipa anumite tendințe și schimbări în ceea ce privește conținutul pe care îl oferi clienților tăi și beneficiezi de reale oportunități de creștere.

4. Profilul clientului

O comunicare eficientă, care aduce rezultate, presupune să știi concret cui te adresezi. Pentru a putea determina cu ușurință audiența ideală pentru brandul tău, ține cont de anumite elemente demografice, precum: vârstă, gen, locație, educație, job și statut familial. De asemenea, este important să acorzi atenție și laturii comportamentale ale clientului. Ia în calcul ce obiective și valori personale și-a însușit, influențele culturale, preferințele, nevoile și ce conduită de cumpărare are.

5. Resursele necesare

Resursele de care ai nevoie în content marketing variază în funcție de modalitatea de a crea conținut pentru care optezi. Poți alege să colaborezi cu o agenție de marketing sau poți înființa un departament dedicat in-house.

Pentru majoritatea afacerilor, este mult mai profitabilă externalizarea serviciului de content. În caz contrar, trebuie să iei în calcul timpul investit, specialiștii de care ai nevoie și banii investiți în tool-urile utile.

6. Procesul de creație

Pentru a dezvolta o strategie eficientă, este esențial să ai în vedere încă de la început care va fi procesul de creație al conținutului pe care îl livrezi. Așa cum deja știi, ai posibilitatea să colaborezi cu specialiști în domeniu sau să creezi un departament dedicat. Beneficiile externalizării serviciilor constau în faptul că vei lucra cu specialiști care sunt mereu în pas cu tendințele momentului și care îți oferă consultanță oricând ai nevoie.

7. Calendar de planificare

În acest punct, ai ajuns pe ultima sută de metri în ceea ce privește strategia de content. Chiar dacă pare că nu este un pas necesar, este foarte important să stabilești un calendar editorial. Acesta îți va contura parcursul următoarei perioade și vei ști exact ce, când și cum vei livra către audiența ta.

8. Analiză și optimizare

Ultima, dar nu cea din urmă etapă este aceea de analiză și optimizare. Este important să stabilești metodele de verificare a rezultatelor, dar și cum vei interveni pentru a le eficientiza pe parcurs. Trebuie să știi încă de la început că acest proces de optimizare va fi în continuă desfășurare și adaptare la obiectivele pe care ți le setezi.

Tendințe de content în 2022

Așa cum știi deja, content marketingul este o modalitate excelentă de a atrage consumatorii în funnel-ul de vânzare și de a-i fideliza. Din fericire, acest domeniu continuă să se extindă și să evolueze odată cu strategiile de marketing ale brandurilor. Iată care sunt tendințe referitoare la conținut în 2022:

1. Se pune accent pe video marketing

Dacă o poză face cât 1000 de cuvinte, cât de valoros crezi că este un videoclip? Da, ai dreptate, este foarte valoros. Conținutul video este o modalitate excelentă de a capta atenția utilizatorilor, atât în mediul organic, cât și asupra campaniilor de promovare.

2. Conținutul audio va fi în creștere

Podcasturile sunt pe o pantă ascendentă de câțiva ani, datorită faptului că oferă valoare ascultătorilor. Acest tip de conținut  reprezintă în continuare un trend cheie pe care îl poți valorifica în 2022.

3. Lansarea link-urilor de cumpărături

Una dintre cele mai importante tendințe ale anului 2022 este lansarea link-urilor de cumpărături. Acestea sunt create pentru a facilita accesul clienților la magazinul online, fără a fi nevoiți să părăsească sursa în care au văzut inițial informațiile. Se preconizează că aceste link-uri vor schimba piața acest an.

4. Utilizarea platformelor video de Social Media

Faptul că Tik Tok și Instagram Reels au avut o ascensiune mare în ultimii 2 ani nu este întâmplător. Valorificarea tendințelor acestor platforme, precum provocările sau videoclipurile cu hashtag, au potențialul de a avea un impact extraordinar pentru compania ta. Astfel că, dacă nu exploatezi încă aceste platforme, acum este momentul să o faci.

5. Crearea de experiențe care consolidează conexiunea umană

Marketingul de conținut se referă la experiența pe care brandul tău o creează în interacțiunea cu audiența sa. Ține cont de faptul că adevărata conexiune umană reprezintă cheia succesului în 2022 și dezvoltă o comunicare adaptată în acest sens!

6. Crearea conținutului bazat pe empatie și valoare

În comparație cu perioada anterioară pandemiei, clienții se așteaptă ca brandurile să fie autentice și empatice în comunicare. Asta include atât subiectele abordate cât și modul de exprimare folosit. Ținând cont de aceste informații, pe viitor poți aborda un stil cald și prietenos.

7. Creatorii individuali de conținut – ambasadori ai brandurilor

Este vizibilă deja o creștere a conținutului realizat de către persoanele fizice, folosind podcasturi, bloguri, vloguri și rețele sociale. Companiile care recunosc puterea acestui tip de content și o încorporează în strategiile lor vor fi lideri de piață în 2022. Acest lucru transformă creatorii individuali de conținut în ambasadori ai brandurilor.

În concluzie, 2022 se anunță a fi un an care aduce multe schimbări și care va accelera considerabil evoluția marketingului de conținut și nu numai.

Nu uita că evoluția înseamnă schimbare, iar schimbarea înseamnă noutate! Dacă îți dorești ca businessul tău să crească,  este important să ții pasul cu aceste transformări. Găsește cea mai eficientă metodă și implementează trendurile care ți se potrivesc.

 _______________________

Arabela Ivașcu este Copywriter la Gun Media. Experiența sa în content marketing a făcut-o să înțeleagă cât de important este conținutul pe care îl oferi audienței tale și cum poate acesta influența comportamentul de cumpărare. Cuvintele sunt arma ei secretă, însă îi place să le folosească întotdeauna conform unei strategii bine stabilite.

Gun Media este o agenție de digital marketing, care activează pe piață încă din 2013. Din 2020 a devenit Meta Business Partner (Facebook), iar în 2022 s-a clasat în top 3% parteneri Google din România. Agenția oferă servicii complete de promovare: audit, strategie de promovare online, content writing, email marketing, creație grafică, SEO și campanii de performance marketing prin Google Ads, Youtube Ads, Facebook & Instagram Ads, Tik Tok Ads, Pinterest Ads și LinkedIn Ads. Cât despre portofoliul de clienți, acesta include branduri precum: Cupio, Ferratum, VLAdiLA, Neakaisa, Leonidas, Divine Atelier, Tshirt-Factory și mulți alții.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Gun Media

La Gun Media ajutam businessuri sa scaleze folosind eficient instrumente de marketing online in sistem performance: livram strategii si gestionam campanii complexe de Google Ads, YouTube Ads, Social Media... vezi detalii »

Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related